  • Data: 2011-10-07 14:11:00
    Temat: Re: zaniżone odszkodowanie oc - co dalej
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-07 13:37, Stefan Szczygielski pisze:

    > Odszkodowanie ma pokryć szkodę i zabezpieczyć roszczenia poszkodowanego, tak.
    Zaniżają - no pewnie, czego oczekiwać przecież to też jest rodzaj biznesu.
    > Ale wychodzenie z zyskiem dla siebie

    W sytuacji gdy poniosłeś stratę na X (wycenioną uczciwie i tak jak definiuje to
    ustawowa),
    to jeśli naprawisz tanio (gorzej, na używkach albo w ogóle itd) to reszta z tej kasy
    nie jest zarobkiem, tylko należną częścią odszkodowania.

    > i dodatkowo dorabianie jeszcze w ten sposób warsztatu to już co najmniej lekkie
    nadużycie, nie sądzisz?

    A tu już gorzej, bo to jest oszustwo karno-skarbowe zdaje się.

    > Forma wypłacania gotówki bez braku późniejszego jakiegokolwiek rozliczenia też
    budzi moje wątpliwości. Przecież często jest tak,
    > że dostajesz 1kpln, naprawiasz na używce za 100pln (albo i nie), a resztę
    pieniędzy przepijasz.
    > Jeśli naprawiłeś za 100pln to taka naprawa cię satysfakcjonuje i zaspokoiła Twoje
    roszczenia.
    > Oczywiście można stwierdzić, że owszem, zaspokaja, ale jak jeszcze zostanie te
    900pln w kieszeni.

    I prawidłowo! Poniosłeś stratę wartości 1k, takie też dostałeś odszkodowanie.
    Postanowiłeś że zużytkujesz je jakostam. Nic nikomu do tego - to decyzja
    poszkodowanego.

    Zresztą, jeśli ktoś wpadnie na pomysł zmiany przepisów i refundowane będą tylko
    faktury za naprawy, to gwarantuję, że odszkodowania nie spadną, wprost przeciwnie!
    Wtedy po prostu każdy będzie robił jak najlepiej (i jak najdrożej). Teraz część
    zadowala się wzięciem kasy z wyceny do ręki. A to rzadko kiedy jest naprawdę tyle,
    ile chce dobry warsztat, że o ASO nie wspomnę.