  • 131. Data: 2023-08-23 19:23:47
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2023 o 13:45 ąćęłńóśźż <c...@b...pl> pisze:

    > Daj linkę.
    >

    > -----

    castorama.pl :-)

    Tam trzeba było jechać rano i łapać co jest na palecie i później się
    zastanawiać czy warto to wynosić ze sklepu.
    Pojechałem po lampy, kupiłem 20 lamp ogrodowych ze zniżką 80%. Jak
    chciałem 30 min później dokupić jeszcze 2 to już nic nie było, a o 7.30
    było tego z 5 palet.
    Były za to rozdzielnice, których 30 min wcześniej nie było. Kupiłem w
    sumie 6 szt, w tym 2 takie jak wyżej napisałem.

    TG

  • 132. Data: 2023-08-24 00:04:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.08.2023 o 08:14, heby pisze:

    > A co się w nim pali, w tym zasilaczu?

    Cokolwiek, co zapłonie ogniem żywym w sensie podtrzymania palenia,
    zdolnego zainicjować pożar.

    > Cały ten wątek jest o generalizowaniu płonących gniazdek. Moim
    > obowiązkiem jest generalizacja tak samo, jak generalizuje autor artykułu
    > oraz inicjator wątku. Wtedy widać dopiero te opary absurdu.

    Gniazdka jednak płoną. Wystarczy jeden wadliwy styk, niedokręcona śrubka
    i brak kontroli superkomputera.

    > Ale czy to jest jakaś generalizacja płonących jak pochodnie serwerowni
    > na całym świecie czy może bardzej przypadek anegdotyczny?

    Awaryjny, gdzie to nastąpiło i zostało udokumentowane. Ugaszonych w
    zarodku się nie dokumentuje, raczej się nie wspomina.

    > Swoją drogą co to za wentylator, że elektronika sterujaca nie wykryła
    > braku obrotów? Taki bez elektroniki, najtańszy?

    Tradycyjny. Wentylator podłączony bez kontroli superkomputera, który się
    zatarł i się sfajczył :] prosta konstrukcja.

    > Może więc istnieje korelacja miedzy gównianymi routerami i szafami z
    > wentylatorami od łazienki, a paleniem się żywym ogniem wzmacniaczy audio
    > i tych wentylatorów. Warto sprawdzić.

    Komu się chce? To jednak koszty.

    > Na marginesie: jest dyrektywa dyrektywa CPR która też nie robi wielkiego
    > halo z niepalności (nietoskysczności) przewodów w domach, a jedynie w
    > miejscach gdzie jest dużo ludzi. Chyba uznali, że ta "palność" przewodów
    > nie jest jakoś bardzo istotna dla Kowalskiego.

    To zależy w jakim stopniu ktoś zwracał uwagę nad systemem zapobiegania.
    90% nie zwraca i wystarczy słabo dokręcony kabelek, który zapłonie i
    podpali inne, łącznie z plastikową rozdzielnicą, zamontowaną na piance w
    pobliżu styropianu czy elementów drewnianych.

    Płonie ognisko w domu nie ma ugasić komu,
    Przy ogniu zaś rodzina, rozpaczać się zaczyna...:)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 133. Data: 2023-08-24 12:10:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/08/2023 00:04, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Cokolwiek, co zapłonie ogniem żywym w sensie podtrzymania palenia,
    > zdolnego zainicjować pożar.

    No ale co konkretnie? Papier w elektrolicie? Tam jest mało łatwopalnych
    substancji.

    Ciekaw jestem, co w zasilaczach płonie żywym ogniem, skoro to jakiś
    problem inny niż anegdotyczny.

    > Gniazdka jednak płoną. Wystarczy jeden wadliwy styk, niedokręcona śrubka
    > i brak kontroli superkomputera.

    I to są typowe przypadki czy jednostkowe?

    > Awaryjny, gdzie to nastąpiło i zostało udokumentowane. Ugaszonych w
    > zarodku się nie dokumentuje, raczej się nie wspomina.

    To dziwne, znajomy pracuje w sporej serwerowni i dokumentują kamerą
    termowizyjną nawet grzejące się kable, włącznie z protokołami kontroli
    spisywanymi reguralnie.

    Najwidoczniej przesadza, bo trudno to nawet nazwać zdrowym rozsądkiem,
    lepiej poczekać aż zapali się wentylator, w celu redukcji kosztów.

    > Tradycyjny. Wentylator podłączony bez kontroli superkomputera, który się
    > zatarł i się sfajczył :] prosta konstrukcja.

    Interesujące. Szafy, które oglądałem sobie w zaprzyjaźnionej serwerowni,
    miały sterowanie wentylatrami zautomatyzowane. Włącznie z podglądem
    prędkości i sygnalizacją awarii. To było ważne, aby nie ugotowały się
    podzespoły w środku, one są cenniejsze niż 200zł oszczędności na wiatraczku.

    Te szafy, o których mówisz że się wentylator spalił, to jakieś biedaszafy?

    > Komu się chce? To jednak koszty.

    Bo jak wiem, jeśli zajmujesz się czymś poważnym, typu przerzucaniem
    przelewów, to jednak warto zapłacić za wentylator który wie, że sie
    psuje a nie drutować łazienkowy.

> [...]
    > podpali inne, łącznie z plastikową rozdzielnicą, zamontowaną na piance w
    > pobliżu styropianu czy elementów drewnianych.

