    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
    Date: Thu, 16 Jul 2015 01:48:50 +0200

    "Liwiusz" mo57gr$jk$...@n...news.atman.pl

    > To było w zeszłym roku, w EURO RMA.

    > Skoro pół roku to lepiej, to boję się pytać jak było dawniej.

    Każdy ma swoje standardy. Wg Chrisa pół roku to OK.
    Aż strach myśleć, co było wcześniej. :)

    U mnie Acer i FS -- po kilka dni.

    Gdy w FS coś gdzieś zawisło na dwa dni, wybuchło coś na kształt paniki.
    Aż musiałem uspakajać i wyjaśniać, że nie dzieje się mi krzywda. :)

    Za drugim razem (chyba za drugim) w SF nie włożono mi 1 GiB RAMek.
    Zgłosiłem i wyjaśnili mi, że standardowo wyjmują wszystko, co nie
    pasuje, aby wykluczyć błędy, i że na pewno gdzieś w pudełku ten 1 GiB
    leży luzem. Gdy powiedziałem, że fabrycznie były 2 GiB a w pudełku nie
    ma luźnej pamięci, obiecali sprawdzenie i odezwanie się. Odezwali się
    szybko i zapytali, czy mają wysłać kuriera po notebook, czy mogę (tu
    byli bardzo delikatni) sam wstawić RAMkę, gdy mi przyślą. Powiedziałem,
    że ze samodzielnym wstawieniem nie będę miał problemów. Dziękowaniem nie
    było końca, przeprosinom także. Przysłali szybko, choć wcale mi na takim
    ekspresie nie zależało.

    Kradzież raczej odpada -- 1 GiB DDR2 miał rynkową wartość problematyczną.
    W komisie nikt tego nawet za dychę by nie kupił. :) Wiem, bo akurat wtedy
    chciałem zamienić 1 GiB z netbooka na 2 GiB. I zrozumiałem, że mogę kupić
    2 GiB, ale nie mogę sprzedać (nawet za przysłowiową dychę) 1 GiB.

    Acer przyjął zgłoszenie w ostatnim dniu gwarancji (namawiał do złożenia
    zgłoszenia) i przyjął po upływie gwarancji. W efekcie wymienił akumulator
    na nowy, dwakroć pojemniejszy. Albo soft kłamie (raczej nie -- akumulator
    trzymać potrafi do 10 godzin bardzo oszczędnej pracy) albo ten nowy
    akumulator (Sony -- fabrycznie był Sanyo) nie zużywa się. Nie powiem,
    że dużo czasu netbook jest używany, ale przez 3 lata i chyba 9 miesięcy
    nie widać problemów. Żadnych problemów.

    Akumulator miał półroczną gwarancję, cały netbook -- roczną.
    Zgłaszałem w ostatnim dniu rocznej gwarancji. (czyli pół roku
    po terminie gwarancji samego akumulatora) Serwis zauważył, że
    wprawdzie napisane jest, iż akumulator ma tylko półroczną
    gwarancję, ale chodzi o ogniwa; elektronika akumulatora ma
    gwarancję roczną.

    W obu serwisach jak nie w Polsce. :)
    FS miał serwis (LetMeRepair) chyba gdzieś w centrum Polski.
    Acer miał serwis w Czechach.

    Taka współpraca to czysta przyjemność.

    FS niepotrzebnie wymienił mi dysk na zupełnie nowy. (250 GB WDC)
    Wolałbym nowy akumulator. :) Nowy dysk szybko ustąpił (miejsca 500 GB
    Seagate. Ten dysk (500 GB Seagate) sukcesywnie padał i został wymieniony
    na taki sam, wyjęty z netbooka. Do Netbooka powędrowała Toshiba (320 GB,
    która kupiona jako dysk zewnętrzny nie potrafiła poprawnie startować
    z USB -- piknięcie prądu w czasie startu przewyższało wydajność
    2 notebookowych gniazdek USB) a teraz jest w tym netbooku
    zreperowany (softowo) dysk z notebooka.

    Dysk zreperowałem samodzielnie jakimś softem ze strony Seagate.
    HDTune pokazywał czerwone kwadraciki przed naprawą i dysk nie
    nadawał się do pracy -- system zawieszał się. Próba separowania
    uszkodzeń za pomocą nieużywanych partycji była trudna, bo tych
    uszkodzeń było sporo na całym dysku. Po naprawie dysk śmiga
    jak nowy. :) (panie -- mówka, nie śmigania! pachnie fabryką!!!
    a SMART kłamie!!!)

    Nie wiem, dlaczego serwis FS wymienił mi sprawny dysk na nowy.
    Być może zasugerował się softową zawartością. :) Przed wysyłką
    dysk zamazałem w specyficzny sposób, który mógł być odczytany
    jako błędna praca dysku. Zgłaszałem serwisowi coś, co nie miało
    związku z dyskiem, ponadto chyba uprzedzałem o zamazaniu zawartości
    dysku, więc raczej nie należało szukać błędu na dysku.

    Bezproblemowo jest/było w: Carrefourze, Macro, Realu, Auchan...
    W Auchan bywa różnie, ale w najgorszym wypadku jest jeszcze bardzo dobrze.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'