eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzakaz pokątnego ładwowania
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 275

  • 251. Data: 2023-08-29 12:12:13
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    IMO nie wchodzą, w starych czasach wymieniałem sporo "stopek" w gniazdach na
    bezpieczniki, każdy amperaż miał swoją średnicę


    -----
    > Ale 16 i 25 wchodzą.


  • 252. Data: 2023-08-29 12:24:14
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Pogrążasz się Szreku, pamiętam wkładki kalibrujące bo je wymieniałem i normalnie je
    kupiłem w jakimś sklepie, bo niby skąd miałbym?
    I dziwiło mnie, że śrubka na końcu jest taka malutka.
    Gdzieś nawet w jakiejś starej szufladzie mogę mieć z jedną.
    Do ich wykręcania potrzebny był zapewne specjalny klucz (prosty, kwestia kształtu z
    dwoma wypustkami), już nie pamiętam czy miałem
    dedykowany klucz/narzędzie czy po prostu długimi szczypcami jechałem albo w inny
    sposób.


    -----
    > Tego nawet normalnie w sklepie nie kupisz.


  • 253. Data: 2023-08-29 12:39:49
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.08.2023 o 07:23, ddddddddddd pisze:
    > On 28/08/2023 23:39, io wrote:
    >> W dniu 25.08.2023 o 10:21, ddddddddddd pisze:
    >>> On 23/08/2023 16:28, io wrote:
    >>>>>
    >>>>>>
    >>>>>>>
    >>>>>>> A elektryk - jak się komuś opłaca - czemu nie. Mi nawet by się
    >>>>>>> opłacił...gdybym więcej jeździł. Na razie opłaca mi się mieć
    >>>>>>> tanie auto.
    >>>>>>
    >>>>>> Raczej odwrotnie, jak się mało jeździ to elektryk jest super.
    >>>>>> Ładujesz raz na tydzień. Do krótkich jazd od elektryka lepszy może
    >>>>>> być tylko koń :-)
    >>>>>
    >>>>> raczej pośrednio - trzeba jeździć dużo, ale na tyle krótkie
    >>>>> odcinki, żeby to nie przeszkadzało. Mam auto za ?2500, gdyby nie
    >>>>> to, że je mam, to trzymałbym takie do ?1000 - na każde z nich muszę
    >>>>> wydać podobne pieniądze żeby gniło pod domem i było dostępne na
    >>>>> żądanie
    >>>>
    >>>> Ale co ma przeszkadzać jak ludzie już jeżdżą krótkie odcinki.
    >>>>
    >>>
    >>> Statystycznie pewnie tak, tylko może się okazać, że tych co jeżdżą
    >>> statystycznie jest mało.
    >>> Np jeśli pon-pt robię 0km, a w weekend robię trasę 2x 1000km, to
    >>> teoretycznie nic nie będzie przeszkadzać, bo to <300km dziennie...
    >>> Wiem, że przykład przerysowany, ale jak masz spędzić w pracy 2h
    >>> dziennie więcej, bo musisz się ładować, to nawet takie 2 albo 5 razy
    >>> w miesiącu może denerwować (wiem że mowa o prywatnych autach, ale
    >>> wielu używa prywatnych aut do sporadycznego użytku firmowego - np
    >>> 5-10x w miesiącu)
    >>
    >> Ja myślę, że ludzie mają głównie mentalny problem z tym, że ich
    >> samochód mógłby nie być typowym smrodem. Nie czują motywacji by
    >> kupować małe samochody czy elektryki. I tyle.
    >
    > myślę, że wielu nie czuje motywacji w ogóle do kupna samochodu i
    > woli/musi te pieniądze przeznaczyć na życie/kredyt/przyjemności. A jak
    > już i tak musi utrzymywać auto, to musi być uniwersalne. Jak ktoś autem
    > jeździ tylko do pracy, mógłby mieć elektryka tak samo jak mógłby mieć
    > 2-osobowego kabrioleta. Wygodniej jednak jest mieć większe auto, bo
    > można raz w roku przewieźć szafkę z ikei, worek ziemniaków albo pojechać
    > z dziećmi do miasta.

    To nie to, przeciętny elektryk jest uniwersalny. Tu raczej o cenę używek
    chodzi, naprodukowano już tyle spalinówek że nie mają gdzie się podziać
    a elektryków jeszcze nie. No i o mentalność, niektórych stać a i tak
    wybierają smrody.

    >
    >>> Teraz jako mieszkaniec małej miejscowości tym bardziej chcę
    >>> normalnego dojazdu. Smrody z drogi ma wyeliminować coroczny przegląd.
    >>>
    >>
    >> Nie wyeliminował przez tyle lat to czemu miałby zrobić to teraz.
    >> Realną drogą jest zmiana napędu by nie stwarzał zagrożenia emisją.
    >
    > to dlaczego nie wyeliminował? nie da się tego zbadać? bo korupcja na SKP
    > już chyba zniknęła?

    Korupcja jest wpisana w SKP, płacisz za przegląd by go przejść.

    > Z resztą nie musimy eliminować wszystkich, 1% pewnie pozostanie, a 99%
    > samo odpadnie. Zobacz ile teraz jest na drogach Golf'ów MK2 itp, jeszcze
    > niedawno popularnych na wsiach (czy co to tam było, może Audi 80?). To
    > samo będzie z obecnie trującymi autami - wylądują na złomie i nie trzeba
    > do tego nikogo zmuszać (za to zakaz rejestracji nowych spalinek może
    > przedłużyć ich życie)
    >

    Dizle śmierdzą, nie naprawisz tego.


  • 254. Data: 2023-08-29 14:02:47
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Aug 2023 02:26:54 +0200, io wrote:
    > W dniu 28.08.2023 o 02:19, J.F pisze:
    >> On Mon, 28 Aug 2023 01:16:45 +0200, io wrote:
    >>> W dniu 26.08.2023 o 21:24, heby pisze:
    >>>> On 26/08/2023 20:49, J.F wrote:
    >>>>> Juz pare razy pisałem - przydałaby sie funkcja okreslenia czasu
    >>>>> ładowania w samochodzie. Wklepujesz, ze wyjezdzasz o 7:00,
    >>>>> i samochod ustala taką moc, zeby sie naładowac na 7:00.
    >>>>> I nie bierze 22kW, tylko np 1.5kW.
    >>>>
    >>>> Kwestia software. Zdaje się, że Leaf miał taką opcję, że ładował się do
    >>>> 80% i ludzie mieszkajacy na wzniesieniach doładowywali go zjazdem o te
    >>>> kilka procent. Tak, wiem, to inny ficzer, ale tak czy inaczej to tylko
    >>>> kwestia software. Z drugiej strony suweren tępy, więc może nie wymusi
    >>>> takiego ficzera, bez walnięcia po łbie kogoś dekretem UE.
    >>>
    >>> Nie no, zasadnicze pytanie jest po co użytkownik miałby spowalniać
    >>> ładowanie swojego samochodu.
    >>
    >> Zeby mu pradu nie wyłączyli o 22:01
    >
    > Nie może chcieć ładować się między 22 a 24 by wyjechać nocą?

    Moze, ale jak wszyscy timery ustawią na 22:00, bo tansza taryfa,
    to bezpiecznik sie przepali, albo zabezpieczenie odłączy :-)

    Tylko jak przybędzie OZE ... moze byc rewolucja w taryfach ...

    J.


  • 255. Data: 2023-08-29 14:47:13
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Aug 2023 12:39:49 +0200, io wrote:
    > W dniu 29.08.2023 o 07:23, ddddddddddd pisze:
    >> On 28/08/2023 23:39, io wrote:
    >>> W dniu 25.08.2023 o 10:21, ddddddddddd pisze:
    >>>> On 23/08/2023 16:28, io wrote:
    >>>>>>
    >> myślę, że wielu nie czuje motywacji w ogóle do kupna samochodu i
    >> woli/musi te pieniądze przeznaczyć na życie/kredyt/przyjemności. A jak
    >> już i tak musi utrzymywać auto, to musi być uniwersalne. Jak ktoś autem
    >> jeździ tylko do pracy, mógłby mieć elektryka tak samo jak mógłby mieć
    >> 2-osobowego kabrioleta. Wygodniej jednak jest mieć większe auto, bo
    >> można raz w roku przewieźć szafkę z ikei, worek ziemniaków albo pojechać
    >> z dziećmi do miasta.
    >
    > To nie to, przeciętny elektryk jest uniwersalny. Tu raczej o cenę używek
    > chodzi, naprodukowano już tyle spalinówek że nie mają gdzie się podziać
    > a elektryków jeszcze nie.

    Tak jest. Ale wtedy powstanie kolejny problem, p.t. degradacja
    baterii. Jest, nie ma, zaufac, nie ufac ... jakis system ma byc, do
    sprawdzania.

    >No i o mentalność, niektórych stać a i tak wybierają smrody.

    Moze nie maja ochoty jechac 36h zamiast 18 :-)

    A kolejna sprawa ...
    -czy my mamy wystarczająco elektrowni, sieci, ładowarek,
    -to na razie sa u nas samochody na węgiel ..


    >> Z resztą nie musimy eliminować wszystkich, 1% pewnie pozostanie, a 99%
    >> samo odpadnie. Zobacz ile teraz jest na drogach Golf'ów MK2 itp, jeszcze
    >> niedawno popularnych na wsiach (czy co to tam było, może Audi 80?). To
    >> samo będzie z obecnie trującymi autami - wylądują na złomie i nie trzeba
    >> do tego nikogo zmuszać (za to zakaz rejestracji nowych spalinek może
    >> przedłużyć ich życie)
    >>
    > Dizle śmierdzą, nie naprawisz tego.

    Hybrydy teraz modne. Benzynowe.
    I mozna doładować z gniazdka.

    Tak nawiasem mówiac, jak mi na miescie cos smierdzi ... chyba czesto
    jest to stary benzyniak.

    J.


  • 256. Data: 2023-08-29 15:12:32
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.08.2023 o 14:02, J.F pisze:
    > On Tue, 29 Aug 2023 02:26:54 +0200, io wrote:
    >> W dniu 28.08.2023 o 02:19, J.F pisze:
    >>> On Mon, 28 Aug 2023 01:16:45 +0200, io wrote:
    >>>> W dniu 26.08.2023 o 21:24, heby pisze:
    >>>>> On 26/08/2023 20:49, J.F wrote:
    >>>>>> Juz pare razy pisałem - przydałaby sie funkcja okreslenia czasu
    >>>>>> ładowania w samochodzie. Wklepujesz, ze wyjezdzasz o 7:00,
    >>>>>> i samochod ustala taką moc, zeby sie naładowac na 7:00.
    >>>>>> I nie bierze 22kW, tylko np 1.5kW.
    >>>>>
    >>>>> Kwestia software. Zdaje się, że Leaf miał taką opcję, że ładował się do
    >>>>> 80% i ludzie mieszkajacy na wzniesieniach doładowywali go zjazdem o te
    >>>>> kilka procent. Tak, wiem, to inny ficzer, ale tak czy inaczej to tylko
    >>>>> kwestia software. Z drugiej strony suweren tępy, więc może nie wymusi
    >>>>> takiego ficzera, bez walnięcia po łbie kogoś dekretem UE.
    >>>>
    >>>> Nie no, zasadnicze pytanie jest po co użytkownik miałby spowalniać
    >>>> ładowanie swojego samochodu.
    >>>
    >>> Zeby mu pradu nie wyłączyli o 22:01
    >>
    >> Nie może chcieć ładować się między 22 a 24 by wyjechać nocą?
    >
    > Moze, ale jak wszyscy timery ustawią na 22:00, bo tansza taryfa,
    > to bezpiecznik sie przepali, albo zabezpieczenie odłączy :-)

    Od 16A?! To tak nie może i nie będzie działać. Będzie jak było napisane,
    że weźmiesz wallbox'a od dystrybutora by mieć taniej, który będzie Ci
    ładował kiedy to dystrybutorowi pasuje. I nie będzie potrzeba by
    samochód schodził z poborem energii.

    >
    > Tylko jak przybędzie OZE ... moze byc rewolucja w taryfach ...

    Jak przybędzie OZE to będziesz ładował z lokalnego panela.


  • 257. Data: 2023-08-29 15:51:22
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.08.2023 o 14:47, J.F pisze:
    > On Tue, 29 Aug 2023 12:39:49 +0200, io wrote:
    >> W dniu 29.08.2023 o 07:23, ddddddddddd pisze:
    >>> On 28/08/2023 23:39, io wrote:
    >>>> W dniu 25.08.2023 o 10:21, ddddddddddd pisze:
    >>>>> On 23/08/2023 16:28, io wrote:
    >>>>>>>
    >>> myślę, że wielu nie czuje motywacji w ogóle do kupna samochodu i
    >>> woli/musi te pieniądze przeznaczyć na życie/kredyt/przyjemności. A jak
    >>> już i tak musi utrzymywać auto, to musi być uniwersalne. Jak ktoś autem
    >>> jeździ tylko do pracy, mógłby mieć elektryka tak samo jak mógłby mieć
    >>> 2-osobowego kabrioleta. Wygodniej jednak jest mieć większe auto, bo
    >>> można raz w roku przewieźć szafkę z ikei, worek ziemniaków albo pojechać
    >>> z dziećmi do miasta.
    >>
    >> To nie to, przeciętny elektryk jest uniwersalny. Tu raczej o cenę używek
    >> chodzi, naprodukowano już tyle spalinówek że nie mają gdzie się podziać
    >> a elektryków jeszcze nie.
    >
    > Tak jest. Ale wtedy powstanie kolejny problem, p.t. degradacja
    > baterii. Jest, nie ma, zaufac, nie ufac ... jakis system ma byc, do
    > sprawdzania.

