  • 1. Data: 2009-09-22 06:29:19
    Temat: zamiennik dla obiektywu kitowego 18-70
    Od: Kijan <M...@U...com>

    Witam serdecznie,

    stoję przed dylematem co wybrać w zamian za SONY 18-70 F3.5-5.6 do mojej
    a100.

    głównym zadaniem obiektywu jest poradzenie sobie w warunkach domowych,
    przy realizacji portretów oraz z "drobnymi" zdjęciami na spacerach (bez
    potrzeby dużego zoomowania) chociaż jak by miał jakiś większy zakres
    ogniskowych to bym się nie pogniewał.

    Myślałem między innymi nad (wg priorytetu zakupu):
    1) Sigma 18-50 mm f/2.8 EX DC Macro
    2) Sigma 18-125 mm F/3.8-5.6 DC HSM
    3) Sigma 17-70 mm F2.8-4.5 DC MACRO
    4) Sigma 24-70 mm F2.8 EX DG MACRO

    Co Waszym zdaniem warto było by rozważyć w kwestii zakupu, a może warto
    jest zmienić body na inne, tylko czy w kwocie około 3,5-4 tys wyrobie
    się z body + podstawową lampą + ciekawym obiektywem.

    Z góry dzięki za porady.

  • 2. Data: 2009-09-22 06:46:28
    Temat: Re: zamiennik dla obiektywu kitowego 18-70
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Kijan wrote:
> [...]
    > jest zmienić body na inne, tylko czy w kwocie około 3,5-4 tys wyrobie
    > się z body + podstawową lampą + ciekawym obiektywem.

    Do portretów to z tego co podałeś najbardziej nadaje się 4.

    wer

  • 3. Data: 2009-09-22 06:50:42
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > jest zmienić body na inne, tylko czy w kwocie około 3,5-4 tys wyrobie się
    > z body + podstawową lampą + ciekawym obiektywem.

    Ja duze robisz powiekszenia? Jesli nie wieksze niz 20x30cm to
    zostaw to co masz, a kup sobie solidna zewnetrzna lampe blyskowa.
    Potrenuj robienie zdjec w domu ze swiatlem odbitym od sufitu lub
    od jakiejs plaszczyzny - polecam arkusz styropianu z budowlanego...

    Do tego ISO gdzies na poziomie 400 i w domu bedziesz mial
    duzo lepsze efekty. Tylko uzywaj przeslon na poziomie f8-11.

    Kit, ktorego masz to slabe szklo, ale wymienione powyzej nie dadza
    powalajaco lepszych efektow na niewielkich powiekszeniach (o ile wogole).
    Za to beda Cie kusic zeby robic zdjecia przy otwartej przyslonie -
    z mniejsza glebia ostrosci, a wtedy poznasz "dobrodziejstwo"
    badziewnego autofocusa w A100...

    Poza lampa dokup sobie Heliosa i odpowiednia przejsciowke -
    bedziesz sie mogl pobawic w portrety ustawiajac ostrosc recznie.

    Zmiana body na inne nie bedzie objawieniem...

  • 4. Data: 2009-09-22 07:12:29
    Od: Kijan <M...@U...com>

> [...]
    > bedziesz sie mogl pobawic w portrety ustawiajac ostrosc recznie.
    >
    > Zmiana body na inne nie bedzie objawieniem...

    Jakubie dzięki za ciekawe spojrzenie i podpowiedź.

    W przypadku zdjęć to rzeczywiście nie robię większych niż 20x30.

    Co do lampy błyskowej to mam od samego początku :) bez tego robienie
    zdjęć w domu było by trochę bez sensu. Ostatnio zacząłem nawet
    kombinować z kartką papieru jako dufuzor jak zobaczyłem jaki efekt
    wychodzi to kupiłem normalny dyfuzor z dodatkową nakładką "chrome". Taki
    dyfuzor daje ciekawe efekty jeśli chodzi o doświetlenie np. twarzy.

    Rozumiem, że propozycja zakupu heliosa jest to tańsza wersja zakupu np.
    minolty 50mm 1,7 bądź sony 50 mm 1,4.

    Pozdrawiam
    Kijan

  • 5. Data: 2009-09-22 07:34:26
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > normalny dyfuzor z dodatkową nakładką "chrome". Taki dyfuzor daje ciekawe
    > efekty jeśli chodzi o doświetlenie np. twarzy.

    Im wiekszy, tym efekt bedzie ciekawszy.

    > Rozumiem, że propozycja zakupu heliosa jest to tańsza wersja zakupu np.
    > minolty 50mm 1,7 bądź sony 50 mm 1,4.

    Tak. W zasadzie mozesz kupic Minolte ;)

  • 6. Data: 2009-09-22 09:35:43
    Od: "zaemka" <z...@o...pl>

    > stoję przed dylematem co wybrać w zamian za SONY 18-70 F3.5-5.6 do mojej
    > a100.
    >
    > głównym zadaniem obiektywu jest poradzenie sobie w warunkach domowych,
    > przy realizacji portretów

    do portretów kup sobie Pancolar 50/f1.8 ok 250z.ł. na gwint 42 i adapter za
    25zł. z bagnetu Sony na M42

  • 7. Data: 2009-09-22 09:39:40
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "zaemka" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > do portretów kup sobie Pancolar 50/f1.8 ok 250z.ł. na gwint 42 i adapter
    > za 25zł. z bagnetu Sony na M42

    Rozumiem legendy, ale jesli za <> 200zl wiecej mozna kupic Minolte 50/1.7...

    Warto to kupic Heliosa 50/2 za 50zl.

  • 8. Data: 2009-09-22 11:32:09
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    Kijan <M...@U...com> napisał(a):

> [...]

