    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zakłócenia GPS
    Date: Mon, 8 Jan 2024 12:29:54 +0100

    On 08/01/2024 11:54, Ghost wrote:
    > To dziala jesli jest dobre wsparcie mapy oraz niedlugi odcinek bez GPS -
    > bledy bezwladnosci sie kumuluja. Dlatego np. pociski posiadaja oba
    > systemy jednoczesnie.

    Ponoć systemy w łodziach podwodnych posiadają możliwośc tygodniami
    pływania bez aktualizacji pozycji. Nie wiem jaka dokładnośc, ale ktos
    powiedział w telewizji, że pozwala na nawigację w cieśninach bez
    aktywnych sonarów. Techonlogia jest więc o wiele za dobra jak na wyprawę
    na zakupy.

    PS. Nie wiem czy pociski są na tyle sprytne, aby miec pojęcie czy sygnał
    GPS jest błedny. Choć ponoć jest tam szyfrowany transport dla wojska,
    może ruscy nie są w stanie go imitować i można zgadnąć że sygnał jest
    fake. Jakoś te himarsy trafiają prosto w puszki ruskich.