  • 31. Data: 2011-11-06 23:30:21
    Temat: Re: zakup laguny
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-06 13:00, wilddziki wrote:
    > Z drugiej strony znajomy ma lagunę z 2001 z 2.2dci

    Z tym 2.2dci to jest tak:

    a) "Turbo się popsulo", dymi na czarno. Mechanik: turbina do wymiany.
    Mądry używa pilnika do paznokci na zaworze sterowania turbo, otwiera,
    czysci i jedzie dalej. Koszt 0zł.

    b) "Nie ma mocy". mechanik: do wymiany komputer, turbo i pompa wysokiego
    i fotel kierowcy. Mądry: czyści czujnik ciśnienia i ma moc. Koszt 0zł.

    c) "Rozrząd się rozleciał". Mechanik: do wymiany silnik. Mądry: kupuje 4
    wkręty do metalu i blokuje klapki kolektora. Koszt <1zł.

    itd.

    Usterki w 2.2dci wynikają chyba głównie z tego że to nie jest kosiarka a
    diagnostyka common-rail wymaga kawałka mózgu, prawidłowego software i
    doświadczenia. Zazwyczaj przeciętny mechanik ma tylko jedną z tych
    trzech rzeczy. W dodatku znalezienie kogoś kto jest w stanie prawidłowo
    opisać jak działa common-rail jest nietrywialne. To ja, głupi
    programista, musiałem tłumaczyć kilku "panie 20 lat w dieslach robie"
    jak działa całość tego systemu bo jeden nie wiedział jak działa
    wtryskiwacz, a drugi nie kumał jak działa przepływomierz a trzeci kazał
    wymieniać głowicę z powodu głupich klapek. Żenada.

  • 32. Data: 2011-11-07 00:02:39
    Od: venioo <p...@o...eu>

    > Zastanawialeś się kiedyś dlaczego tego dawno rynek nie wyregulował i
    > Renault nie jest tylko epizodem w historii? Spisek? Zalani winem
    > francuzi kupują dowolne gówna? Kosmici mają udziały w R? Masz jakieś
    > własne teorie?

    Gdyby nie dotacje i kontrakty rządu Francji juz dawno byloby tak wlasnie
    jak piszesz - Renault zostalby tylko epizodem w historii.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 33. Data: 2011-11-07 00:06:02
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-05 15:09, Cavallino pisze:
    > Reklamy Renault są tego najlepszym przykładem.
    > Jak widzę wspominki o jakości Renault w takiej reklamie, to dostaję
    > ataku śmiechu i każdorazowo się zastanawiam, czy autor takiej reklamy
    > nabija się z Renault, czy z głupoty tych, co to w tą jakość wierzą.

    Nooo ten slogan na koncu cośtam o jakości przyprawia mnie też o salwy
    śmiechu :D

    --
    venioo
    GG:198909

  • 34. Data: 2011-11-07 12:51:28
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2011-11-04 16:08, AT pisze:
    > cena zachęcająca, czy ta kontrolka świecąca od wtrysku może oznaczać coś
    > poważnego?

    Dziwi mnie, że handlarz nie wyjął żarówki od tej kontrolki i w ogóle o
    tym wspomina.

    http://www.maengelreport.com/ , może coś ci to podpowie.

    --
    kamil d

  • 35. Data: 2011-11-07 13:27:03
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Dziwi mnie, że handlarz nie wyjął żarówki od tej kontrolki i w ogóle o tym
    > wspomina.

    Prawdopodobnie ma to ukryć jakiś grubszy problem z tym autem. Bo ciężko
    nawet w naszym kraju wytłumaczyć sobie sytuację by laguna była ponad 2 razy
    tańsza od passata z tego samego rocznika. Dodatkowo nieprzerejestrowana,
    zatem nie wiadomo czy w ogóle da się zarejestrować w naszej ziemniaczanej
    republice.

  • 36. Data: 2011-11-07 14:57:31
    Od: czak norris <c...@n...pl>

> [...]
    >
    > c) "Rozrząd się rozleciał". Mechanik: do wymiany silnik. Mądry: kupuje 4
    > wkręty do metalu i blokuje klapki kolektora. Koszt <1zł.

    Na prawdę uważasz, że to jest normalne aby w samochodzie klasy średniej
    wyprodukowanym w 21 wieku, użytkownik w ramach czynności
    "eksploatacyjnych" czyścił pilniczkiem do paznokci jakieś zawory w
    turbinie lub "tuningował" kolektor przy użyciu blachowkrętów?

    --
    pozdrawiam,
    z półobrotu ;)

  • 37. Data: 2011-11-07 18:15:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-07 12:51, kamil d wrote:
    > Dziwi mnie, że handlarz nie wyjął żarówki od tej kontrolki

    Bo to wyswietlacz i specjalistom od panzewagonów trudniej tutaj coś oszukać.

  • 38. Data: 2011-11-07 18:53:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-07 14:57, czak norris wrote:
> [...]
    > "eksploatacyjnych" czyścił pilniczkiem do paznokci jakieś zawory w
    > turbinie lub "tuningował" kolektor przy użyciu blachowkrętów?

    Nie. Za normę uważa się powszechnie wymianę jednoski napędowej z powodu
    uszkodzenia uszczelki czujnika płynu spryskiwacza. I dlatego Laguna II
    nie jest dla tumanistów.

  • 39. Data: 2011-11-07 19:45:42
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-07 14:57, czak norris pisze:
> [...]
    > "eksploatacyjnych" czyścił pilniczkiem do paznokci jakieś zawory w
    > turbinie lub "tuningował" kolektor przy użyciu blachowkrętów?

    Dlatego dla chętnych cena jest odpowiednio niższa :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 40. Data: 2011-11-09 08:21:24
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 06.11.2011 23:30, Sebastian Biały pisze:
    > On 2011-11-06 13:00, wilddziki wrote:

    > c) "Rozrząd się rozleciał". Mechanik: do wymiany silnik. Mądry: kupuje 4
    > wkręty do metalu i blokuje klapki kolektora. Koszt <1zł.

    Powiedz mi, czy blokowałeś u siebie te klapy? Czy przy robocie musiałeś
    zdejmować kolektor/pokrywę zaworów? jeżeli tak to czy wymieniałeś
    uszczelkę?
    Co jest jeszcze potrzebne przy tej robocie? Chyba klucz
    dynamometryczny.. Dało by radę bez niego?

    A może jest jakiś patent na zablokowanie klap, bez odkręcania kolektora?
    Tylko skąd wiedzieć w jakiej są pozycji? Zakładam najgorszy wariant, że
    klapy mam pourywane.

    Za zwaleniem pokrywy zaworów, przemawia fakt że poci mi się silnik w
    okolicy tych klap, warto by to wybadać... Może będzie się to dało jakoś
    pospawać..
    Przeciw zdejmowaniu pokrywy to brak klucza dynamometrycznego i niechęć
    kupowania nie tanich uszczelek.