  • Data: 2024-01-08 13:52:09
    Temat: Re: zakłócenia GPS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 7 Jan 2024 20:47:39 +0100, heby wrote:

    > Ruskie pewno. Potrafili manipulować sygnałem GPS i nie tylko od wielu lat.
    >
    > https://greydynamics.com/gps-spoofing-pioneered-in-r
    ussia/

    > A śmiali się ze mnie, jak nazwałem idiotami decyzyjnych likwidujacych LORAN.

    Loran pewnie tez da sie zakłócic :-)

    > PS. Podobno łodzie podwodne mają systemy oparte o nawigację
    > bezwładnościową i są to systemy o wysokiej precyzji. Może czas już
    > instalować je na statkach cywilnych...

    Wysoka precyzja oznacza wysoki koszt :-)

    A jaka jest ta precyzja, to jestem bardzo ciekaw - przecie głupie
    0.0001 m/s^2 błedu pomiaru przyspieszenia jak sie przecałkuje przez
    dobę, to już setki km wychodzą.

    Ale takie systemy sie w samolotach uzywało/używa, tam loty krótsze,
    ale takich błędów chyba nie było, z jednym wyjątkiem.

    Gdzies mi mignęło, ze z uwagi na obroty Ziemi, takie błędy powodują,
    że błąd pozycji zatacza okrąg ...

    J.