  • 61. Data: 2023-08-21 10:19:19
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/08/2023 07:38, Cavallino wrote:
    > Problem z 16A nie dotyczy evse

    Nie jest mowa o ładowarkach ściennych.

    To co masz w samochodzie to też jest ładowarka. Ona kontroluje proces
    ładowania liion i ona ma się zająć oceną, czy zasilanie jest prawidłowe,
    tzn nie ma za wysokiej rezystancji.

    > Nie, ona się tym nie zajmuje.

    Ona powinna się tym zajmować.

    > Znaczy mogłaby, ale na teraz tego nie robi.

    Dokładnie. Jedna dyrektywa, głosowanie i problem rozwiązany.

    > Było tak w Zoe - rezultat był taki, że to auto mało gdzie chciało się
    > ładować z AC.

    Widocznie mało gdzie było dobre AC. Jak widzisz, działa.

  • 62. Data: 2023-08-21 10:21:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2023 o 10:16, heby pisze:
> [...]

    Co to za brednie?
    Zwykłe gniazdko NIE JEST przystosowane do 16A.

    Żeby pobierać 16A, trzeba kupić specjalne gniazdko, oznaczone właśnie
    jako 16A.
    Do tego jak widać po moim przypadku, nie może być chińskie.
    I jeszcze trzeba mieć odpowiednio grube kable w ścianie.

  • 63. Data: 2023-08-21 10:32:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/08/2023 10:21, Cavallino wrote:
    > Zwykłe gniazdko NIE JEST przystosowane do 16A.

    Trzymam w ręku gniazdko, kupione w OBI za bodaj niecałe 10zł.

    16/230.

    Zadziwiajace, nie?

  • 64. Data: 2023-08-21 10:33:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2023 o 10:19, heby pisze:

    > Nie jest mowa o ładowarkach ściennych.

    Ja mówię właśnie o evse.
    Nie muszą być ścienne, mogą być mobilne.
    To w nich są te funkcje, o których piszesz.

    > To co masz w samochodzie to też jest ładowarka.

    Nie też, ale tylko.

    > Ona kontroluje proces
    > ładowania liion i ona ma się zająć oceną, czy zasilanie jest prawidłowe,
    > tzn nie ma za wysokiej rezystancji.

    W praktyce te funkcje spełnia evse, na dziś przynajmniej.

    > Widocznie mało gdzie było dobre AC.

    Zgadza się.
    Ale chodzi jednak o to, żeby działało powszechnie.

    A to już zadanie dla evse.
    Dobre powinno sprawdzać takie parametry.
    Kontroluje np. temperaturę gniazda - ładowarka tego nie zrobi, bo nie
    jest do niego bezpośrednio podłączona.
    Pośredniczy w tym evse i ma takie możliwości.

    Można zakazać używania innych i wyspecyfikować niezbędne funkcje i
    zabezpieczenia.

  • 65. Data: 2023-08-21 10:36:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/08/2023 10:33, Cavallino wrote:
    > Kontroluje np. temperaturę gniazda - ładowarka tego nie zrobi, bo nie
    > jest do niego bezpośrednio podłączona.

    Widzisz jakiś problem w termistorze za $0.20 zalanym we wtyczce obok pinów?

    Przecież nie używa się kabli od prodziża. Kable do ładowania samochodu,
    nawet zkończone normalną wtyczką, wcale nie muszą być "normalne".

  • 66. Data: 2023-08-21 10:37:25
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    I nie zapomnij o socjalizmie ;-)

    -----
    > cały czas to co dekadę temu było promowane nagle okazuje się syfem który trzeba
    zwalczać

  • 67. Data: 2023-08-21 10:47:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2023 o 10:32, heby pisze:

    > Trzymam w ręku gniazdko, kupione w OBI za bodaj niecałe 10zł.
    >
    > 16/230.
    >
    > Zadziwiajace, nie?

    Nie.
    Zadziwiające by było, gdyby była to prawdziwa deklaracja i dotyczyło to
    wszystkich możliwych gniazdek na rynku.

  • 68. Data: 2023-08-21 10:50:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/08/2023 10:47, Cavallino wrote:
    > Nie.
    > Zadziwiające by było, gdyby była to prawdziwa deklaracja

    Sugerujesz, że producent kłamie? Wysyłałeś mu już swoje pomiary?
    Zgłaszałeś do prokuratury z kompletem badań?

    > i dotyczyło to
    > wszystkich możliwych gniazdek na rynku.

    Przecięz stwierdzeniem "zwykłe gniazdo NIE JEST..." ogarnąłeś wszystkie
    zwykłe gniazdka na rynku.

    Wystaczyło jedno, aby to stwierdzenie obalić.

    Należy bardzo ostrożnie coś twierdzić i/lub uogólniać.

  • 69. Data: 2023-08-21 10:50:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2023 o 10:36, heby pisze:

    > Widzisz jakiś problem w termistorze za $0.20 zalanym we wtyczce obok pinów?

    Jakich pinów?

    > Przecież nie używa się kabli od prodziża. Kable do ładowania samochodu,
    > nawet zkończone normalną wtyczką, wcale nie muszą być "normalne".

    O jakich kablach mówisz?
    Bo ładowarka w samochodzie żadnych kabli nie ma, poza tymi do gniazdka
    AC w samochodzie.

    Kable ma evse, które z jednej strony włącza się do gniazdka, lub
    bezpośrednio podłącza do kabla w ścianie (w przypadku niektórych
    wallboxów), a z drugiej strony do gniazdka AC w samochodzie.

    Obstawiam więc, że de facto mówimy o tym samym, tyle że ja to prawidłowo
    identyfikuję.

  • 70. Data: 2023-08-21 10:51:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/08/2023 10:50, Cavallino wrote:
    > Jakich pinów?

    We wtyczce do normalnego gniazdka.

    > O jakich kablach mówisz?

    O tym kablu, co podpina się z jednej strony samochód, a z drugiej strony
    wkłada do gniazda 16A.