  • 21. Data: 2004-06-15 17:15:11
    Temat: Re: zakładania telefonu ciąg dalszy
    Od: Admin TVK Tel-Ka <a...@t...wroc.pl.invalid>

    W artykule <0t40cf0f10i3cdbn3e8%sal@hell.hell.pl> Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > Przesadzasz. Kiepsko to było może przez kilka dni zanim został zmieniony
    > routing.

    [..]
    Miałem przyjemnośc hostować firmę która uprzednio była w PozMANie i dla
    tych serwisów (a także większości sieci EDU kóre miały własne bramki)
    działało tragicznie przez ponad 2 tygodnie.
    Klasy komercyjne z komercyjnyych klas MANów przez prawie 2 miesiące miały
    problemy z wysyłaniem danychprzez łącza światowe.

  • 22. Data: 2004-06-15 17:42:37
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 15 czerwiec 2004 roku,
    kiedy to Rafal.Doroszkiewicz posłał(a) w świat wiadomość

    > To raczej wiadome, skoro czytam poprzedni post i widzę opinię nt. sieci
    > osiedlowych.
    Administratorzy długo i wytrwale pracowali, by sieciom osiedlowym
    towarzyszyła taka opinia. W konkurencji "Ustawianie użyszkodników"
    dochodzili perfekcji. Niektórzy wannabe-admini (jak ich ładnie na polipie
    ktoś nazwał) rozpaczliwie pytali na grupach: jak zablokować looserom
    przesyłanie pocztą załaczników, bo poza tym, to wszyscy zdrowi i 1 mbps na
    500 łebków działa znakomicie.

    > Im więcej takich opinii, tym mniej potencjalnych klientów, tym
    > mniej pieniędzy dla lokalnego operatora, tym gorsze warunki użytkowania
    > internetu w sieci tego operatora = niewiele sieci sensownie zarządzanych z
    > sensownymi łączami.
    Jeden świadomy swych praw i jednocześnie niezadowlony klient to dziesięciu
    potencjalnych klientów w okolicy mniej [nawiązanie do starego, kupieckiego
    powiedzenia].

    > Szanse na powiększenie pasma/wykupienie dodatkowego
    > łącza od drugiego operatora (obecnie TP - 1Mbit/s FR), są w tej chwili
    > znikome z uwagi na brak funduszy do czasu zwrotu finansów włożonych w
    > inwestycję. Nie posiadałbym takiego problemu, gdyby *z nieba* spadło mi
    > kilkadziesiąt nowych użytkowników.
    Puśćmy wodze fantazji. Widzisz te pięć wysokich bloków? O tam, niedaleko.
    Dziewiczy teren. Nie ma konkurencyjnej sieci, kablówka nie oferuje
    internetu. Jak tylko zbierzesz fundusze, wejdziesz z ofertą i z dziesięc
    osób w w każdym bloku masz jak w banku. Co prawda napalonych na internet
    nie ma za wielu, ale jak to zwykle bywa, to w końcu do sieci przyłączą się
    i niezdecydowani. Za instalację sami zapłacą po 400 zł, ty tylko wszystko
    zmontujesz i skonfigurujesz. A potem tylko co miesiąc regularne wpływy na
    konto. Będziesz miał ich wszystkich w kieszeni.

    Wracamy do rzeczywistości. Zła i Paskudna Telekomuna wprowadza Neostradę za
    59 zł. A na dodatek za instalację liczy sobie tylko symboliczną złotówkę.
    W tych blokach na Neo oczywiście nie decydują się wszyscy, a tylko ci,
    którym najbardziej zależy na dostępie do Internetu. Reszta jeszcze się nie
    zdecydowała.
    Nie zrażony konkurencją ruszasz na podbój nowych terytoriów. Najbardziej
    zainteresowani mają już Neo i nie chcą sieci osiedlowej, za którą musieliby
    co prawda płacić 10 zł mniej miesięcznie, ale kilka stów za instalację
    piechotą nie chodzi. A Neo działa nieźle.
    Marketing leży i nawet nie kwiczy, bo pozostałych sąsiadów na podłączenie
    się do sieci już nie ma kto namawiać.
    A poza tym, koszt okablowania, doprowadzenia sygnału trzeba rozbić na
    mniejszą liczbę abonentów.
    Na dodatek niektórzy klienci już podłączeni do sieci zaczynają marudzić,
    psioczyć na lokalnym forum. Co prawda płacili parę stów za instalację, ale
    Neostrada nie ma kosztownej "bariery wejścia". Pewnie tylko smucą i nie
    zrezygnują z sieci, ale to już nie ten spokojny sen admina, jak dawniej.

