  • Data: 2009-05-25 01:05:15
    Temat: Re: zapraszam do wspó?pracy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 24.05.2009 dominik <n...@d...kei.pl> napisał/a:
    > IMHO strasz? na pokaz ale wi?kszego sensu to to nie ma z ca?? pewno?ci?.
    > Gdyby to co sobie wymy?lili by?o prawd? to ka?dy by móg? sobie opatentowa?
    > byle ?cian? swojego domu i pozywa? potem do s?du. Powiedzmy, ?e kto? ma
    > kamienic? na Rynku w Krakowie - no i co... opatentuje sobie j? i nikt z
    > turystów nie mo?e zrobi? ju? zdj?cia i opublikowa? za pieni?dze lub nie?
    > To jest zupe?nie bez sensu.

    Akurat w przypadku znaku towarowego MZ nie jest, ale tez aby doszło do
    naruszenia to musi być MZ pewien kontekst. Znak towarowy jest wizytówką
    firmy/produktu więc naruszenie będzie w moim odczuciu tylko wtedy gdy dana
    publikacja/cokolwiek będzie mogła być jakoś kojarzona właśnie z
    firmą/produktem w zakresie działania tej firmy. Sory za mętność
    wypowiedzi, ale nie wiem jak to bardziej klarownie przedstwić. Może
    przykład: ww zdjęcie, Ty + brama w Biskupinie, publikacja na NK -
    naruszenia nie ma. To samo zdjęcie (powiedzmy bez Ciebie, ale nie ma to
    znaczenia) na produkcie firmy sprzedającej repliki dzid z okresu Mieszka
    Pierwszego (lub podobnie, nie musi być epoka żelaza), naruszenie pewnie
    bęzie bo produkt może być tu kojarzony z firmą która ten znak towarowy
    posiada, czyli może wprowadzać w błąd co do wytwórcy produktu.

    --
    Marcin