    Taki sam jak do "sprawdzania" całych samochodów, licznik kilometrów i
    historia samochodu.

    >
    >> No i o mentalność, niektórych stać a i tak wybierają smrody.
    >
    > Moze nie maja ochoty jechac 36h zamiast 18 :-)

    A 18 mają?
    >
    > A kolejna sprawa ...
    > -czy my mamy wystarczająco elektrowni, sieci, ładowarek,

    Wy? Nie macie nic, siedzicie na stołku i pierdzicie :-)

    > -to na razie sa u nas samochody na węgiel ..

    I co, śmierdzi od nich jak od twojej spalinówki?

    >
    >
    >>> Z resztą nie musimy eliminować wszystkich, 1% pewnie pozostanie, a 99%
    >>> samo odpadnie. Zobacz ile teraz jest na drogach Golf'ów MK2 itp, jeszcze
    >>> niedawno popularnych na wsiach (czy co to tam było, może Audi 80?). To
    >>> samo będzie z obecnie trującymi autami - wylądują na złomie i nie trzeba
    >>> do tego nikogo zmuszać (za to zakaz rejestracji nowych spalinek może
    >>> przedłużyć ich życie)
    >>>
    >> Dizle śmierdzą, nie naprawisz tego.
    >
    > Hybrydy teraz modne. Benzynowe.

    Modniejsze od starej spalinówki?

    > I mozna doładować z gniazdka.

    No to silnik niepotrzebny.

    >
    > Tak nawiasem mówiac, jak mi na miescie cos smierdzi ... chyba czesto
    > jest to stary benzyniak.

    Wątpię. Raczej jednak dizle. Benzyniaki emitują, ale tak nie śmierdzą.


  • 258. Data: 2023-08-29 16:29:56
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Aug 2023 15:12:32 +0200, io wrote:
    > W dniu 29.08.2023 o 14:02, J.F pisze:
    >> On Tue, 29 Aug 2023 02:26:54 +0200, io wrote:
    >>> W dniu 28.08.2023 o 02:19, J.F pisze:
    >>>> On Mon, 28 Aug 2023 01:16:45 +0200, io wrote:
    >>>>> W dniu 26.08.2023 o 21:24, heby pisze:
    >>>>>> On 26/08/2023 20:49, J.F wrote:
    >>>>>>> Juz pare razy pisałem - przydałaby sie funkcja okreslenia czasu
    >>>>>>> ładowania w samochodzie. Wklepujesz, ze wyjezdzasz o 7:00,
    >>>>>>> i samochod ustala taką moc, zeby sie naładowac na 7:00.
    >>>>>>> I nie bierze 22kW, tylko np 1.5kW.
    >>>>>>
    >>>>>> Kwestia software. Zdaje się, że Leaf miał taką opcję, że ładował się do
    >>>>>> 80% i ludzie mieszkajacy na wzniesieniach doładowywali go zjazdem o te
    >>>>>> kilka procent. Tak, wiem, to inny ficzer, ale tak czy inaczej to tylko
    >>>>>> kwestia software. Z drugiej strony suweren tępy, więc może nie wymusi
    >>>>>> takiego ficzera, bez walnięcia po łbie kogoś dekretem UE.
    >>>>>
    >>>>> Nie no, zasadnicze pytanie jest po co użytkownik miałby spowalniać
    >>>>> ładowanie swojego samochodu.
    >>>>
    >>>> Zeby mu pradu nie wyłączyli o 22:01
    >>>
    >>> Nie może chcieć ładować się między 22 a 24 by wyjechać nocą?
    >>
    >> Moze, ale jak wszyscy timery ustawią na 22:00, bo tansza taryfa,
    >> to bezpiecznik sie przepali, albo zabezpieczenie odłączy :-)
    >
    > Od 16A?! To tak nie może i nie będzie działać.

    od 16A tez może, jak to kiedys liczylismy,
    ale tu akurat mowa o 22kW, moze 11kW (16A*3).

    > Będzie jak było napisane,
    > że weźmiesz wallbox'a od dystrybutora by mieć taniej, który będzie Ci
    > ładował kiedy to dystrybutorowi pasuje. I nie będzie potrzeba by
    > samochód schodził z poborem energii.

    No, jest to jakas opcja.
    Osobny wallbox, z osobnym licznikiem, taryfą i podatkiem :-)

    >> Tylko jak przybędzie OZE ... moze byc rewolucja w taryfach ...
    > Jak przybędzie OZE to będziesz ładował z lokalnego panela.

    Jak bedę mial gniazdko na parkingu pod pracą.

    No chyba, ze by tak parking zlikwidować ... to auto sie bedzie ladowac
    pod domem/blokiem, a ja tramwajem/rowerem ... elektrycznym :-)

    J.


  • 259. Data: 2023-08-29 18:22:23
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.08.2023 o 12:24, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pogrążasz się Szreku, pamiętam wkładki kalibrujące bo je wymieniałem i
    > normalnie je kupiłem w jakimś sklepie, bo niby skąd miałbym?

    W latach siedemdziesiątych? Wtedy ich nie było, teraz dla pospólstwa są
    eski.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 260. Data: 2023-08-29 18:41:42
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.08.2023 o 16:29, J.F pisze:
    > On Tue, 29 Aug 2023 15:12:32 +0200, io wrote:
    >> W dniu 29.08.2023 o 14:02, J.F pisze:
    >>> On Tue, 29 Aug 2023 02:26:54 +0200, io wrote:
    >>>> W dniu 28.08.2023 o 02:19, J.F pisze:
    >>>>> On Mon, 28 Aug 2023 01:16:45 +0200, io wrote:
    >>>>>> W dniu 26.08.2023 o 21:24, heby pisze:
    >>>>>>> On 26/08/2023 20:49, J.F wrote:
    >>>>>>>> Juz pare razy pisałem - przydałaby sie funkcja okreslenia czasu
    >>>>>>>> ładowania w samochodzie. Wklepujesz, ze wyjezdzasz o 7:00,
    >>>>>>>> i samochod ustala taką moc, zeby sie naładowac na 7:00.
    >>>>>>>> I nie bierze 22kW, tylko np 1.5kW.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Kwestia software. Zdaje się, że Leaf miał taką opcję, że ładował się do
    >>>>>>> 80% i ludzie mieszkajacy na wzniesieniach doładowywali go zjazdem o te
    >>>>>>> kilka procent. Tak, wiem, to inny ficzer, ale tak czy inaczej to tylko
    >>>>>>> kwestia software. Z drugiej strony suweren tępy, więc może nie wymusi
    >>>>>>> takiego ficzera, bez walnięcia po łbie kogoś dekretem UE.
    >>>>>>
    >>>>>> Nie no, zasadnicze pytanie jest po co użytkownik miałby spowalniać
    >>>>>> ładowanie swojego samochodu.
    >>>>>
    >>>>> Zeby mu pradu nie wyłączyli o 22:01
    >>>>
    >>>> Nie może chcieć ładować się między 22 a 24 by wyjechać nocą?
    >>>
    >>> Moze, ale jak wszyscy timery ustawią na 22:00, bo tansza taryfa,
    >>> to bezpiecznik sie przepali, albo zabezpieczenie odłączy :-)
    >>
    >> Od 16A?! To tak nie może i nie będzie działać.
    >
    > od 16A tez może, jak to kiedys liczylismy,
    > ale tu akurat mowa o 22kW, moze 11kW (16A*3).

    No to chyba ma stosowne gniazdko, odpowiedni przydział i zasadniczo
    można i nie ma sensu zmniejszać do 1,5kW chyba, że się chce innym dobrze
    robić a nie sobie.

    >
    >> Będzie jak było napisane,
    >> że weźmiesz wallbox'a od dystrybutora by mieć taniej, który będzie Ci
    >> ładował kiedy to dystrybutorowi pasuje. I nie będzie potrzeba by
    >> samochód schodził z poborem energii.
    >
    > No, jest to jakas opcja.
    > Osobny wallbox, z osobnym licznikiem, taryfą i podatkiem :-)

    Po co osobnym?

    >
    >>> Tylko jak przybędzie OZE ... moze byc rewolucja w taryfach ...
    >> Jak przybędzie OZE to będziesz ładował z lokalnego panela.
    >
    > Jak bedę mial gniazdko na parkingu pod pracą.

    Pod pracą czy gdzie tam stoisz, pokazywałem widok z okna, panel się na
    100% znajdzie.

    >
    > No chyba, ze by tak parking zlikwidować ... to auto sie bedzie ladowac
    > pod domem/blokiem, a ja tramwajem/rowerem ... elektrycznym :-)

    No zdecydowanie, ale nie o tym była mowa.

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 25 . [ 26 ] . 27 . 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: