  • Data: 2010-01-06 12:24:55
    Temat: Re: zamiast lustra
    Od: nb <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    at Mon 04 of Jan 2010 21:10, Andrzej Libiszewski wrote:

    > Ja wiem, że standardy są do niczego.

    Standardy są w porządku. Problem, jeśli się do nich nie stosować.
    O tyle większy, że domyślne ustawienia dla najpopularniejszego
    systemu są tak wrednie skopane, że nawet inteligenty użytkownik
    pełen dobrej woli nie zauważy tego.

> [...]
    > i z pogardą dla ortografii też zaczyna być "normalne". A taki XX YY
    > jak się innym nie otwierały jego panoramy też nie mógł zrozumieć, że
    > to on powinien poprawić sposób ich prezentacji, a nie oglądający
    > sięgać prawą ręką do lewego ucha spluwając przy tym przez ramię w celu
    > ich obejrzenia.

    > Logicznie rzecz biorąc, jeśli w usenetowej hierarchi PL wymagane jest
    > zadeklarowanie kodowania ISO-8859-2 lub UTF-8 to nie jest tak bez
    > przyczyny. Programów do newsów jest mnóstwo i choćby dlatego warto
    > ustawić czytnik tak, by wysyłanie było zgodne z zasadami. Nawet, jeśli

    Praktycznie nie ma już takiej sytuacji, gdzie prawidłowo ustawione
    kodowania przeszkadza komuś tak, że nie ma możliwości technicznej
    obejścia problemu.

    --
    nb