-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!eternal-september.org!
news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: heby <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zakaz pokątnego ładwowania
Date: Sun, 27 Aug 2023 00:22:33 +0200
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 50
Message-ID: <ucdtvq$pp9m$1@dont-email.me>
References: <ubr5a7$8jr$17$Shrek@news.chmurka.net>
<ubr9gt$8jr$19$Shrek@news.chmurka.net> <ubras9$10pu6$1@dont-email.me>
<ubs72j$btq$1$Cav@news.chmurka.net> <ubsinu$19oua$1@dont-email.me>
<ubsri6$lpt$2$Cav@news.chmurka.net> <ubss7i$1b3u8$1@dont-email.me>
<ubtkcp$4o6$1$Cav@news.chmurka.net> <ubtoaa$1gleq$3@dont-email.me>
<ubut2p$vab$1$Cav@news.chmurka.net> <ubv6mi$1qm8e$3@dont-email.me>
<ucd0q1$52e$1$Shrek@news.chmurka.net> <ucd2jo$k3on$1@dont-email.me>
<1w9gewq3rsee.pq6zmen8vsx5$.dlg@40tude.net> <ucd795$kqvr$1@dont-email.me>
<1duopkxi18kz1$.1cvo5ek6kahg4.dlg@40tude.net>
<ucdb09$lr8k$1@dont-email.me> <yzrwdpp6bi59.ncc1g844qr8u$.dlg@40tude.net>
<ucdeke$n0hu$1@dont-email.me>
<i0v16106hp70$.199sk744natn7.dlg@40tude.net>
<ucdjil$nrni$1@dont-email.me>
<1wec30sfddhz3$.10jti77dfwmg2.dlg@40tude.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 26 Aug 2023 22:22:50 -0000 (UTC)
Injection-Info: dont-email.me; posting-host="15548ebda10bcd13173f773ba3f0fd8a";
logging-data="845110";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1+51ndpWO3laRES9q/+PFTz"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.14.0
Cancel-Lock: sha1:tHBcV9hHg9Uy3nhZ19Pj7vsZ8no=
Content-Language: en-US
In-Reply-To: <1wec30sfddhz3$.10jti77dfwmg2.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716503
[ ukryj nagłówki ]On 26/08/2023 23:34, J.F wrote:
>> Nie będzie tylu samochodów elektrycznych jeszcze bardzo długo.
> ALe kiedys będą, i co wtedy?
Bedziemy mieć elektrownie jądrowe gdzieś w tym samym czasie co Izery dla
każdego suwerena.
>> Reaktory się ... się ... no powiedzmy, budują.
> Reaktor musi pracowac cały czas, a nie godzine dziennie.
Ale może dość łatwo zmieniać moc wyjściową w szerokich granicach.
> Tzn wczesniej slyszalem powody ekonomiczne, a ostatnio cos o zatruciu
> ksenonem ...
Tak, ruscy udowodnili, że można zwiększyć moc reaktora o milion procent
w milisekundę. Radziecka technologia nie ma konkurencji.
Ale serio: elektrownie jądrowe da się modulować w relatyuwnie łatwy
sposób, a można jeszcze zwiększać elastyczność jak planowali w Żarnowcu,
szczytowo-pompową. Jak sie poskłada te wszystkie kawałki układanki, to
masz kilka warstw, od powolnych przez szybkie, pozwalajace na
bilansowanie i dynamiczną reakcje na zapotrzebowanie.
> A elektrownie produkowaly pradu wiecej niz teraz ... widac przemysł
> pracował.
Kiedys, do człowieka pracującego w energetyce właśnie w latach 70 i 80,
dowiedziałem się, że wyłączenia blokowisk w mojej okolicy (Śląsk) nie
wynikały z braku energii, tylko z przeciążenia infrastruktury
zasilającej osiedla, traktowane jako trzeciorzędne. To było liczone na
styk i jakakolwiek sytuacja przekraczająca normę powodowała katastrofę
typu zadziałanie zabezpieczeń albo decyzje dyspozytora. Jesli wiedzieli
że pobór rośnie, np. wieczór i ludzie ciągną po 300W na oświetlenie, to
dawali radę się dostosować, ale jak pojawiło się coś nieoczekiwanego, to
szlag trafiał ten misterny bilans, bo fabryka miała jednak priorytet.
Nigdy nie udało mi się dowiedzieć jak to działało od kuchni, więc trudno
mi zgadywać na czym polegało bilansowanie mocy w tamtych czasach.
>>>> Cały czas mowa o awaryjnym ładowaniu samochodu. Przecież nikt przy
>>>> zdrowych zmysłach nie będzie ładował samochodu cały czas z gniazdka
>>>> 3.5kW, codziennie, przez dziesięciolecia.
>>> W sensie - ze zainstaluje sobie lepsze gniazdko?
>> Wynegocjuje te 20kW z dostawcą niech się dostawca martwi.
> Tylko widzisz - dostawca podpisze 20kW, a sieci zainstaluje 2kW.
No ja wiem, dlatego mówię: niech się martwi. Długofalowo podniesie to
pojemnosć linii bo nie będa mieli wyjścia, jak tylko dorobić brakującą
pojemność albo mieć problem z umowami.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.08.23 06:47 Cavallino
- 27.08.23 06:49 Cavallino
- 27.08.23 06:58 Cavallino
- 27.08.23 07:07 Cavallino
- 27.08.23 07:09 Cavallino
- 27.08.23 07:13 Cavallino
- 27.08.23 09:38 J.F
- 27.08.23 09:38 J.F
- 27.08.23 09:41 J.F
- 27.08.23 09:49 J.F
- 27.08.23 10:00 Shrek
- 27.08.23 11:01 J.F
- 27.08.23 18:05 ddddddddddd
- 27.08.23 22:24 LordBluzg(R)??
- 27.08.23 22:39 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=