    Pewien rozdział w historii sieci osiedlowych już się skończył.

    > Dlatego piszę, że
    > niektórzy, co niby zarządzają sieciami, często nie wiedzą co robią. Dziwię
    > się więc sieciom posiadającym >250/300 użytkowników i usługom słabej
    > jakości, które owe sieci świadczą swoim użytkownikom.
    Spokojnie. Na polipie nadrabiają wszystko klnąc na Telekomunę. :-)

    > Zdaję sobie sprawę, że pomimo okrzyków zewsząd 'awaria! awaria!', ilość
    > rzeczywistych awarii per miesiąc może nie być wcale duża, a nawet często
    > zerowa.
    [...]
    > Jednak nawet te awarie, dotyczące krótkich przerw, nie są mile spostrzegane
    > przez użytkowników internetu (czy to Neostrady, czy sieci osiedlowej).
    W lokalnej sieci krzyk niezadowolonych roznosi się szybciej i wraca odbitym
    echem.

    > Chciałbym jedynie zwrócić uwagę na fakt, że tak, jakie zdanie jest o
    > Neostadzie ('jakie toto awaryjne!'), a Ty utrzymujesz opinię, że wcale tak
    > nie jest (zapewne słuszną), tak podobnie należy odnieść się do sieci
    > osiedlowych - nie należy oceniać wszystkich na przykładzie kilku
    > najbardziej znanych (krzykliwych, niezadowolonych klientów takich sieci).
    TP mogła sobie pozwolić na miesiąc testu i złą opinię - nadszarpnięta
    "lucentowymi awariami" - bardzo sobie poprawiła.

    A klient indywidualny ma taką mentalność, w którą trafia najnowsza reklama
    Neostrady 128: Jest moja, moja, tylko moja! Mogę mieć ją na własność!

    Mając do wyboru Neo za 59 zł i instalację za złocisza, a osiedlówkę z
    kłopotami, dzieleniem się z sąsiadami, perspektywą kucia w odremontowanych
    ścianach, porysowaniem paneli wybierze ofertę TP.
    Po pierwsze: bez żadnych kłopotów i zamieszania.
    Po drugie: jak większość ludzi lubi mieć "tylko dla siebie i na własność".

    > I to jest bardzo przykre.. ;-)
    To jest fakt.
    A Ona jest moja, tylko moja! My preciousss...

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 23. Data: 2004-06-15 17:56:26
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 15 czerwiec 2004 roku,
    kiedy to Admin TVK Tel-Ka posłał(a) w świat wiadomość

> [...]
    > Klasy komercyjne z komercyjnyych klas MANów przez prawie 2 miesiące miały
    > problemy z wysyłaniem danychprzez łącza światowe.

    Zabawę w odmrażaniu na złość uszu podjęły obie strony.
    TP postanowiła uporządkować ruch komercyjny w MANach, te odgrażały się, że
    sprowadzą TPNet do roli wielkiego intranetu.

    Popatrz teraz, kto z perspektywy kilku miesięcy zyskał, a kto na tej
    "zabawie" stracił.

  • 24. Data: 2004-06-15 18:03:28
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl> napisał(a):
    > Puśćmy wodze fantazji. Widzisz te pięć wysokich bloków? O tam, niedaleko.
    [cut]
    > Będziesz miał ich wszystkich w kieszeni.

    Tylko fantazjujesz sobie, czy tykasz się mojej osoby i tego, co użytkownicy
    mojej sieci nazywają internetem? Bo nie bardzo rozumiem, jak mam odnieść to
    do wypowiedzi, którą skierowałem do Sal'a. Znacząca większość użytkowników
    mojej sieci wykorzystuje samą sieć równie często, a nawet częściej, jak
    samego dostępu do Internetu. Co innego, że pozostała część użytkowników
    korzysta z internetu w nadmiarze.

    > Wracamy do rzeczywistości. Zła i Paskudna Telekomuna wprowadza
    > Neostradę za 59 zł. A na dodatek za instalację liczy sobie tylko
    > symboliczną złotówkę. Pewien rozdział w historii sieci osiedlowych już
    się skończył.

    First of all; już się naczytałem Twoich opinii o Neostradzie. Na tej i
    innych grupach jest ich pełno, być może TA grupa jest odpowiednią, ponieważ
    powoli stajesz się *problemem polskiego internetu*. Kto wie, czy już nie
    zyskałeś miana *akwizytora internetu* (bez obrazy) ;-). Na pewno masz
    znakomitą rację w tym, że jest to (na skalę Polski) znakomita oferta w
    dostępie do Internetu. Tylko złotówka za instalację i 59 polskich złotych
    miesięcznie. Niestety wciąż jest to _tylko_ 128kbit (chociaż, że "tylko dla
    siebie") i nie ma możliwości wymiany filmu, płyty z mp3, czy innych, z
    sąsiadem zza ściany w kilka minut. Widocznie sieci osiedlowe otwierają nowy
    rozdział ich zastosowania. Nie tylko jako alternatywa dla modemów 56k i neo
    128k.

    Second of all; wiem, że prowadzisz swoją akcję promocyjną Neostrady, ale
    nie przekonasz ludzi, którzy potrzebują sieci, jako czegoś, do przesyłania
    dużych ilości danych z/do komputera w innym rejonie osiedla, a niekiedy i
    miasta. Swoje i tylko swoje 128kbit za 59zł (podczas, gdy dostęp do sieci
    100Mbit/s lub nawet 1000Mbit/s i internetu - 2Mbit/150osób, kosztuje 45zł)
    możesz - za przeproszeniem - schować w takim wypadku. :-)

    Miałem nadzieję, że czytający zauważą, iż wszystko zależy od człowieka - do
    czego jest mu potrzebny ten Internet/ta sieć.

    Pozdr,

    --
    Rafal.Doroszkiewicz
    mailto:ja(at)vast.net.pl

  • 25. Data: 2004-06-15 18:14:50
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Dnia 6/15/2004 4:29 PM, Użytkownik Samotnik napisał :

    > Wiesz, między drugą i czwartą w nocy to większość osiedlówek zasuwa
    > powyżej oczekiwań... ;-)

    Jaka osiedlowka ? Kablowka, testowana przez kilka dni o roznych porach dnia.

    > A jeśli osiągnąłeś taki transfer w dzień, to
    > poczekaj parę miesięcy - albo splajtują, albo wszystko stopniowo (lub
    > nagle) zwolni.

    Telpol zaklada internet ladny kawalek czasu i chyba nie bankrutuje skoro
    daje 3 razy tyle co w umowie.

    --
    ____________________Kocureq____________________
    ==== kocureq [małpa] kocureq [kropka] com =====

  • 26. Data: 2004-06-15 18:31:03
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <canee6$pbd$1@news.onet.pl> Kocureq napisał(a):

    > Telpol zaklada internet ladny kawalek czasu i chyba nie bankrutuje skoro
    > daje 3 razy tyle co w umowie.

    Ma gotową infrastrukturę, ludzi, biuro, księgowość itd i stać go żeby
    dokładać przez jakiś czas.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 27. Data: 2004-06-15 18:32:23
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Admin TVK Tel-Ka <a...@t...wroc.pl.invalid> wrote:

    > Miałem przyjemnośc hostować firmę która uprzednio była w PozMANie i dla
    > tych serwisów (a także większości sieci EDU kóre miały własne bramki)
    > działało tragicznie przez ponad 2 tygodnie.

    2 tygodniom bliżej do kilku dni, niż do 2 miesięcy, prawda?

    > Klasy komercyjne z komercyjnyych klas MANów przez prawie 2 miesiące miały
    > problemy z wysyłaniem danychprzez łącza światowe.

