  • Data: 2009-05-24 13:55:54
    Temat: Re: zapraszam do wspó?pracy
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski wrote:
    > Czy możesz fotografować na terenie prywatnym to temat niekończących się
    > sporów na pl.soc.prawo, ale tu, jesli dokładnie przeczytasz stronę za
    > cytowanym linkiem wspaniały Biskupin w swojej wspaniałomyślności na to
    > pozwala. Fizycznie nic Cię zresztą przed tym nie może powstrzymać ale
    > możesz skończyć w sądzie i niekoniecznie wygrasz. Natomiast zdecydowanie
    > nie możesz publikować/rozpowszechniać utworu, który nie jest publicznie
    > dostępny, np.jakiejś zakichanej rzeźby, która tam będzie się znajdowałą.

    Ale to zdecydowanie nie ma sensu. O ile rozumiem że ktoś może czuć się
    urażony bo się mu zrobi zdjęcie, gdzie uśmiecha się krzywo to za skarby
    świata nie mogę pojąć co z rzeźbą. Jak mi na naszej klasie zdjęcie
    przedstawiające moją osobę na tle Biskipina (czyli wystawione publicznie)
    to już złamałem jakieś prawa i w ogóle?
    To jest bez sensu zupełnie.
    IMHO straszą na pokaz ale większego sensu to to nie ma z całą pewnością.
    Gdyby to co sobie wymyślili było prawdą to każdy by mógł sobie opatentować
    byle ścianę swojego domu i pozywać potem do sądu. Powiedzmy, że ktoś ma
    kamienicę na Rynku w Krakowie - no i co... opatentuje sobie ją i nikt z
    turystów nie może zrobić już zdjęcia i opublikować za pieniądze lub nie?
    To jest zupełnie bez sensu.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564