    From: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: zapaść na rynku fotografów
    Date: Thu, 23 Aug 2012 14:03:44 +0200

    news:503615bb$0$1296$65785112@news.neostrada.pl...

    > O tych z wątku - piętnaście zdjęć stanu jaki jest - dwie godziny obróbki.
    > Jeśli mamy korekcję detali to co innego.
    Zlecenia zdjęć jachtów, które widziałem, były głównie zdjęciami ich wnętrz.
    Widok łódki z zewnątrz najczęściej nie jest problemem.
    Wnętrze i owszem. Wybór 15 i wstępna obróbka jest możliwa w ciągu 2-ch
    godzin. To aż 8 minut na zdjęcie (od wyboru po plik gotowy).
    Jeżeli z tych 15 wybranych zostanie 10, to jak sądzę, pęknie kolejnych kilka
    godzin.
    Jeżeli nawet sumarycznie zmieścimy się w 5 godzinach (imo całkowicie
    realne), to powstaje pytanie kto i ile ma za to zapłacić?
    W cytowanym przykładzie mamy dzień pracy na planie i ok. pół dnia w
    "ciemni". Za dojazdy i omawianie spraw także wypadałoby coś policzyć...
    Stawiam na 15 godzin łącznie.
    Zatem ile?

    > Obawiam się, że w szczególnych wypadkach i przy dużych powiększeniach. A i
    > tak w większości wszystko zostanie wyprasowane obróbką i zabije
    > subtelności.
    Trudno zaprzeczyć. Ale to mieści się owych 90% zleceń...

    > To nadal jest znaczna mniejszość tego, co się sprzedaje.

    > No właśnie.
    Czyli mamy sytuację, w której jako-takie zdjęcia może zrobić sobie każdy, a
    lepszych nie będzie, bo nikogo na takie nie będzie stać (pomijając wielkie
    marki).