eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzakaz pokątnego ładwowaniaRe: zakaz pokątnego ładwowania
  • Data: 2023-08-27 00:22:33
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 26/08/2023 23:34, J.F wrote:
    >> Nie będzie tylu samochodów elektrycznych jeszcze bardzo długo.
    > ALe kiedys będą, i co wtedy?

    Bedziemy mieć elektrownie jądrowe gdzieś w tym samym czasie co Izery dla
    każdego suwerena.

    >> Reaktory się ... się ... no powiedzmy, budują.
    > Reaktor musi pracowac cały czas, a nie godzine dziennie.

    Ale może dość łatwo zmieniać moc wyjściową w szerokich granicach.

    > Tzn wczesniej slyszalem powody ekonomiczne, a ostatnio cos o zatruciu
    > ksenonem ...

    Tak, ruscy udowodnili, że można zwiększyć moc reaktora o milion procent
    w milisekundę. Radziecka technologia nie ma konkurencji.

    Ale serio: elektrownie jądrowe da się modulować w relatyuwnie łatwy
    sposób, a można jeszcze zwiększać elastyczność jak planowali w Żarnowcu,
    szczytowo-pompową. Jak sie poskłada te wszystkie kawałki układanki, to
    masz kilka warstw, od powolnych przez szybkie, pozwalajace na
    bilansowanie i dynamiczną reakcje na zapotrzebowanie.

    > A elektrownie produkowaly pradu wiecej niz teraz ... widac przemysł
    > pracował.

    Kiedys, do człowieka pracującego w energetyce właśnie w latach 70 i 80,
    dowiedziałem się, że wyłączenia blokowisk w mojej okolicy (Śląsk) nie
    wynikały z braku energii, tylko z przeciążenia infrastruktury
    zasilającej osiedla, traktowane jako trzeciorzędne. To było liczone na
    styk i jakakolwiek sytuacja przekraczająca normę powodowała katastrofę
    typu zadziałanie zabezpieczeń albo decyzje dyspozytora. Jesli wiedzieli
    że pobór rośnie, np. wieczór i ludzie ciągną po 300W na oświetlenie, to
    dawali radę się dostosować, ale jak pojawiło się coś nieoczekiwanego, to
    szlag trafiał ten misterny bilans, bo fabryka miała jednak priorytet.
    Nigdy nie udało mi się dowiedzieć jak to działało od kuchni, więc trudno
    mi zgadywać na czym polegało bilansowanie mocy w tamtych czasach.

    >>>> Cały czas mowa o awaryjnym ładowaniu samochodu. Przecież nikt przy
    >>>> zdrowych zmysłach nie będzie ładował samochodu cały czas z gniazdka
    >>>> 3.5kW, codziennie, przez dziesięciolecia.
    >>> W sensie - ze zainstaluje sobie lepsze gniazdko?
    >> Wynegocjuje te 20kW z dostawcą niech się dostawca martwi.
    > Tylko widzisz - dostawca podpisze 20kW, a sieci zainstaluje 2kW.

    No ja wiem, dlatego mówię: niech się martwi. Długofalowo podniesie to
    pojemnosć linii bo nie będa mieli wyjścia, jak tylko dorobić brakującą
    pojemność albo mieć problem z umowami.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: