  • 1. Data: 2015-07-14 20:05:08
    Temat: zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Witam
    Na allegro coraz więcej pojawia się telefonów gdzie towar nie jest w Polsce tylko na
    dalekim wschodzie.

    Przerabiał ktoś?
    Plusy i minusy? (poza czasem realizacji)
    No i co z gwarancją? (chyba że chińskie się nie psują)

  • 2. Data: 2015-07-14 20:24:10
    Temat: Re: zakupy z dostawą bezpośrednio z Chin
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-07-14 20:05, Bolko wrote:
> [...]
    >

    > Przerabiał ktoś?
    > Plusy i minusy? (poza czasem realizacji)
    > No i co z gwarancją? (chyba że chińskie się nie psują)

    ostatnie przesyłki z Chin trwały od tygodnia do max dwóch tygodni od
    momentu gdy dostałem informację, że nadawca je wysłał.
    Przesyłki darmowe, więc ChinaMail (czy jakoś tak).

    Kupuję na Ali.. oraz DX. Właśnie czekam na parę przesyłek.
    Na DX to mi się podoba, że jeśli kupuję wiele przedmiotów i na chwilę
    nie wszystkie są dostępne, to serwis wysyła wpierw to co jest, a
    następnie po kolei poszczególne przedmioty jak się pojawią na stanie.
    Przykład zamówiłem z 7 przemiotów, 5 było na stanie i 5 od razu wysłano.
    Dwa dni później poinformowali mnie, że wysyłają kolejny przedmiot a do
    tygodnia czasu ostatni z przemiotów.
    Jeszcze (odpukać), żadna przesyłka się nie zgubiła.

    Odnośnie gwarancji - kolega reklamował jakieś urządzenie elektroniczne -
    zrobił zdjęcia, film uszkodzonego urządzenia i otrzymał nowy (tego
    uszkodzonego nie musiał odsyłać).

    A teraz powiem coś od siebie o tych pseudo-biznesmenach z Alledrogo
    sciągających towar z Chin: ch...j im w dupe.
    Wszystko jest fajnie jak kupujesz a jak musisz cos zareklamowac, to
    nagle nie odbierają telefonu, lub nawet nie odpiszą na emaila.

    Kupowałem stację multimedialną do auta przez takiego pośrednika na
    Alledrogo (w sumie ponad 2k PLN). Dosałem niby gwarancję z jekiegoś
    serwisu w Krakowie co to niby chwalili się przed zakupem, że również je
    serwisują. Nabrałem więc zaufania. Sprzedawca był chyba tylko
    pośrednikiem - a sprzedawał ich dziesiątki (tyle miał wystawione).
    Po roku czasu padł ekranik w stacji multimedialnej (raz działął, a raz
    nie) - i co? Psińco. Wszyscy nabrali wody w usta i zero odzewu na
    zapytania. Gwarancja włąśnie przeleciała a nawet odnośnie serwisowania
    nikt nie raczył się odezwać na wysłąne zapytania.

    Podsumowując: sam sobie sprowadziłem ekranik z Chin (znając symbol) i
    wymieniłem - koszt z przesyłką 33 USD (ekranik 8" i działa).

    Nie liczcie więc na to, że zakupy z Polski Wam coś pomogą - sami
    kupujcie w Chinach - to nie boli i jest taniej a być może i gwarancja
    pewniejsza.
    No chyba, że komuś bardzo zależy na czasie - i towar jest już w PL.

  • 3. Data: 2015-07-14 20:26:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Bolko" 8...@g...co

    : No i co z gwarancją? (chyba że chińskie się nie psują)

    To, co kupimy w Polsce ma gwarancje? ;)

    Fujitsu Siemens i Acer --- OK.
    Pentagram i Overmax -- porażka.
    (czytam, że Lenovo też ma fatalny serwis -- niech wypowiedzą się inni)

    Kupiłem kilka drobiazgów w DX -- nie psują się,
    jeśli nie liczyć przewodu USB z ładowarki samochodowej.

    Ale czy zakupy ,,bezpośrednie'' są tańszy od tych, które możliwe są w Auchan?...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2015-07-14 20:43:01
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2015-07-14 o 20:05, Bolko pisze:

> [...]
    > Przerabiał ktoś?
    > Plusy i minusy? (poza czasem realizacji)
    > No i co z gwarancją? (chyba że chińskie się nie psują)

    Wyobraź sobie, że chcesz zamówić pizze. Znalazłeś lokal, pizza 10zł z
    dostawą, tylko że lokal oddalony od Ciebie o 3godz. jazdy (dostawy).

    "Zamówię sobie" - myślisz - "Cena jest świetna"
    Jednak podbiega do Ciebie sąsiad i krzyczy - "Przestań! Zamów lepiej u
    mnie!".
    "No ok" - myślisz sobie - "Mniej zachodu z dzwonieniem do innej dzielnicy."

