    From: "wilddziki " <w...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zakup laguny
    Date: Sun, 6 Nov 2011 12:00:18 +0000 (UTC)

    AT <d...@g...pl> napisał(a):

    > Od jakiegos czasu szukam laguny

    Witam,
    mogę podzielić się swoim doświadczeniem z Laguną, co prawda trochę młodszą i z
    silnikiem diesla.
    Posiadałem przez 4lata Lagunę II z 2005 r. FL I czyli jeszcze jak to się mówi
    w starej budzie, silnik 1.9dCi 130KM. Auto sprowadzone z Francji z przebiegiem
    ponad 100kkm. Czyli największe możliwe zło jakie można kupić :) nie dość że
    francuz to jeszcze z zagranicy :) . Po przeczytaniu kilku postów na różnych
    forach przed zakupem naprawdę się zastanawiałem czy nie odpuścić sobie tego
    samochodu.

    Usterki przez te 4 lata:
    - po dwóch latach jazdy po naszych polskich drogach coś się porobiło przy
    tylnej belce, jakieś gumy czy tuleje, przy większych wybojach z tyłu był stuk
    jakby ktoś młotkiem w kowadło walił :) , nie pamiętam dokładnie co to było,
    koszt naprawy w ASO 600zł
    - po 3 latach jazdy po naszych polskich drogach dały o sobie znać drążki
    kierownicze, oba wymienione , koszt ~750zł w ASO
    - padł jeden czujnik opon,ułamał się wentyl a nie elektronika, koszt spory bo
    z wymianą coś ~300zł ale przy okazji mi przestawili światła na tryb norweski
    - czasami jedne tylne drzwi nie dawały sygnału do kompa że są otwarte, w necie
    dowiedziałem się że to jakiś mikrostyk w klamce już ma dość ale nie
    wymieniałem bo to zdarzało się sporadycznie i niczemu nie przeszkadzało.
    Poza tymi usterkami nic więcej się nie działo, auto w pełni wyposażone wraz
    ksenonami i nawigacją plus kupa bajerów takich jak pamięć dla foteli, lusterek
    i radia przypisane do karty, karta hands free etc. Nic z tych rzeczy się nie
    popsuło przez te 4 lata.
    Raz w roku serwis na wymianę oleju i filtrów. Powyższe usterki były usuwane w
    przeciągu kilku godzin, z reguły w godzinach mojej pracy więc przerw w jeździe
    nie było. Auto nigdy nie zepsuło się na trasie.
    Spalanie w mieście ~9l/100km w trasie 5,4l/100km.
    Auto sprzedało się w ciągu jednego dnia a różnica pomiędzy ceną zakupu a
    sprzedaży wynosiła 17kpln.
    Auto fajnie wspominam ale zawieszenie tego samochodu niestety mi w ogóle nie
    odpowiadało. Auto długie i mało skrętne, na parkingu porażka. Za to w środku
    bardzo przyjemne i dobrze wyciszone, a z tym silnikiem dość dynamiczne i nigdy
    nie było problemów przy wyprzedzaniu, nawet z pełnym bagażnikiem i kompletem
    rodziny na pokładzie. Bagażnik to porażka (liftback) choć w sumie dało się
    zapakować 4 osobową rodzinę na 2tyg. wakacje, wymagało to jednak trochę
    pomyślenia przed pakowaniem :)
    W rodzinie jest druga laguna dokładnie z tym samym silnikiem i ten sam rocznik
    ale po face liftingu. Z tego co do mnie dociera to nie ma z nią większych
    problemów , niemniej coś tam więcej się dzieje, ale żadnej tragedii nie ma :P
    Z drugiej strony znajomy ma lagunę z 2001 z 2.2dci i klnie na czym świat stoi,
    silnik ponoć się strasznie sypie więc coś w tych opiniach o Lagunach z przed
    2005 roku musi być...