    Polemizowałbym. Wymieniłem kita sonowego na Sigma 24-70 mm F2.8 EX DG MACRO i
    zauważam różnicę, w ostrości też, ale przede wszystkim w kolorach. Nie wiem na
    czym to dokładnie polega, ale jak kupiłem Sigmę, to już kita więcej nie
    założyłem na korpus - bardziej mi się zdjęcia pod każdym względem podobają z
    niej. Z kita jakieś takie szaro-bure.

    To samo zauważyłem wcześniej, jak kupiłem do kita 50mm/1.4 Sony. Kolory i
    kontrast dużo lepsze są w tej stałce niż w kicie, ale w pomieszczeniach ma
    dużo za długą ogniskową. To taki krótki teleobiektyw praktycznie przy matrycy
    APSC. Mały pożytek z jasnego światła we wnętrzach, chyba że chcesz zrobić
    zbliżenie na twarz lub oczy kogoś, bo więcej będzie Ci ciężko objąć... Chyba
    że mieszkasz w hangarze i masz się gdzie cofnąć :-) Dlatego ze swojej strony
    polecam zmianę kita na dobry zoom.

    Z wymienionych polecałbym Sigmę 24-70, bo mam i mi się podoba, ale może być
    trochę za mało szerokokątna w APSC. Dlatego do wnętrz i spacerów od czasu do
    czasu to raczej możesz wziąć Sigmę 18-50mm albo jeszcze lepiej Tamrona
    17-50mm. Zwłaszcza ten ostatni jest popularny i lubiany przez posiadaczy
    wszystkim marek korpusów.

    Maciej

  • 9. Data: 2009-09-23 01:15:22
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Jewuła wrote:
> [...]
    > Potrenuj robienie zdjec w domu ze swiatlem odbitym od sufitu lub
    > od jakiejs plaszczyzny - polecam arkusz styropianu z budowlanego...

    No całkiem poręczna i gustowna blenda..

    > Do tego ISO gdzies na poziomie 400 i w domu bedziesz mial
    > duzo lepsze efekty. Tylko uzywaj przeslon na poziomie f8-11.

    Nie no, niech używa przysłon f/22 najlepiej :P

> [...]
    > Za to beda Cie kusic zeby robic zdjecia przy otwartej przyslonie -
    > z mniejsza glebia ostrosci, a wtedy poznasz "dobrodziejstwo"

    AF w A100 nie jest jakiś szczególnie wybijający się, w jakąkolwiek stronę.
    Czułość do -2EV, trafność całkiem niezła jak na lustrzankę tej klasy. Co
    masz lepszego w tych pieniądzach? Kiedyś przytaczałem wykresy szybkości
    ostrzenia i A100 poradził sobie w nich lepiej od canonów, podobnie do D80
    i niewiele gorzej (ale czulej) od K10D.
    Oczywiście od tego czasu dobyło aparatów. Ale.

    > Poza lampa dokup sobie Heliosa i odpowiednia przejsciowke -
    > bedziesz sie mogl pobawic w portrety ustawiajac ostrosc recznie.

    Bo niby ręcznie wyjdzie lepiej niż z AF? Większość ludzi jest innego
    zdania raczej.

    > Zmiana body na inne nie bedzie objawieniem...

    Będzie o ile body będzie stosunkowo droższe.

    d.

  • 10. Data: 2009-09-23 01:24:38
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kijan wrote:
    > stoję przed dylematem co wybrać w zamian za SONY 18-70 F3.5-5.6 do mojej
    > a100.

    Czemu w zamian? Ten obiektyw nie jest jakiś super czy coś, ale jest tani,
    ma więc najlepszy przelicznik cena/jakość. Kup sobie coś co Ci da nowe
    możliwości, a nie wymianę niewiele więcej.

> [...]
    > przy realizacji portretów oraz z "drobnymi" zdjęciami na spacerach (bez
    > potrzeby dużego zoomowania) chociaż jak by miał jakiś większy zakres

    Jak chcesz zakres to szukaj minolty 28-135/4-4.5 - to świetny obiektyw,
    trochę tylko ciężki i ma wadę że odległość ostrzenia trochę zbyt duża.
    Poza tym jest rewelacyjny, kita sobie zostaw by mieć zakres od dołu.

    Na Twoim miejscu jednak inwestowałbym w stałki:
    + 24/2.8
    + 50/1.4 lub 50/1.8 ewentualnie minolta 50/1.7
    + 135/2.8

    Powyższe to świetne i tanie obiektywy. Dadzą Ci jakość i możliwości za
    cenę mniejszej wygody. Osobiście jednak zdecydowanie polecam taki zestaw -
    tym można wszystko. Z zoomów niby wygodnie, ale w praktyce i tak się używa
    początku lub końca zakresu. Małą zmianę można zrobić "nogami" ;)

> [...]
    > jest zmienić body na inne, tylko czy w kwocie około 3,5-4 tys wyrobie
    > się z body + podstawową lampą + ciekawym obiektywem.

    Kup 50/1.4, do tego lampę jak radzi Kuba i taniego zooma - np sigmę APO
    70-300. Zmieścisz się tu spokojnie, a zestaw da Ci znacznie fajniejsze
    możliwości.
    Kit na 10Mpix wystarcza na szerokim końcu, na długim jest ciemno i trzeba
    mocno przymykać, ale będziesz zaraz tu miał zooma. Szybko jednak
    przekonasz się jak fajnie używa się małej, a jasnej stałki. Tylko nie
    pstrykaj na f/1.4 bo tak otwarte mają sporo wad. Dla mnie optimum to ok.
    f/2, niżej tylko jak koniecznie muszę.

    d.