    Płacisz sąsiadowi 20 zł a on na Twoich oczach dzwoni do tego samego
    lokalu co go znalazłeś i zamawia Ci pizze za 10 zł.

    Co ciekawe okazało się, że przyszła nie ta pizza. Skarżysz się więc
    sąsiadowi, że nie tak chciałeś, na co słyszysz odpowiedź "Ja tylko
    zamawiałem w Twoim imieniu, skargi to do sprzedawcy".

    Allegro powinno jakoś specjalnie oznaczać takie śmieci, nie wiem... może
    ikonka gówna obok nicka.

    Jaśniej już nie mogę:

    NIE ZAMAWIASZ TOWARÓW NA ALLEGRO Z WYSYŁKĄ Z CHIN!

    Jesteś narażony na WSZYSTKIE wady tego rozwiązania (czas, VAT, CE itp.),
    nie zyskujesz NIC (ABSOLUTNIE NIC!), przepłacasz 50-100-200% i dajesz
    zarobić jakiejś szmacie.

    Kup na aliexpress, dx, gearbest, pandawill i nie daj się ru***ć jakimś
    podludziom z allegro co świadczą tylko pośrednictwo zamawiania.

  • 5. Data: 2015-07-14 21:28:26
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

> [...]
    > Witam
    > Na allegro coraz więcej pojawia się telefonów gdzie towar nie jest w Polsce tylko

    Wielbiciel pisu.

    > Plusy i minusy? (poza czasem realizacji)

    Kopia któregośtam iPhone. Slot Sim zadziałał tylko raz, potem się
    obraził i nie chciał dzialać.

    > No i co z gwarancją? (chyba że chińskie się nie psują)

    Cośtam odzyskał. Ale to użytkownik na poziomie mania.

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

  • 6. Data: 2015-07-15 00:07:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    AL pisze tak:

    > Odnośnie gwarancji - kolega reklamował jakieś urządzenie
    > elektroniczne - zrobił zdjęcia, film uszkodzonego urządzenia i
    > otrzymał nowy (tego uszkodzonego nie musiał odsyłać).

    a odnośnie płatności. Jaka jest szansa, że wyczyszczą kartę?

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 7. Data: 2015-07-15 00:17:33
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > a odnośnie płatności. Jaka jest szansa, że wyczyszczą kartę?

    dane podajesz serwisowi aliexpress, nie osobom prywatnym

  • 8. Data: 2015-07-15 00:30:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2015-07-15 00:07, PiteR pisze:

    > a odnośnie płatności. Jaka jest szansa, że wyczyszczą kartę?

    Ustawiasz sobie przed transakcją przez WWW limit na karcie na określoną
    kwotę na zakupy internetowe, a po całej operacji możesz znowu zmienić na
    0. Znajomy kiedyś zapomniał, że miał ustawiony limit na 0 i dziwił się
    dlaczego mu PayPal nie chce autoryzować transakcji na zakupy w jakimś
    zagranicznym sklepie internetowym. Za każdym razem podczas próby
    płatności otrzymywał komunikat "transakcja odrzucona". Dopiero później
    zjarzył, że ma ustawiony limit. A już myślał, że chodzi o inny adres
    pocztowy dla wysyłki towaru, od tego, który ma bank zapisany dla
    posiadacza karty.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 9. Data: 2015-07-15 09:38:45
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Wed, 15 Jul 2015 00:07:04 +0200, PiteR <e...@f...pl> wrote:

    >a odnośnie płatności. Jaka jest szansa, że wyczyszczą kartę?

    Do zakupów na alli najlepiej zamówić sobie kartę wirtualną z mbanku
    rozliczaną w usd, przed transakcją ładujesz tą kartę odpowiednią kwotą
    i po transakcji można z powrotem karte wyzerować przelewając pozostałą
    kwotę na konto.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2015-07-15 10:22:03
    Od: Chris <a...@g...pl>

    > "Bolko" 8...@g...co
    >
    > : No i co z gwarancją? (chyba że chińskie się nie psują)
    >
    > To, co kupimy w Polsce ma gwarancje? ;)
    >
    > Fujitsu Siemens i Acer --- OK.

    Oby .. ja reklamowałem Acera to wrócił ze zjaraną płytą ..

    > Pentagram i Overmax -- porażka.

    Pentagram ma OK (reklamowałem HUB HDMI) ale Overmax to faktycznie lipa.

    > (czytam, że Lenovo też ma fatalny serwis -- niech wypowiedzą się inni)

    Kiepski choć robią postępy, największa wada to czas oczekiwania na
    wymianę w razie gdy nie potrafią naprawić.

    > Ale czy zakupy ,,bezpośrednie'' są tańszy od tych, które możliwe są w
    > Auchan?...

    Zakup w Chinach jest zdecydowanie tańczy o ile nie trafisz na urząd
    celny :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl