    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zakup laguny
    Date: Sat, 05 Nov 2011 21:47:23 +0100

    W dniu 04.11.2011 16:08, AT pisze:
    > Od jakiegos czasu szukam laguny
    > natknąłem się na cos takiego
    > http://otomoto.pl/renault-laguna-sliczna-2-x-klimatr
    onik-skora-C21215014.html
    > cena zachęcająca, czy ta kontrolka świecąca od wtrysku może oznaczać coś
    > poważnego?
    >
    > kupujac uzywane auto wiem, ze ok 3k trzeba zostawic
    > na podstawowe wymiany rozrzad klocki czy opony jakis drazek cos pewnie się
    > jeszcze znajdzie
    >
    > Z opini wiem , ze w lagunach ogolnie jest problem z elektryką.
    >
    > co o tym myslicie?
    > pozdrawiam
    > AT

    silnik 2.0 IDE należy czytać dosłownie, czyli "idę"
    Odpuść sobie ten egzemplarz.

    Sam mam lagunę II, z tym że 2.2 dCi, owszem, bywa kapryśna, ale ma się
    to ni jak do stereotypu. Warunek konieczny, to musisz mieć smykałkę do
    mechaniki, wiele rzeczy można sobie samemu naprawić praktycznie za
    darmo, przeważnie te drobne usterki odstraszają wielu nabywców, którzy
    nie potrafią ich prawidłowo zdiagnozować. Skutkuje to tym że można mieć
    dość luksusowy samochód w przyzwoitej cenie.

    I nie o elektrykę w tym stereotypie idzie, no chyba że turbina, dwumasa,
    zawieszenie, czy panewki są częściami elektrycznymi;) Oczywiście
    powyższe elementy psują się mniej-więcej tak samo często jak w
    wieśwagenie od dziadka z niemiec. W zadbanym egzemplarzu w ogóle
    zapomnisz o czymś takim... Z elektryki to czasem coś nie kontaktuje
    gdzieś, albo żaróweczka się przepali.