  • Data: 2010-01-04 11:19:42
    Temat: Re: zamiast lustra
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zoor" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:hhsgr8$pme$1@news.onet.pl...

    > Kiedys robiłem fotki kompaktem i najbardziej przeszkadzała mi w nim zwłoka (od
    > nacisniecia do pstryknieciamijało tak dużo czasu, że pies potrafił 2 razy
    > zmienic pozycje). Dopiero po zakupie lustra zobaczyłem dodatkowe plusy takie
    > jak GO, akceptowalne wysokie iso, zalety raw.
    >
    > Nie ma kompaktu typu hybryda, ktory byłby zblożony czasem reakcji do lustra?
    > Jakis Fuji np?

    Sam oceń na ile wystarczy ci szybkość hybrydy.
    Mogę porównać dane Lumixa FZ38 (inne nowe hybrydy mają porównywalną szybkość) i
    twojego D90.
    Jeśli chodzi o takie parametry jak czas ustawiania AF i czas reakcji na
    naciśnięcie spustu to D90 jest około 1,5 razy szybszy od FZ38 pod warunkiem, że
    działa w trybie lustra. Natomiast w trybie Live View D90 działa ponad dwukrotnie
    wolniej od FZ38!

    Bardziej znaczące są różnice w odstępach pomiędzy kolejnymi zdjęciami. FZ38
    potrzebuje od 4 (JPEG) do 10 (RAW) razy więcej czasu pomiędzy kolejnymi
    pstryknięciami!
    Czyli w hybrydzie po zrobieniu zdjęcia odpoczywasz około od 1s (JPEG L) do 3,5s
    (RAW), natomiast w lustrzance trzeba trochę potrenować palec aby nadążyć
    wykorzystywać pełną szybkość.

    Więcej danych na www.imaging-resource.com

    Pozdrawiam
    Wojtek