    Cóż. Kwestię komercyjnych klientów POL-34 pominę.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 28. Data: 2004-06-15 18:40:29
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    > Tylko fantazjujesz sobie, czy tykasz się mojej osoby i tego, co użytkownicy
    > mojej sieci nazywają internetem?
    A masz takie trzy bloki w okolicy?

    > Bo nie bardzo rozumiem, jak mam odnieść to
    > do wypowiedzi, którą skierowałem do Sal'a.
    To grupa dyskusyjna, nie prywatna wymiana korespondencji.

    > być może TA grupa jest odpowiednią, ponieważ
    > powoli stajesz się *problemem polskiego internetu*.
    Sieci osiedlowe, to nie cały polski internet.
    Chyba nie chcesz powiedzieć, że ktoś z mojego powodu źle sypia po nocach?
    :-)
    A tak się złozyło, że już tylko na tej grupie można poczytać takie
    wypowiedzi, jak ta:

    Kilka miesięcy męki, "512 kbps" -> w rzeczywistości poza godzinamy
    00:00-06:00 to tak średnio 128 kbps, średnio dwa dni w miesiącu nic
    nie działa.

> [...]
    > 100Mbit/s lub nawet 1000Mbit/s i internetu - 2Mbit/150osób, kosztuje 45zł)
    > możesz - za przeproszeniem - schować w takim wypadku. :-)
    Może bym i skorzystał z takiej oferty. Ale jej nie ma i do nieistniejącej
    sieci miejskiej się nie podłączę. A jej brak, to jest problem polskiego
    Internetu.

    > Miałem nadzieję, że czytający zauważą, iż wszystko zależy od człowieka - do
    > czego jest mu potrzebny ten Internet/ta sieć.
    To dajmy człowiekowi wybór.
    Bez jęczenia, że co prawda w Polsce mamy prawie, że najdroższy dostęp do
    Internetu na świecie, ale jednocześnie zła Netia i TP ze swoimi 140 zł za
    640 kbps uprawiają niecny dumping.
    Choć z drugiej strony, to nadaje tej grupie swoisty klimat, już
    niespotykany gdzie indziej w usenecie. :-)

  • 29. Data: 2004-06-15 19:09:47
    Od: "Patryk [JoKeMaN ;-]]]" <p...@i...alte.pl>

    Witaj,
> [...]
    > powyżej oczekiwań... ;-) A jeśli osiągnąłeś taki transfer w dzień, to
    > poczekaj parę miesięcy - albo splajtują, albo wszystko stopniowo (lub

    wiesz, ja jestem wpiety do lanu (bo siecia osiedlowa to bym tego nie nazwal,
    zbyt pejoratywne) i za dostep 320 kbps w obie strony (+ proxy na port 80 z 512
    kbps dla chetnych) place 149 zl. Poczatkowo z braku laku (bo byla do wyboru
    jeszcze Netia 100h), ale nie zaluje..
    Pingi kolo 15-30 ms przez caly dzien, problemow ostatnio nie ma (chociaz
    wiadomo, ze czasami sie zdarzaja - jak wszedzie, ale sa dosc sprawnie
    usuwane). Dzialaja juz ponad dwa lata, raczej nie plajtuja tylko sie rozwijaja
    (wpiecie maja do GTS i Futuro) i ogolnie jestem zadowolony. Co prawda pojawila
    sie Netia ze swoim Net24 za 10 zloty mniej, ale to co mam jest ok - a i upload
    wiekszy..
    A w dodatku moge napisac do admina maila i dostac odpowiedz, zamiast dzwonic
    na Blue Line czy inne *88 i sie uzerac z konsultantami ;-).

    --
    :: patryk [at] alte.pl : tivi.pl - nadchodzi :: np. Hooverphonic
    "Can someone tell me if it's wrong to be so mad about you"??

  • 30. Data: 2004-06-15 19:33:10
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <canif8$aiv$1@news2.ipartners.pl> Patryk [JoKeMaN ;-]]] napisał(a):
> [...]
    > sie Netia ze swoim Net24 za 10 zloty mniej, ale to co mam jest ok - a i upload

    Stary, ale ile Ty płacisz... ;-) To jakaś solidna kablówka, a nie takie
    coś, co kasuje po 50 zł i sprzedaje g*o. Za 150 zł w Internet na jakimś
    poziomie można uwierzyć.