-
251. Data: 2023-08-29 12:12:13
Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>
IMO nie wchodzą, w starych czasach wymieniałem sporo "stopek" w gniazdach na
bezpieczniki, każdy amperaż miał swoją średnicę
-----
> Ale 16 i 25 wchodzą.
-
252. Data: 2023-08-29 12:24:14
Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>
Pogrążasz się Szreku, pamiętam wkładki kalibrujące bo je wymieniałem i normalnie je
kupiłem w jakimś sklepie, bo niby skąd miałbym?
I dziwiło mnie, że śrubka na końcu jest taka malutka.
Gdzieś nawet w jakiejś starej szufladzie mogę mieć z jedną.
Do ich wykręcania potrzebny był zapewne specjalny klucz (prosty, kwestia kształtu z
dwoma wypustkami), już nie pamiętam czy miałem
dedykowany klucz/narzędzie czy po prostu długimi szczypcami jechałem albo w inny
sposób.
-----
> Tego nawet normalnie w sklepie nie kupisz.
-
253. Data: 2023-08-29 12:39:49
Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 29.08.2023 o 07:23, ddddddddddd pisze:
> On 28/08/2023 23:39, io wrote:
>> W dniu 25.08.2023 o 10:21, ddddddddddd pisze:
>>> On 23/08/2023 16:28, io wrote:
>>>>>
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> A elektryk - jak się komuś opłaca - czemu nie. Mi nawet by się
>>>>>>> opłacił...gdybym więcej jeździł. Na razie opłaca mi się mieć
>>>>>>> tanie auto.
>>>>>>
>>>>>> Raczej odwrotnie, jak się mało jeździ to elektryk jest super.
>>>>>> Ładujesz raz na tydzień. Do krótkich jazd od elektryka lepszy może
>>>>>> być tylko koń :-)
>>>>>
>>>>> raczej pośrednio - trzeba jeździć dużo, ale na tyle krótkie
>>>>> odcinki, żeby to nie przeszkadzało. Mam auto za ?2500, gdyby nie
>>>>> to, że je mam, to trzymałbym takie do ?1000 - na każde z nich muszę
>>>>> wydać podobne pieniądze żeby gniło pod domem i było dostępne na
>>>>> żądanie
>>>>
>>>> Ale co ma przeszkadzać jak ludzie już jeżdżą krótkie odcinki.
>>>>
>>>
>>> Statystycznie pewnie tak, tylko może się okazać, że tych co jeżdżą
>>> statystycznie jest mało.
>>> Np jeśli pon-pt robię 0km, a w weekend robię trasę 2x 1000km, to
>>> teoretycznie nic nie będzie przeszkadzać, bo to <300km dziennie...
>>> Wiem, że przykład przerysowany, ale jak masz spędzić w pracy 2h
>>> dziennie więcej, bo musisz się ładować, to nawet takie 2 albo 5 razy
>>> w miesiącu może denerwować (wiem że mowa o prywatnych autach, ale
>>> wielu używa prywatnych aut do sporadycznego użytku firmowego - np
>>> 5-10x w miesiącu)
>>
>> Ja myślę, że ludzie mają głównie mentalny problem z tym, że ich
>> samochód mógłby nie być typowym smrodem. Nie czują motywacji by
>> kupować małe samochody czy elektryki. I tyle.
>
> myślę, że wielu nie czuje motywacji w ogóle do kupna samochodu i
> woli/musi te pieniądze przeznaczyć na życie/kredyt/przyjemności. A jak
> już i tak musi utrzymywać auto, to musi być uniwersalne. Jak ktoś autem
> jeździ tylko do pracy, mógłby mieć elektryka tak samo jak mógłby mieć
> 2-osobowego kabrioleta. Wygodniej jednak jest mieć większe auto, bo
> można raz w roku przewieźć szafkę z ikei, worek ziemniaków albo pojechać
> z dziećmi do miasta.
To nie to, przeciętny elektryk jest uniwersalny. Tu raczej o cenę używek
chodzi, naprodukowano już tyle spalinówek że nie mają gdzie się podziać
a elektryków jeszcze nie. No i o mentalność, niektórych stać a i tak
wybierają smrody.
>
>>> Teraz jako mieszkaniec małej miejscowości tym bardziej chcę
>>> normalnego dojazdu. Smrody z drogi ma wyeliminować coroczny przegląd.
>>>
>>
>> Nie wyeliminował przez tyle lat to czemu miałby zrobić to teraz.
