    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: zapaść na rynku fotografów
    Date: Thu, 23 Aug 2012 14:07:05 +0200

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A przy okazji, zastanawiam się, czy nie wrócić do ślubów. Nikt już nie
    > robi normalnych zdjęć więc jest nisza. Przy okazji jest na waciki...

    Wróć. To nie nisza to mainstream! :-) Co kilka miesięcy ktoś mnie pyta o
    fotografa rzemieślnika a nie artystę, Takiego, co to potrafi zrobić dobre
    technicznie zdjęcia (ostre, nie poruszone, nie zaszumione, nie przepalone i
    z poprawną kompozycją) a przy tym to będą takie zwykłe reporterskie ujęcia a
    nie pseudoartystyczne pokrzywione kadry, przerysowania z rybiego oka albo
    zabawy w minimalną GO, gdzie tylko bukiet jest ostry.

    I to jest IMO sukces naszej klasy. Ludzie wrzucali tam takie śmieciowe
    pseudoartystyczne fotki, że oglądającym się przejadło i zwróciło i teraz
    znowu jak 10 lat temu oczekują normalnej reporterki a nie tzw. "artyzmu"/

    Ja już do pstrykania nie wrócę (choć nigdy tego wiele nie robiłem) bo mnie
    to zbyt męczyło psychicznie. Zaczynałem na analogu więc zrobienie zdjęć
    cyfrą tak by wymagały minimalnego postprocessingu przychodziło mi łatwo,
    więc pstrykanie było stosunkowo dochodowym zajęciem jeśli chodzi o
    poświęcony czas, ale niestety przebywanie wśród pustych ludzi i
    wysłuchiwanie poglądów matek i ojców a za chwilę teściowych i teściów
    skutecznie mnie zniechęcało :-) Jeśli dla kogoś największym problemem jest
    "co ludzie powiedzą" to mnie się odechciewa przebywania w obecności takiej
    osoby.

    Pozdrawiam
    Ergie