  • 11. Data: 2014-01-25 21:11:20
    Temat: Re: zamarzająca szyba
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-25 16:25, inny punkt siedzenia... pisze:
    > http://allegro.pl/samochodowy-pochlaniacz-wilgoci-fo
    rmula-finska-i3876127202.html

    > a coś takiego?

    Był jeszcze inny patent.
    Osobiście w żadnym aucie (nawet w maluchu) nie miewałem problemów, więc
    nie wypróbowałem.

    Procedura:
    Przed dojechaniem na miejsce/wyłączeniem silnika przechłodzić wnętrze,
    czyli dmuchawa na max, bez ogrzewania oraz otworzyć wszystkie szyby.

    Wyjaśnienie:
    W zimnym powietrzu mieści się mniej wody. Napływające zimne powietrze
    wydmucha zastane ciepłe (z większą ilością wody) - stąd w aucie powinno
    zostać mniej wilgoci.

    Wypróbuj, może pomoże.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2014-01-25 21:12:25
    Temat: Re: zamarzaj?ca szyba
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2014-01-25 15:00, inny punkt siedzenia... pisze:
    > szybkie pytanko macie jakiś patent na zamarzającą od środka szybę, a
    > właściwie wszystkie? nie da się jeździć, raz oskrobię, przejadę 100m,
    > zostawię przychodzę za 2 godziny, a szyby białe...

    Po zakończonej podróży wywietrzyć samochód. Otworzyć drzwi na obie
    strony, w 3/5-drzwiowym także tylne. Powiedzmy na pół minuty.

    MJ

  • 13. Data: 2014-01-25 21:20:41
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    > dmuchawa na max, bez ogrzewania oraz otworzyć wszystkie szyby.

    ja to robię nieco inaczej: na krótko przed zakończeniem jazdy temp na max i
    intensywny nawiew a po dojechaniu i wyłączeniu silnika otwieram wszystkie
    drzwi i wietrzę przez minutę (wylewam też wodę z dywaników gumowych, jeśli
    takowa jest)

  • 14. Data: 2014-01-25 21:58:03
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 21:12:25 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:

    > Po zakończonej podróży wywietrzyć samochód. Otworzyć drzwi na obie
    >
    > strony, w 3/5-drzwiowym także tylne. Powiedzmy na pół minuty.
    >

    > MJ

    Niedawno ktoś w innym temacie nabijał się jak upierdliwe jest włączenie silnika
    polegające na dwukrotnym nagrzaniu świec żarowych. A tu proszę. Żeby zamknąć samochód
    po jeździe to trzeba mieć doktorat. To co piszesz to o jakieś natręctwa haczy i
    trzeba pigułki pomiędzy każdym zamknięciem samochodu po jeździe łykać zanim choroba
    odpuści.

  • 15. Data: 2014-01-25 22:30:13
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Niedawno ktoś w innym temacie nabijał się jak upierdliwe jest włączenie silnika
    polegające na dwukrotnym nagrzaniu świec żarowych.
    któż to taki? Ja odkryłem że nawet jak kontrolka świec żarowych zgaśnie,
    to one i tak grzeją jeszcze kilkanaście sekund....

    ToMasz

  • 16. Data: 2014-01-25 23:03:08
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 22:30:13 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    polegające na dwukrotnym nagrzaniu świec żarowych.

    > któż to taki? Ja odkryłem że nawet jak kontrolka świec żarowych zgaśnie,
    >
    > to one i tak grzeją jeszcze kilkanaście sekund....
    >

    > ToMasz

    Weź je latem wykręć. Latem bez świec też zapali. I wkręć w ich miejsce zaślepki.
    Przekonasz się że one grzeją cały czas jak silnik pracuje. Tylko nie są prądem grzane
    a spalającą się mieszanką. Jak wyjmiesz świece żeby w cylindrze ich nie było to auto
    tak średnio będzie jechało.

  • 17. Data: 2014-01-26 08:16:59
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-25 21:58, k...@g...com pisze:

> [...]
    trzeba pigułki pomiędzy każdym zamknięciem samochodu po jeździe łykać zanim choroba

    Ojtam ch.jtam... A dopalanie filtra w cDi, to nie paranoja?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 18. Data: 2014-01-26 08:19:10
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-25 23:03, k...@g...com pisze:

    > Weź je latem wykręć. Latem bez świec też zapali.

    Gówno prawda :)
    Prościej odłączyć kabelek na zasilaniu ś.ż. :P
    Przegrałem tak skrzynkę piwa. Passat 1.6D ("atmosferyczny") '83

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 19. Data: 2014-01-26 15:29:20
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 26 stycznia 2014 08:19:10 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:

> [...]
    >
    > Prościej odłączyć kabelek na zasilaniu ś.ż. :P
    >
    > Przegrałem tak skrzynkę piwa. Passat 1.6D ("atmosferyczny") '83

    Jestem przyzwyczajony że w necie ignoranci tworzą wirtualną rzeczywistość która ma
    tyle wspólnego ze światem realnym co barwa na kurierze z kurwą na barierze. Świca
    przy podgrzewaniu przed uruchomieniem nie jest w stanie z wyjątkiem siebie nic ugrzać
    w cylindrze. Rozgrzewa się do wysokiej temperatury żeby od niej zapaliło się paliwo.
    Po uruchomieniu rozgrzewa się do kilkuset stopni i to od niej zapala się paliwo.
    Paliwo i tak by się zapaliło ale ono ma się zapalić w określonym miejscu w cylindrze
    i płomień ma się rozejść w sposób kontrolowany. Zastąpienie świecy zaślepką spowoduje
    ze paliwo nie będzie się tak spalało jak przewidział konstruktor silnika. W wielu
    samochodach świece grzane są prądem po uruchomieniu silnika zanim nie osiągną
    właściwej temperatury pracy. Nie przegrałeś piwa a wygrałeś możliwość bycia
    mądrzejszym. Czy skorzystasz, śmiem wątpić.

  • 20. Data: 2014-01-26 15:34:28
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    ale, ale, dziś rano wychodze sobie na dworek, zerkam na wóz i co? na żdanej
    z szyb nie ma odrobiny lodu, ani od zewnątrz, ani do wewnątrz... wkurza mnie
    to, że nie mogę jeździś autem...