>> Realną drogą jest zmiana napędu by nie stwarzał zagrożenia emisją.
>
> to dlaczego nie wyeliminował? nie da się tego zbadać? bo korupcja na SKP
> już chyba zniknęła?
Korupcja jest wpisana w SKP, płacisz za przegląd by go przejść.
> Z resztą nie musimy eliminować wszystkich, 1% pewnie pozostanie, a 99%
> samo odpadnie. Zobacz ile teraz jest na drogach Golf'ów MK2 itp, jeszcze
> niedawno popularnych na wsiach (czy co to tam było, może Audi 80?). To
> samo będzie z obecnie trującymi autami - wylądują na złomie i nie trzeba
> do tego nikogo zmuszać (za to zakaz rejestracji nowych spalinek może
> przedłużyć ich życie)
>
Dizle śmierdzą, nie naprawisz tego.
-
254. Data: 2023-08-29 14:02:47
Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 29 Aug 2023 02:26:54 +0200, io wrote:
> W dniu 28.08.2023 o 02:19, J.F pisze:
>> On Mon, 28 Aug 2023 01:16:45 +0200, io wrote:
>>> W dniu 26.08.2023 o 21:24, heby pisze:
>>>> On 26/08/2023 20:49, J.F wrote:
>>>>> Juz pare razy pisałem - przydałaby sie funkcja okreslenia czasu
>>>>> ładowania w samochodzie. Wklepujesz, ze wyjezdzasz o 7:00,
>>>>> i samochod ustala taką moc, zeby sie naładowac na 7:00.
>>>>> I nie bierze 22kW, tylko np 1.5kW.
>>>>
>>>> Kwestia software. Zdaje się, że Leaf miał taką opcję, że ładował się do
>>>> 80% i ludzie mieszkajacy na wzniesieniach doładowywali go zjazdem o te
>>>> kilka procent. Tak, wiem, to inny ficzer, ale tak czy inaczej to tylko
>>>> kwestia software. Z drugiej strony suweren tępy, więc może nie wymusi
>>>> takiego ficzera, bez walnięcia po łbie kogoś dekretem UE.
>>>
>>> Nie no, zasadnicze pytanie jest po co użytkownik miałby spowalniać
>>> ładowanie swojego samochodu.
>>
>> Zeby mu pradu nie wyłączyli o 22:01
>
> Nie może chcieć ładować się między 22 a 24 by wyjechać nocą?
Moze, ale jak wszyscy timery ustawią na 22:00, bo tansza taryfa,
to bezpiecznik sie przepali, albo zabezpieczenie odłączy :-)
Tylko jak przybędzie OZE ... moze byc rewolucja w taryfach ...
J.
-
255. Data: 2023-08-29 14:47:13
Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 29 Aug 2023 12:39:49 +0200, io wrote:
> W dniu 29.08.2023 o 07:23, ddddddddddd pisze:
>> On 28/08/2023 23:39, io wrote:
>>> W dniu 25.08.2023 o 10:21, ddddddddddd pisze:
>>>> On 23/08/2023 16:28, io wrote:
>>>>>>
>> myślę, że wielu nie czuje motywacji w ogóle do kupna samochodu i
>> woli/musi te pieniądze przeznaczyć na życie/kredyt/przyjemności. A jak
>> już i tak musi utrzymywać auto, to musi być uniwersalne. Jak ktoś autem
>> jeździ tylko do pracy, mógłby mieć elektryka tak samo jak mógłby mieć
>> 2-osobowego kabrioleta. Wygodniej jednak jest mieć większe auto, bo
>> można raz w roku przewieźć szafkę z ikei, worek ziemniaków albo pojechać
>> z dziećmi do miasta.
>
> To nie to, przeciętny elektryk jest uniwersalny. Tu raczej o cenę używek
> chodzi, naprodukowano już tyle spalinówek że nie mają gdzie się podziać
> a elektryków jeszcze nie.
Tak jest. Ale wtedy powstanie kolejny problem, p.t. degradacja
baterii. Jest, nie ma, zaufac, nie ufac ... jakis system ma byc, do
sprawdzania.
>No i o mentalność, niektórych stać a i tak wybierają smrody.
Moze nie maja ochoty jechac 36h zamiast 18 :-)
A kolejna sprawa ...
-czy my mamy wystarczająco elektrowni, sieci, ładowarek,
-to na razie sa u nas samochody na węgiel ..
>> Z resztą nie musimy eliminować wszystkich, 1% pewnie pozostanie, a 99%
>> samo odpadnie. Zobacz ile teraz jest na drogach Golf'ów MK2 itp, jeszcze
>> niedawno popularnych na wsiach (czy co to tam było, może Audi 80?). To
>> samo będzie z obecnie trującymi autami - wylądują na złomie i nie trzeba
>> do tego nikogo zmuszać (za to zakaz rejestracji nowych spalinek może
>> przedłużyć ich życie)
>>
> Dizle śmierdzą, nie naprawisz tego.
Hybrydy teraz modne. Benzynowe.
I mozna doładować z gniazdka.
Tak nawiasem mówiac, jak mi na miescie cos smierdzi ... chyba czesto
jest to stary benzyniak.
J.
-
256. Data: 2023-08-29 15:12:32
Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 29.08.2023 o 14:02, J.F pisze:
> On Tue, 29 Aug 2023 02:26:54 +0200, io wrote:
>> W dniu 28.08.2023 o 02:19, J.F pisze:
>>> On Mon, 28 Aug 2023 01:16:45 +0200, io wrote:
>>>> W dniu 26.08.2023 o 21:24, heby pisze:
>>>>> On 26/08/2023 20:49, J.F wrote:
>>>>>> Juz pare razy pisałem - przydałaby sie funkcja okreslenia czasu
>>>>>> ładowania w samochodzie. Wklepujesz, ze wyjezdzasz o 7:00,
>>>>>> i samochod ustala taką moc, zeby sie naładowac na 7:00.
>>>>>> I nie bierze 22kW, tylko np 1.5kW.
>>>>>
>>>>> Kwestia software. Zdaje się, że Leaf miał taką opcję, że ładował się do
>>>>> 80% i ludzie mieszkajacy na wzniesieniach doładowywali go zjazdem o te
>>>>> kilka procent. Tak, wiem, to inny ficzer, ale tak czy inaczej to tylko
>>>>> kwestia software. Z drugiej strony suweren tępy, więc może nie wymusi
>>>>> takiego ficzera, bez walnięcia po łbie kogoś dekretem UE.
>>>>
>>>> Nie no, zasadnicze pytanie jest po co użytkownik miałby spowalniać
>>>> ładowanie swojego samochodu.
>>>
>>> Zeby mu pradu nie wyłączyli o 22:01
>>
>> Nie może chcieć ładować się między 22 a 24 by wyjechać nocą?
>
> Moze, ale jak wszyscy timery ustawią na 22:00, bo tansza taryfa,
> to bezpiecznik sie przepali, albo zabezpieczenie odłączy :-)
Od 16A?! To tak nie może i nie będzie działać. Będzie jak było napisane,
że weźmiesz wallbox'a od dystrybutora by mieć taniej, który będzie Ci
ładował kiedy to dystrybutorowi pasuje. I nie będzie potrzeba by
samochód schodził z poborem energii.
>
> Tylko jak przybędzie OZE ... moze byc rewolucja w taryfach ...
Jak przybędzie OZE to będziesz ładował z lokalnego panela.
-
257. Data: 2023-08-29 15:51:22
Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 29.08.2023 o 14:47, J.F pisze:
> On Tue, 29 Aug 2023 12:39:49 +0200, io wrote:
>> W dniu 29.08.2023 o 07:23, ddddddddddd pisze:
>>> On 28/08/2023 23:39, io wrote:
>>>> W dniu 25.08.2023 o 10:21, ddddddddddd pisze:
>>>>> On 23/08/2023 16:28, io wrote:
>>>>>>>
>>> myślę, że wielu nie czuje motywacji w ogóle do kupna samochodu i
>>> woli/musi te pieniądze przeznaczyć na życie/kredyt/przyjemności. A jak
>>> już i tak musi utrzymywać auto, to musi być uniwersalne. Jak ktoś autem
>>> jeździ tylko do pracy, mógłby mieć elektryka tak samo jak mógłby mieć
>>> 2-osobowego kabrioleta. Wygodniej jednak jest mieć większe auto, bo
>>> można raz w roku przewieźć szafkę z ikei, worek ziemniaków albo pojechać
>>> z dziećmi do miasta.
>>
>> To nie to, przeciętny elektryk jest uniwersalny. Tu raczej o cenę używek
>> chodzi, naprodukowano już tyle spalinówek że nie mają gdzie się podziać
>> a elektryków jeszcze nie.
>
> Tak jest. Ale wtedy powstanie kolejny problem, p.t. degradacja
> baterii. Jest, nie ma, zaufac, nie ufac ... jakis system ma byc, do
> sprawdzania.
Taki sam jak do "sprawdzania" całych samochodów, licznik kilometrów i
historia samochodu.
>
>> No i o mentalność, niektórych stać a i tak wybierają smrody.
>
> Moze nie maja ochoty jechac 36h zamiast 18 :-)
A 18 mają?
>
> A kolejna sprawa ...
> -czy my mamy wystarczająco elektrowni, sieci, ładowarek,
Wy? Nie macie nic, siedzicie na stołku i pierdzicie :-)
> -to na razie sa u nas samochody na węgiel ..
I co, śmierdzi od nich jak od twojej spalinówki?
>
>
>>> Z resztą nie musimy eliminować wszystkich, 1% pewnie pozostanie, a 99%
>>> samo odpadnie. Zobacz ile teraz jest na drogach Golf'ów MK2 itp, jeszcze
>>> niedawno popularnych na wsiach (czy co to tam było, może Audi 80?). To
>>> samo będzie z obecnie trującymi autami - wylądują na złomie i nie trzeba
>>> do tego nikogo zmuszać (za to zakaz rejestracji nowych spalinek może
>>> przedłużyć ich życie)
>>>
>> Dizle śmierdzą, nie naprawisz tego.
>
> Hybrydy teraz modne. Benzynowe.
Modniejsze od starej spalinówki?
> I mozna doładować z gniazdka.
No to silnik niepotrzebny.
>
> Tak nawiasem mówiac, jak mi na miescie cos smierdzi ... chyba czesto
> jest to stary benzyniak.
Wątpię. Raczej jednak dizle. Benzyniaki emitują, ale tak nie śmierdzą.
-
258. Data: 2023-08-29 16:29:56
Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 29 Aug 2023 15:12:32 +0200, io wrote:
> W dniu 29.08.2023 o 14:02, J.F pisze:
>> On Tue, 29 Aug 2023 02:26:54 +0200, io wrote:
>>> W dniu 28.08.2023 o 02:19, J.F pisze:
>>>> On Mon, 28 Aug 2023 01:16:45 +0200, io wrote:
>>>>> W dniu 26.08.2023 o 21:24, heby pisze:
>>>>>> On 26/08/2023 20:49, J.F wrote:
>>>>>>> Juz pare razy pisałem - przydałaby sie funkcja okreslenia czasu
>>>>>>> ładowania w samochodzie. Wklepujesz, ze wyjezdzasz o 7:00,
>>>>>>> i samochod ustala taką moc, zeby sie naładowac na 7:00.
>>>>>>> I nie bierze 22kW, tylko np 1.5kW.
>>>>>>
>>>>>> Kwestia software. Zdaje się, że Leaf miał taką opcję, że ładował się do
>>>>>> 80% i ludzie mieszkajacy na wzniesieniach doładowywali go zjazdem o te
>>>>>> kilka procent. Tak, wiem, to inny ficzer, ale tak czy inaczej to tylko
>>>>>> kwestia software. Z drugiej strony suweren tępy, więc może nie wymusi
>>>>>> takiego ficzera, bez walnięcia po łbie kogoś dekretem UE.
>>>>>
>>>>> Nie no, zasadnicze pytanie jest po co użytkownik miałby spowalniać
>>>>> ładowanie swojego samochodu.
>>>>
>>>> Zeby mu pradu nie wyłączyli o 22:01
>>>
>>> Nie może chcieć ładować się między 22 a 24 by wyjechać nocą?
>>
>> Moze, ale jak wszyscy timery ustawią na 22:00, bo tansza taryfa,
>> to bezpiecznik sie przepali, albo zabezpieczenie odłączy :-)
>
> Od 16A?! To tak nie może i nie będzie działać.
od 16A tez może, jak to kiedys liczylismy,
ale tu akurat mowa o 22kW, moze 11kW (16A*3).
> Będzie jak było napisane,
> że weźmiesz wallbox'a od dystrybutora by mieć taniej, który będzie Ci
> ładował kiedy to dystrybutorowi pasuje. I nie będzie potrzeba by
> samochód schodził z poborem energii.
No, jest to jakas opcja.
Osobny wallbox, z osobnym licznikiem, taryfą i podatkiem :-)
>> Tylko jak przybędzie OZE ... moze byc rewolucja w taryfach ...
> Jak przybędzie OZE to będziesz ładował z lokalnego panela.
Jak bedę mial gniazdko na parkingu pod pracą.
No chyba, ze by tak parking zlikwidować ... to auto sie bedzie ladowac
pod domem/blokiem, a ja tramwajem/rowerem ... elektrycznym :-)
J.
-
259. Data: 2023-08-29 18:22:23
Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 29.08.2023 o 12:24, ąćęłńóśźż pisze:
> Pogrążasz się Szreku, pamiętam wkładki kalibrujące bo je wymieniałem i
> normalnie je kupiłem w jakimś sklepie, bo niby skąd miałbym?
W latach siedemdziesiątych? Wtedy ich nie było, teraz dla pospólstwa są
eski.
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
260. Data: 2023-08-29 18:41:42
Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 29.08.2023 o 16:29, J.F pisze:
> On Tue, 29 Aug 2023 15:12:32 +0200, io wrote:
>> W dniu 29.08.2023 o 14:02, J.F pisze:
>>> On Tue, 29 Aug 2023 02:26:54 +0200, io wrote:
>>>> W dniu 28.08.2023 o 02:19, J.F pisze:
>>>>> On Mon, 28 Aug 2023 01:16:45 +0200, io wrote:
>>>>>> W dniu 26.08.2023 o 21:24, heby pisze:
>>>>>>> On 26/08/2023 20:49, J.F wrote:
>>>>>>>> Juz pare razy pisałem - przydałaby sie funkcja okreslenia czasu
>>>>>>>> ładowania w samochodzie. Wklepujesz, ze wyjezdzasz o 7:00,
>>>>>>>> i samochod ustala taką moc, zeby sie naładowac na 7:00.
>>>>>>>> I nie bierze 22kW, tylko np 1.5kW.
>>>>>>>
>>>>>>> Kwestia software. Zdaje się, że Leaf miał taką opcję, że ładował się do
>>>>>>> 80% i ludzie mieszkajacy na wzniesieniach doładowywali go zjazdem o te
>>>>>>> kilka procent. Tak, wiem, to inny ficzer, ale tak czy inaczej to tylko
>>>>>>> kwestia software. Z drugiej strony suweren tępy, więc może nie wymusi
>>>>>>> takiego ficzera, bez walnięcia po łbie kogoś dekretem UE.
>>>>>>
>>>>>> Nie no, zasadnicze pytanie jest po co użytkownik miałby spowalniać
>>>>>> ładowanie swojego samochodu.
>>>>>
>>>>> Zeby mu pradu nie wyłączyli o 22:01
>>>>
>>>> Nie może chcieć ładować się między 22 a 24 by wyjechać nocą?
>>>
>>> Moze, ale jak wszyscy timery ustawią na 22:00, bo tansza taryfa,
>>> to bezpiecznik sie przepali, albo zabezpieczenie odłączy :-)
>>
>> Od 16A?! To tak nie może i nie będzie działać.
>
> od 16A tez może, jak to kiedys liczylismy,
> ale tu akurat mowa o 22kW, moze 11kW (16A*3).
No to chyba ma stosowne gniazdko, odpowiedni przydział i zasadniczo
można i nie ma sensu zmniejszać do 1,5kW chyba, że się chce innym dobrze
robić a nie sobie.
>
>> Będzie jak było napisane,
>> że weźmiesz wallbox'a od dystrybutora by mieć taniej, który będzie Ci
>> ładował kiedy to dystrybutorowi pasuje. I nie będzie potrzeba by
>> samochód schodził z poborem energii.
>
> No, jest to jakas opcja.
> Osobny wallbox, z osobnym licznikiem, taryfą i podatkiem :-)
Po co osobnym?
>
>>> Tylko jak przybędzie OZE ... moze byc rewolucja w taryfach ...
>> Jak przybędzie OZE to będziesz ładował z lokalnego panela.
>
> Jak bedę mial gniazdko na parkingu pod pracą.
Pod pracą czy gdzie tam stoisz, pokazywałem widok z okna, panel się na
100% znajdzie.
>
> No chyba, ze by tak parking zlikwidować ... to auto sie bedzie ladowac
> pod domem/blokiem, a ja tramwajem/rowerem ... elektrycznym :-)
No zdecydowanie, ale nie o tym była mowa.