  • Data: 2009-05-23 19:53:17
    Temat: Re: zapraszam do współpracy
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał w wiadomości
    news:9f3266e5-6595-4653-84df-19d98e00ee72@y7g2000yqa
    .googlegroups.com...
    On 23 Maj, 15:31, "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl> wrote:

    > Na Biskupin:http://www.biskupin.pl/?cid=80&unroll=80
    > kategorycznie zabrania publikacji w celach kompercyjnych zdjęć z ich
    terenu.
    > Korespondowałem z nimi w tej sprawie i nic - żadne argumenty nie
    > przemawiają. Nie wyrażają zgody i kropka.

    > A możesz dokładnie opisać całą sytuację?

    No cóż. Zajmuję się tworzeniem oprogramowania graficznego i DTP. Przy
    okazji - przy moim serwisie związanym z programem KOMBI
    (http://www.3n.com.pl ) otworzyłem bank fotografii http://foto.3n.com.pl .
    W zeszłym roku w wakacje jeździłem trochę po kraju i byłem w Biskupinie. Już
    robiąc zdjęcia czułem, że będą problemy, bo przed wejściem na ich teren
    widnieją duże tablice ostrzegające przed fotografowaniem w celach
    komercyjnych.
    Po przyjeździe obrobiłem kilka zdjęć i wysłałem im jako próbki z zapytaniem
    i prośbą o zgodę na umieszczenie ich w moim banku. Odpowiedź była negatywna
    (nie wyrażamy zgody). Zapytałem o warunki (cenę). Odpowiedż była, że nie ma
    takiej możliwości, gdyż każde wykorzystanie zdjęcia musi być uzgodnione co
    do nakładu, formy, pola eksploatacji, itd. a ja jako właściciel banku nie
    mogę zagwarantować, co ewentualny nabywca zrobi ze zdjęciem. Moje argumenty,
    że w ten sposób promuję ich muzeum nie zostaly uwzględnione. Pomyślałem
    sobiem, że szkoda czasu. Zdjęcia poszły do kosza, a ja z przyjemnością
    zabrałem się za obróbkę tych zdjęć, co do których właściciele posesji nie
    mieli żadnych obiekcji
    Co ciekawe - na "zakazanym" terenie stoją zabudowania wykorzystywane do
    kręcenia filmu "Stara baśń". Napisałem do producenta filmu i dostałem zgodę
    na zamieszczenie tych fotografii w banku!
    Po wejściu na stronę zareklamowaną w tym wątku rzuciło mi się w oczy hasło
    "Biskupin" i przypomniała mi się ta historia.

    > Poza tym do jakich to miałoby być publikacji?

    Np. foldery turystyczno-krajoznawcze.

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki