    From: Nix <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zapieczone piercieniu olejowe - jak je rozrusza
    Date: Wed, 16 Nov 2016 09:51:37 +0100

    W dniu 2016-11-16 o 08:32, abn140 pisze:
    > lata temu na jakiejs grupie, renault czy subaru, czytalem o dedykowanych
    > dodatkach myjacych do silnika.
    > jakis specjalnych, silnych....
    > poszukaj moze to.

    Sa dodatki myjące, dodawane do oleju( jeździ się kilkadziesiąt minut,
    albo bieg jałowy tyle samo) po czym zlewa się olej ze specyfikiem, bo
    można to robić bezpośrednio przed zmianą oleju.
    Nie wierzę jednak w tym przypadku na skuteczność w sensie pierścieni, bo
    sam silnik- kanały olejowe to wyczyści pewnie ze szlamów głównie...

    > jesli auto jezdzilo na jakims miodzie i zaczelo brac olej to jest to powod
    > sprzedazy przez niemca.
    > to juz wiemy
    > ale jak latalo na miodzie to sprobuj wlac dobry syntetyk, a pierwej
    > oczyszczacz wraz z lotos mineralny....
    > po 1000 km na full syntetyku, /wlej rzadki/, zobaczysz po jego kolorze w
    > jakim stanie to wszystko jest.
    > powinien wymywac i przypominac smole.

    I przypomina smołę po ok 500km już, wlewałem dobry syntetyk 5W30...

> [...]
    > odstawil sobie do konserwacji plota....
    > smola.
    > silnym rozpuszczalnikiem podobno jest aceton. sprobuj dodac do nafty. tyle
    > ze on sam paruje jak wsciekly i cala zabawa moze sie nie udac.
    > aceton jest w butelkach ale jest tez w sprayu do czyszczenia pistoletow do
    > pianki.
    > ten ostatni o dziwo jest najczysciejszy. mam sprawdzalem.
    > kupic jakis pistolet do piany i tym pistoletem mozesz nastrzykac tego
    > acetonu gdzie sie chesz. tyle ze to tylko moja niesprawdzona mysl.

    Tylko tutaj jest kwestia taka, że nagar "pierścieniowy" jest głęboko
    ukryty w rowku tłoka i specyfik nie ma do niego bezpośredniego dostepu -
    musi umieć "pełzać" żeby tam się dostać i działać...

    pzdr Nix