  • 21. Data: 2011-11-05 15:22:36
    Temat: Re: zakup laguny
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "made myself" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:j9384l$olk$1@inews.gazeta.pl...

    > No i patrząc na ceny Laguny II, to rynek jak najbardziej działa. Tak
    > wyposażone auto za te pieniądze znaczą, że bezawaryjności Hondy się tam
    > raczej
    > nie ma co spodziewać.

    Najlepsze jest to, ze cena zakupu, ceny częsci i niska utrata wartości
    używanych lagun II powodują,ze auta z roczników 2002-2004 mają jeden z
    najniższych kosztów przejechania 1km
    (źródło - testy długodystansowe dziennikarzy 'motoru' - porównanie ich
    kosztów 10dieslami i 10benzynami na dystansie 100-150tys km)

    Laguna II 1,9dci zajęła pierwsze miejsce jeśli wziąc pod uwage koszt
    przejechania 1km

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 22. Data: 2011-11-05 16:02:45
    Od: "Iglo" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Iglo" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie tak.
    > Jeśli żądasz szczegółów to użyj googla, nie będę każdorazowo sypał
    > kilkunastoma tymi samymi przykładami na potwierdzenie badziewności tej
    > firmy, bo Ty masz taki kaprys.

    Zieeeew, znowu selektywnie cytując kawałkami zdań zmieniając ich merytoryczny
    sens. EOT nudziarzu...

  • 23. Data: 2011-11-05 16:08:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zieeeew, znowu

    Na drzewo.

  • 24. Data: 2011-11-05 21:47:23
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 04.11.2011 16:08, AT pisze:
    > Od jakiegos czasu szukam laguny
    > natknąłem się na cos takiego
    > http://otomoto.pl/renault-laguna-sliczna-2-x-klimatr
    onik-skora-C21215014.html
    > cena zachęcająca, czy ta kontrolka świecąca od wtrysku może oznaczać coś
    > poważnego?
    >
    > kupujac uzywane auto wiem, ze ok 3k trzeba zostawic
    > na podstawowe wymiany rozrzad klocki czy opony jakis drazek cos pewnie się
    > jeszcze znajdzie
    >
    > Z opini wiem , ze w lagunach ogolnie jest problem z elektryką.
    >
    > co o tym myslicie?
    > pozdrawiam
    > AT

    silnik 2.0 IDE należy czytać dosłownie, czyli "idę"
    Odpuść sobie ten egzemplarz.

    Sam mam lagunę II, z tym że 2.2 dCi, owszem, bywa kapryśna, ale ma się
    to ni jak do stereotypu. Warunek konieczny, to musisz mieć smykałkę do
    mechaniki, wiele rzeczy można sobie samemu naprawić praktycznie za
    darmo, przeważnie te drobne usterki odstraszają wielu nabywców, którzy
    nie potrafią ich prawidłowo zdiagnozować. Skutkuje to tym że można mieć
    dość luksusowy samochód w przyzwoitej cenie.

    I nie o elektrykę w tym stereotypie idzie, no chyba że turbina, dwumasa,
    zawieszenie, czy panewki są częściami elektrycznymi;) Oczywiście
    powyższe elementy psują się mniej-więcej tak samo często jak w
    wieśwagenie od dziadka z niemiec. W zadbanym egzemplarzu w ogóle
    zapomnisz o czymś takim... Z elektryki to czasem coś nie kontaktuje
    gdzieś, albo żaróweczka się przepali.

  • 25. Data: 2011-11-06 01:21:27
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > W tej lagunie błotniki są plastikowe i często plastikowe elementy delikatnie
    > odbiegają barwą od malowanej blachy.

    Rację, ale z naciskiem na delikatnie. Ostatnio szukaliśmy Renówki dla
    kumpla dokładniej Clio. Sytuacja z błotnikami podobna - plastiki.
    Delikatne różnice w odcieniach się zdarzały na niektórych kolorach.
    Samochody z przodu nie były walone.
    W tym jednak przypadku dla mnie ten samochód to kameleon. Jak w necie
    tak wygląda to w świetle dziennym będzie masakra.

    > Po temacie.

    Dokładnie. Osobiście gdybym był na kupnie czegoś takiego, nawet by mi
    się nie chciało ruszyć aby to cudo oglądnąć. Szkoda kasy i czasu.
    A propos kolejna podejrzana sprawa to linia tylnej klapy ze światłami ;-)

  • 26. Data: 2011-11-06 02:04:47
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Maciek

    > W tym jednak przypadku dla mnie ten samochód to kameleon. Jak w necie
    > tak wygląda to w świetle dziennym będzie masakra.

