-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.h82-143-187-50
-static.e-wro.net.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zakaz pokątnego ładwowania
Date: Sat, 26 Aug 2023 23:34:51 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <1wec30sfddhz3$.10jti77dfwmg2.dlg@40tude.net>
References: <ubr5a7$8jr$17$Shrek@news.chmurka.net>
<ubr9gt$8jr$19$Shrek@news.chmurka.net> <ubras9$10pu6$1@dont-email.me>
<ubs72j$btq$1$Cav@news.chmurka.net> <ubsinu$19oua$1@dont-email.me>
<ubsri6$lpt$2$Cav@news.chmurka.net> <ubss7i$1b3u8$1@dont-email.me>
<ubtkcp$4o6$1$Cav@news.chmurka.net> <ubtoaa$1gleq$3@dont-email.me>
<ubut2p$vab$1$Cav@news.chmurka.net> <ubv6mi$1qm8e$3@dont-email.me>
<ucd0q1$52e$1$Shrek@news.chmurka.net> <ucd2jo$k3on$1@dont-email.me>
<1w9gewq3rsee.pq6zmen8vsx5$.dlg@40tude.net> <ucd795$kqvr$1@dont-email.me>
<1duopkxi18kz1$.1cvo5ek6kahg4.dlg@40tude.net>
<ucdb09$lr8k$1@dont-email.me> <yzrwdpp6bi59.ncc1g844qr8u$.dlg@40tude.net>
<ucdeke$n0hu$1@dont-email.me>
<i0v16106hp70$.199sk744natn7.dlg@40tude.net>
<ucdjil$nrni$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl:82.143.187.50";
logging-data="22619";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:qwzy+cllmqYYi9x9jTux/HYe8Xw=
sha256:oA6E4SNVVwbO9BnzniqgedEu9Vlfgbxl/jj70sW6HJ8=
sha1:jOIXfsMiohWTqiJLJHnE2+Pv9Bk=
sha256:SOJU4iZxbvr6ce5+OXBIuCrkLLlUZGeQxOzyhNrAXxw=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716502
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 26 Aug 2023 21:24:52 +0200, heby wrote:
> On 26/08/2023 20:49, J.F wrote:
>> Juz pare razy pisałem - przydałaby sie funkcja okreslenia czasu
>> ładowania w samochodzie. Wklepujesz, ze wyjezdzasz o 7:00,
>> i samochod ustala taką moc, zeby sie naładowac na 7:00.
>> I nie bierze 22kW, tylko np 1.5kW.
>
> Kwestia software. Zdaje się, że Leaf miał taką opcję, że ładował się do
> 80% i ludzie mieszkajacy na wzniesieniach doładowywali go zjazdem o te
> kilka procent. Tak, wiem, to inny ficzer, ale tak czy inaczej to tylko
> kwestia software. Z drugiej strony suweren tępy, więc może nie wymusi
> takiego ficzera, bez walnięcia po łbie kogoś dekretem UE.
>
>>>> albo, zeby wyłączały ładowanie w razie potrzeby.
>>> Ale mowa o 16A.
>> 16A*3*230 = 11kW.
>> 10mln domów i mamy 110GW. A mamy 1/4 z tego.
>
> Nie będzie tylu samochodów elektrycznych jeszcze bardzo długo.
ALe kiedys będą, i co wtedy?
> Reaktory się ... się ... no powiedzmy, budują.
Reaktor musi pracowac cały czas, a nie godzine dziennie.
Tzn wczesniej slyszalem powody ekonomiczne, a ostatnio cos o zatruciu
ksenonem ...
>>> A przecież ludzie włączą te farelki na godzinkę wieczorekiem w łazience.
>>> Z rozmytym, ale pewnym stopniem synchroniczności.
>>> Mamy im zakazać?
>> Farelka ma tylko 2kW. Chyba, ze lepsza, to 3.5kW.
>> Jedna nie problem, ale jak wam gaz odetną zimą, i wszyscy sie zaczną
>> dogrzewac farelkami, to sie dowiecie, ze siec macie za słabą :-)
>
> Już sie dowiedziałem, w PRL. Kilka razy. Najpierw padało ogrzewanie
> blokowiska, a dzień później szlag trafiał elektryczność, bo ludzie
> wpinali suszarki, nagrzewnice i płyty, aby jakoś przetrwać.
To teraz bedzie to samo z elektrykami :-)
>>> Świat się nie zawalił.
>>> Choć przyznaje, że w PRL, w czasie któregoś tam meczu, rozgrzane Rubiny
>>> spowodowały katastrofę, bo pojawił się skokowy pobór mocy w skali kraju.
>>> To były lata 80te, ale kiedy dokładnie, nie pamiętam.
>> A to tez nie pamietam.
>> PRL akurat radzil sobie z tym prosto, wyłaczal cale osiedla.
>> Ale zaraz - Rubin miał moze 200W, nie wszyscy go mieli, nawet milion
>> to jest ledwo 0.2GW.
>
> Chodziło o jakiś nagły skok mocy w skali kraju widoczny na wykresie i
> potrzebę wyłaczenia kilku dzielnic, które i tak wyłączano co chwilę, ale
> tutaj przynajmniej z jakiegoś powodu. Jedyne co pamiętam, to komunikat w
> radiu, że z powodu zwiekszonego poboru mocy związanego z wydarzeniem
> sportowym wyłączono to i tamto. Dzisiaj śmieszne, wtedy normalne.
Takiego tlumaczenia nie pamietam ... wyłaczali co chwila, bez zadnego
komunikatu :-)
A elektrownie produkowaly pradu wiecej niz teraz ... widac przemysł
pracował.
> Jak oglądałem Alternatywy 4 to mi się jakoś skojarzyło, że Bareja to
> jednak dokumentalista był.
troche tak.
>> W UK problemem sa zwykłe czajniki elektryczne.
>> Bo oni maja zwyczaj w przerwie meczu herbate robic, i sie GW zbierają,
>> jak to ważny mecz.
>
> No widzisz, a w PRL szlag trafiał energetykę telewizorem kilkaset W ;)
> Jest wyraźny postęp.
>
>> U nas z kolei byl niedawno ważny test - pozar w Belchatowie i
>> odłaczenie elektrowni od sieci. 4GW produkcji zniklo w sekundy.
>> I jakos reszta dała rade, nawet napiecie jakos nie skoczyło.
>
> To chyba nie te czasy co lata 80. Wyłaczenia prądu mieliśmy co chwilę, w
> radiu monotonnie czytano stopnie zasilania, czasami żarówki wyraźnie
> słabiej świeciły.
Tym niemniej jest to bardzo duzy ubytek mocy i bardzo nagły.
Jak sobie z tym reszta poradziła - nie wiem.
Chyba pomogly linie zagraniczne, ale one nie mają takiej mocy.
> Dzisiaj to mistrzostwo świata, nie do porównania, napięcie stabilne,
> pradu nie ma może ze 2h w ciągu roku. Choć przyznaję, trochę oszukują,
> prąd planowo wyłączają w nocy, wiec nie widać.
>>> Cały czas mowa o awaryjnym ładowaniu samochodu. Przecież nikt przy
>>> zdrowych zmysłach nie będzie ładował samochodu cały czas z gniazdka
>>> 3.5kW, codziennie, przez dziesięciolecia.
>> W sensie - ze zainstaluje sobie lepsze gniazdko?
>
> Wynegocjuje te 20kW z dostawcą niech się dostawca martwi.
Tylko widzisz - dostawca podpisze 20kW, a sieci zainstaluje 2kW.
Taka praktyka i taka norma.
Do tej pory starczało.
> Albo nie wynegocjuje i pojedzie ładować pod Lidla.
A tam beda wszystkie zajęte, albo problem sie przeniesie na Lidla.
Choc oni moze maja inne umowy i normy - i jak chcą 200kW, to biorą
prawie stale ..
> Ale od nominalnego obciążenia wara. Dali x kW, niech spadają na drzewo,
> to ich problem.
Teoretycznie tak.
Praktycznie, to bedzie wasz problem, bo prad wyłączą, albo sam sie
wyłaczy ...
>> A 3.5kW przez 10h, to na jakies 170km starczy, i jak ktos nie robi
>> codziennie długiej trasy, to rzeklbym - wystarczająco.
>
> Ba, ja bym nie miał nic przeciwko zakupowi samochodziku o zasięgu 30km i
> wielkości Tico.
Ale zasieg moze byc wiekszy, nawet lepiej.
Wroce z wycieczki, naladuje na 170km, przejade 30, naladuje na kolejne
170km w drugą noc, po trzeciej bedzie juz na ful, i znow moge jechac
na dłuższy wyjazd.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.08.23 00:22 heby
- 27.08.23 06:47 Cavallino
- 27.08.23 06:49 Cavallino
- 27.08.23 06:58 Cavallino
- 27.08.23 07:07 Cavallino
- 27.08.23 07:09 Cavallino
- 27.08.23 07:13 Cavallino
- 27.08.23 09:38 J.F
- 27.08.23 09:38 J.F
- 27.08.23 09:41 J.F
- 27.08.23 09:49 J.F
- 27.08.23 10:00 Shrek
- 27.08.23 11:01 J.F
- 27.08.23 18:05 ddddddddddd
- 27.08.23 22:24 LordBluzg(R)??
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Zapierdalać
- 2025-01-09 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-09 Kraków => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=