  • 1. Data: 2010-09-16 08:16:13
    Temat: Helios-44M-4 na Nikonie D3000
    Od: Jakub Kuźma(Globetrotterteam) <i...@g...com>

    Witam!
    Dwa miesiące temu kupiłem sobie Nikona D3000 z kitem 18-55.
    Rzeczywiście, szybciej niż mi to mówiono, stwierdziłem, że z tym
    obiektywem długo nie poszaleje. Kupiłem sobie 55-200 i jakoś mi to
    idzie. Ale, przymierzam się od jakiegoś czasu do kupienia stałki. 55mm
    1.8 Nikona to nie duży wydatek rzędu 500-600zł. Mam jednak na biurku
    Zenita 12XP z obiektywem wpisanym w temacie. Janosc dużo się nie
    różni,bo Zenit ma 2.0 minimalną przysłonę. Nie ma też rzecz jasna AF.
    Wyczytałem jednak w internecie iż są stosowne adaptery który pozwalają
    na wkręcenie Heliosów do nowoczesnych lustrzanek. Konwertery te nie są
    drogie, lecz wyczytałem też o paru zagrożeniach, wynikających z
    podłączenia ów obiektywu. Mam też do dyspozycji tele Pentacona,około
    10 wszelkiego rodzaju filtrów,wszystko leży nieużywane przy Zenicie
    mego ojca. W co musiałbym się zaopatrzyc, żeby zamocowac to wszystko
    do mojego Nikusia, tak aby było bezpiecznie? Widziałem też, że ludzie
    śmiało rozkręcają te Heliosy pozyskując jakieś przejkściówki do makro.
    W tym również jestem zielony, więc proszę Was o pomoc. Może zechce się
    komuś krótko w paru zdaniach to wytlumaczyc.

    Pozdrawiam, ->GT

  • 2. Data: 2010-09-16 08:40:55
    Temat: Re: Helios-44M-4 na Nikonie D3000
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 16.09.2010 10:16, Jakub Kuźma(Globetrotterteam) wrote:
    > W tym również jestem zielony, więc proszę Was o pomoc. Może zechce się
    > komuś krótko w paru zdaniach to wytlumaczyc.

    Są dwa rodzaje przejściówek, z soczewką i bez. Bez soczewki nie da się
    ostrzyć na nieskończoność, z soczewką leci Ci jakość obrazu. W sumie
    zabawka, a nie normalne fotografowanie, szczególnie przy body poniżej
    D300, no obecnie poniżej D7000. Masz tylko ustawienia manualne i nie ma
    pomiaru światła. Jest jeszcze adapter odwrotnego mocowania. Mocujesz dwa
    obiektywy przodem do siebie. Pozwala to uzyskać duże powiększenie, ale
    też jest niewygodne w użytkowaniu. Tak naprawdę każdy musi przejść przez
    to, żeby stwierdzić, że to nie ma sensu i trzeba te wszystkie
    przejściówki p... w kąt i kupić obiektyw makro czy odpowiedni
    stałoogniskowy.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 3. Data: 2010-09-17 09:26:52
    Od: Jakub Kuźma(Globetrotterteam) <i...@g...com>

    On 16 Wrz, 10:40, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

> [...]
    > to, żeby stwierdzić, że to nie ma sensu i trzeba te wszystkie
    > przejściówki p... w kąt i kupić obiektyw makro czy odpowiedni

    Dziekuje bardzo za parę informacji.
    Trochę mi naświetliłeś sytuację. Prawdopodobnie rozkręce tego Heliosa
    i zamontuje go do któregoś z moich obiektywów.
    Muszę też zaczac zbierac na stałoogniskowy Nikkora :)
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-09-17 23:47:46
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 16 of Sep 2010 10:40, b...@n...pl wrote:

    > Są dwa rodzaje przejściówek, z soczewką i bez. Bez soczewki nie da się
    > ostrzyć na nieskończoność,

    A dlaczego się nie da? Helios-44M-7 ostrzy w alfie.

    > z soczewką leci Ci jakość obrazu. W sumie
    > zabawka, a nie normalne fotografowanie, szczególnie przy body poniżej
    > D300, no obecnie poniżej D7000. Masz tylko ustawienia manualne i nie
    > ma pomiaru światła.

    A dlaczego? Pytam poważnie. W Sony jest pomiar, ale wymaga
    poprawki po każdym zamontowaniu obiektywu (np -3EV albo +2EV)
    jak raz się ustawi to działa. Dla mnie zagadka, dlaczego
    po przemontowaniu obiektywu poprawka wygląda inaczej.

    nb

  • 5. Data: 2010-09-18 09:54:32
    Od: mt <t...@i...pl>

    nb pisze:

    > A dlaczego się nie da? Helios-44M-7 ostrzy w alfie.

    Bo Nikon ma większą odległość rejestrową i jeżeli szkło nie ma
    możliwości przeostrzenia za nieskończoność to na przejściówce bez
    soczewki nie ustawisz ostrości w pełnym zakresie.

> [...]
    > jak raz się ustawi to działa. Dla mnie zagadka, dlaczego
    > po przemontowaniu obiektywu poprawka wygląda inaczej.

    W niższych modelach Nikona nie ma pomiaru światła ze szkłami bez
    procesora gdyż ta funkcjonalność została wycięta przez konstruktorów.

    --
    marcin

  • 6. Data: 2010-09-18 18:04:09
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    mt napisał:
    > W niższych modelach Nikona nie ma pomiaru światła ze szkłami bez
    > procesora gdyż ta funkcjonalność została wycięta przez konstruktorów.

    "Marketingowców" chciałeś powiedzieć.

    m.

  • 7. Data: 2010-09-18 18:43:14
    Od: mt <t...@i...pl>

    Mikolaj Machowski pisze:

    > "Marketingowców" chciałeś powiedzieć.

    Kastrowali pewnie konstruktorzy, a kto im kazał to inna inszość, no ale
    wiadomo o co chodzi :)

    --
    marcin

  • 8. Data: 2010-10-05 02:19:21
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 18 of Sep 2010 11:54, mt wrote:

    > Bo Nikon ma większą odległość rejestrową i jeżeli szkło nie ma
    > możliwości przeostrzenia za nieskończoność to na przejściówce bez
    > soczewki nie ustawisz ostrości w pełnym zakresie.

    Dzięki! Kolejne doświadczenie.