    Bywa i na odwrót. ;)

  • 27. Data: 2011-11-06 02:13:04
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > Bywa i na odwrót. ;)

    ...aha czyli nie ma światła dziennego, nie ma masakry. Right:-)

  • 28. Data: 2011-11-06 02:25:24
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Maciek

    > ...aha czyli nie ma światła dziennego, nie ma masakry. Right:-)

    Po prostu na zdjęciach czasami minimalna różnica w odcieniu, której nikt
    nie zauważa w realu, wydaje się większa.

  • 29. Data: 2011-11-06 02:45:17
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > Po prostu na zdjęciach czasami minimalna różnica w odcieniu, której nikt
    > nie zauważa w realu, wydaje się większa.

    Ok, ale u mnie akurat ten samochód wygląda po prostu źle, jest naprawdę
    duża różnica w odcieniu. Nie raz oglądałem tego typu auta na żywo i żałuję.

  • 30. Data: 2011-11-06 13:00:18
    Od: "wilddziki " <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    AT <d...@g...pl> napisał(a):

    > Od jakiegos czasu szukam laguny

    Witam,
    mogę podzielić się swoim doświadczeniem z Laguną, co prawda trochę młodszą i z
    silnikiem diesla.
    Posiadałem przez 4lata Lagunę II z 2005 r. FL I czyli jeszcze jak to się mówi
    w starej budzie, silnik 1.9dCi 130KM. Auto sprowadzone z Francji z przebiegiem
    ponad 100kkm. Czyli największe możliwe zło jakie można kupić :) nie dość że
    francuz to jeszcze z zagranicy :) . Po przeczytaniu kilku postów na różnych
    forach przed zakupem naprawdę się zastanawiałem czy nie odpuścić sobie tego
    samochodu.

    Usterki przez te 4 lata:
    - po dwóch latach jazdy po naszych polskich drogach coś się porobiło przy
    tylnej belce, jakieś gumy czy tuleje, przy większych wybojach z tyłu był stuk
    jakby ktoś młotkiem w kowadło walił :) , nie pamiętam dokładnie co to było,
    koszt naprawy w ASO 600zł
    - po 3 latach jazdy po naszych polskich drogach dały o sobie znać drążki
    kierownicze, oba wymienione , koszt ~750zł w ASO
    - padł jeden czujnik opon,ułamał się wentyl a nie elektronika, koszt spory bo
    z wymianą coś ~300zł ale przy okazji mi przestawili światła na tryb norweski
    - czasami jedne tylne drzwi nie dawały sygnału do kompa że są otwarte, w necie
    dowiedziałem się że to jakiś mikrostyk w klamce już ma dość ale nie
    wymieniałem bo to zdarzało się sporadycznie i niczemu nie przeszkadzało.
    Poza tymi usterkami nic więcej się nie działo, auto w pełni wyposażone wraz
    ksenonami i nawigacją plus kupa bajerów takich jak pamięć dla foteli, lusterek
    i radia przypisane do karty, karta hands free etc. Nic z tych rzeczy się nie
    popsuło przez te 4 lata.
    Raz w roku serwis na wymianę oleju i filtrów. Powyższe usterki były usuwane w
    przeciągu kilku godzin, z reguły w godzinach mojej pracy więc przerw w jeździe
    nie było. Auto nigdy nie zepsuło się na trasie.
    Spalanie w mieście ~9l/100km w trasie 5,4l/100km.
    Auto sprzedało się w ciągu jednego dnia a różnica pomiędzy ceną zakupu a
    sprzedaży wynosiła 17kpln.
    Auto fajnie wspominam ale zawieszenie tego samochodu niestety mi w ogóle nie
    odpowiadało. Auto długie i mało skrętne, na parkingu porażka. Za to w środku
    bardzo przyjemne i dobrze wyciszone, a z tym silnikiem dość dynamiczne i nigdy
    nie było problemów przy wyprzedzaniu, nawet z pełnym bagażnikiem i kompletem
    rodziny na pokładzie. Bagażnik to porażka (liftback) choć w sumie dało się
    zapakować 4 osobową rodzinę na 2tyg. wakacje, wymagało to jednak trochę
    pomyślenia przed pakowaniem :)
    W rodzinie jest druga laguna dokładnie z tym samym silnikiem i ten sam rocznik
    ale po face liftingu. Z tego co do mnie dociera to nie ma z nią większych
    problemów , niemniej coś tam więcej się dzieje, ale żadnej tragedii nie ma :P
    Z drugiej strony znajomy ma lagunę z 2001 z 2.2dci i klnie na czym świat stoi,
    silnik ponoć się strasznie sypie więc coś w tych opiniach o Lagunach z przed
    2005 roku musi być...