    No ale po to robimy przeglądy, aby zredukwoać to zagrożenie. A wymóg
    przeglądów instalacji ładowania samochodów miałby więcej sensu, niż zakaz.

    Podsumowując: szafy i sprzet w serwerowaniach to nie jest coś, co pali
    się bez powodu, natomiast niewątpliwie serwerownia w Januszexie, w
    postaci komórki z szafką bez szyby i wentylatorem z łazienki, może. Ale
    znowu wchodzimy w ten sam absurd który już pokazałem: melina na Bałutach
    nie powinna być uzasadnieniem twierdzenia że gniazdka się palą.

  • 134. Data: 2023-08-24 19:45:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.08.2023 o 11:51, heby pisze:

    > Czyli sie nie paliła. Dymiła. Jak zdecydowana większość współczesnej
    > elektroniki.
    >
    > Dużo hałasu o nic ;)

    Mniej więcej.

    > Nie, po prostu nie widziałem ostatnio *palącej* się elektroniki. Dymiącą
    > tak, wybuchającą tak, ale nie palącą. Ogarneliśmy sporo tematów z
    > zabezpieczeniami przez ostatnie 100 lat. Na przykład obudowy nie są z
    > drewna, izolacje z papieru, druty nie są w bawełnie itd itp.

    Przecież płomieniami nie buchała. le na tyle że pomieszczenie się
    zadymiło i strażacy przyjechali i dowcipkowali;)

    > To niech będzie.

    To zrób żeby była:P

    > Ja nie wolno, jak wtyczka pasuje? Debil nie musi się znać na elektryce,
    > jak wyjasnił mi kiedyś pewien prawnik.

    Normalnie - nie wolno, tak jak nie wolno wkręcić większego bezpiecznika.
    Choć pasuje.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 135. Data: 2023-08-24 19:46:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/08/2023 19:45, Shrek wrote:
    > Normalnie - nie wolno, tak jak nie wolno wkręcić większego bezpiecznika.
    > Choć pasuje.

    Nie, nie pasuje. Mniejszy pasuje.

    Mowa o ceramicznych.

    Ceramincze były debiloodporne.

  • 136. Data: 2023-08-24 20:02:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.08.2023 o 19:46, heby pisze:

    > Nie, nie pasuje. Mniejszy pasuje.
    >
    > Mowa o ceramicznych.
    >
    > Ceramincze były debiloodporne.

    Co ty pierdolisz, że się tak zapytam?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 137. Data: 2023-08-24 20:52:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/08/2023 20:02, Shrek wrote:
    > Co ty pierdolisz, że się tak zapytam?

    Tu masz 10A:

    https://tinyurl.com/ykmce6ej

    A tu masz 35A:

    https://tinyurl.com/ueca2tfk

    Jak widzisz, wsadzenie główki bezpiecznika 35A w dziurę na bezpiecznik
    10A nie jest możliwe nawet młotkiem.

    Aby była jasność:
    On 24/08/2023 19:45, Shrek wrote:
    > Normalnie - nie wolno, tak jak nie wolno wkręcić większego bezpiecznika.
    > Choć pasuje.

    No więc nie pasuje.

  • 138. Data: 2023-08-24 21:23:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.08.2023 o 20:52, heby pisze:

> [...]
    >
    > A tu masz 35A:
    >
    > https://tinyurl.com/ueca2tfk
    >
    > Jak widzisz, wsadzenie główki bezpiecznika 35A w dziurę na bezpiecznik

    Ale 16 i 25 wchodzą. W 35 wejdzie chyba 40,50 i 63. O typoszeregach
    słyszaleś?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 139. Data: 2023-08-24 22:55:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/08/2023 21:23, Shrek wrote:
    > Ale 16 i 25 wchodzą.

    https://www.tme.eu/Document/d5b26109d053f11d48a7b405
    fbf7b0b1/1265_TD.pdf

    Końcówki 16A i 25A mają różną średnicę, więc jesli w miejsce 16A wchodzi
    25A to kto zastosował złe gniazdo, lub instalacja jest przystosowana do 25A.

    > O typoszeregach
    > słyszaleś?

    Co one mają do rzeczy, przy kręcaniu złego bezpieczenika ceramicznego do
    gniazda?

    To, co Cie interesuje to:

    https://tinyurl.com/2rtw2h92

    A konkretnie "wkładki kalibracyjne". Ich zadaniem jest uniemożliwienie
    włożenia złego bezpiecznika (za dużego) do gniazda.

    Innymi słowy, nie, w prawidłowo zrobionej instalacji z bezpiecznikami
    topikowymi nie da się włożyć za dużego bezpiecznika. Nie zmieści się w
    gnieździe. Jedyne, gdzie to może być możliwe, to jakeiś malutkie
    bezpieczniki specjalne do 6A, których i tak w sklepach nie widywałem.
    Typowy domowy bezpiecznik to 10A, 16A i 25A i ich pomylić się w górę nie
    da, gniazdo nie przyjmie bezpiecznika wyższego niż zamontowane
    ograniczenie w gnieździe.

  • 140. Data: 2023-08-25 06:20:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.08.2023 o 22:55, heby pisze:

> [...]
    > Typowy domowy bezpiecznik to 10A, 16A i 25A i ich pomylić się w górę nie
    > da, gniazdo nie przyjmie bezpiecznika wyższego niż zamontowane

    Sam w pierwszej tabeli podałeś że do 16 i 25 mają takie same wymiary
    podobnie jak 35 i 63A.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!