  • 1. Data: 2010-09-16 20:05:08
    Temat: zakochałem się
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    przeglądam sobie anaglify i znajduję coraz to nowe galerie i oderwać się nie
    mogę tez tak chcę.
    np tak http://stereos.pl/galeria i tak
    http://www.flickr.com/photos/ian5281/4791552025/in/p
    hotostream/ i
    wcześniejsze no i oczywiście jak Janko.

    czytam, ale tak na szybko nie znalazłem konkretnych informacji o technice.
    jak bym się już za to zabrał to czy zaczynać od razu od dwóch aparatów i czy
    powinny być identyczne?

    czy do statycznych widoczków wystarczy statyw z jednym aparatem z jakąś
    szyną?
    czy robienie z ręki jednym aparatem ma sens?

    oj chyba chcę takie pamiątki z wakacji......

    jak zacząć przygodę z anaglifami?

  • 2. Data: 2010-09-16 20:44:21
    Temat: Re: zakochałem się
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-16 22:05:08 +0200, "TheGuru" <t...@w...pl> said:

    To się ciesz, że nie widziałeś projekcji slajdów w 3D.
    Jak byłeś na jakimś modnym obecnie filmie w tej technologii to właśnie
    taki efekt możesz sobie zobaczyć.

    > czytam, ale tak na szybko nie znalazłem konkretnych informacji o technice.
    > jak bym się już za to zabrał to czy zaczynać od razu od dwóch aparatów i czy
    > powinny być identyczne?
    nic nie musi, ale powinny być identyczne.

    > czy do statycznych widoczków wystarczy statyw z jednym aparatem z jakąś
    > szyną?
    Wystarczy.

    > czy robienie z ręki jednym aparatem ma sens?
    Nie ma.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-09-16 22:35:50
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-16 22:44, JA pisze:

    > Nie ma.

    E tam. Ale bardzo utrudnia to zrobienie dobrej pary zdjęć.

    (chyba, że to miałeś na myśli pisząc, że nie ma.)

  • 4. Data: 2010-09-17 07:11:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości
    > nic nie musi, ale powinny być identyczne.

    > Wystarczy.

    Ale jakie wrazenie robia fale na wodzie 3d.
    A do tego przydaja sie aparaty ktore zrobia zdjecia prawie
    rownoczesnie.

    > Nie ma.

    Czemu nie ? To wszystko mozna potem fotoshopem wyrownac.

    Bez wyrownania [potrzebny skrypt java]:
    http://jfox.republika.pl/images/3d/sw123.htm

    pobawic sie, wyrownac i wymazac conieco ? :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-09-17 10:53:05
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    oglądałem apatat Fujifilm FinePix REAL 3D W1 ale w opisach jest napisane że
    jakość pozostawia duzo do zyczenia. jesli coś takiego pojawia się w opisach
    to chyba jest tragicznie.

    niektóre zdjęcia są ostre na każdym planie, widać listki drzew i wyglądają
    naprawdę imponująco.
    jakie używane kompakty możecie polecić, które podołałyby temu wyzwaniu?
    (myslę o jakichś 2 używkach pewnie coś z 4mpx)

  • 6. Data: 2010-09-17 15:23:58
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-17 09:11:33 +0200, "J.F." <j...@p...onet.pl> said:

    > pobawic sie, wyrownac i wymazac conieco ? :-)

    Najlepiej sobie od początku w Painterze namalować.

  • 7. Data: 2010-09-17 18:28:44
    Od: nerwosolek <n...@n...pl>

> [...]
    > jakie używane kompakty możecie polecić, które podołałyby temu wyzwaniu?
    > (myslę o jakichś 2 używkach pewnie coś z 4mpx)

    Nie sluchaj ich.
    Wez kompakt, stan na lewej nodze, strzel fote, przenies ciezar na prawa,
    strzel fote. Potem darmowy stereophotomaker
    http://stereo.jpn.org/eng/stphmkr/
    ktory automatycznie wyrowna i przekonwertuje do czego tylko chcesz
    (anaglify roznych kolorow, stereopary itp)
    Jak ci sie efekty spodobaja i zapragniesz robic foty ruchomym obiektom to
    dopiero wtedy zabierz sie za kompletowanie dwoch aparatow.

    --
    nerwosolek

  • 8. Data: 2010-09-18 10:46:37
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    robiłem ostatnio fotki na planie filmowym "Bitwy warszawskiej 1920" -
    film powstaje w technice 3D - jako pierwszy film w Europie nie
    zrobiony komputerowo.
    Filmowali to kilkoma kamerami sprzężonymi po dwie.
    Ale nie o tym - fotosy zapewne też będą w 3D, bo było 2 fotografów
    którzy robili fotografie.
    Jeden używał 2 aparatów 20D (obiektywu nie dojrzałem - coś koło 200)
    na specjalnym mocowaniu i na czymś jak rączka z wyzwalaczem kablowym
    uruchamiającym 2 aparaty.
    Drugi miał 1D i coś szerszego.

    Co do robienia zdjęć 3D jednym aparatem, to się da.
    Czasami jak jest dobry temat (czyta: obiekt nie ucieka) to robię
    zdjęcia makro z kilkucentymetrowym przesunięciem osi - na 10 fotek 1
    wychodzi.
    Zaczął bym od tego.

    Pozdrawiam
    Les

    PS.
    Takiego chamskiego zachowania fotografów, jak tych dwóch to chyba nie
    spotkałem nigdy - włazili w kadry innym, łącznie z tym, że włazili w
    filmowane kadry (a powtórka ujęcia z 200 końmi i palącym się polem
    jest "trochę" trudna). Dostali kilka miłych słów "w uniwersalnym
    języku ludzi" i poszli przeszkadzać innym.

  • 9. Data: 2010-09-18 11:53:32
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 16 Wrz, 22:44, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Wystarczy.
    Do statycznych wystraczy z ręki.

    > Nie ma.
    Tp zależy co chcesz fotografować. Jeśli jakiś układ dynamiczny to nie
    ma. Jeśli zaś statyczny, który nie ucieka to sam tak robie własne
    anaglify. Jednym aparatem.
    Było jakiesz szkło m.in. do nikona. Ale światło zaczyna się od f/10
    więc troche ciemne.

  • 10. Data: 2010-09-18 11:56:59
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 18 Wrz, 12:46, Les <s...@p...fm> wrote:
    > Witam,
    > robiłem ostatnio fotki na planie filmowym "Bitwy warszawskiej 1920" -
    > film powstaje w technice 3D - jako pierwszy film w Europie nie
    > zrobiony komputerowo.

    To na czym ja byłem jakieś 25 lat temu w kinie? Jakieś rosyjskie 3d w
    wykorzystaniem dwóch polaryzatorów w okulrarach?