eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzakaz pokątnego ładwowaniaRe: zakaz pokątnego ładwowania
  • Data: 2023-08-26 18:40:30
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 26 Aug 2023 17:55:01 +0200, heby wrote:
    > On 26/08/2023 17:36, J.F wrote:
    >> A odczytasz jakiej mocy trafo?
    >
    > To nic nie da, nie jesteśmy jedynymi wpiętymi w ten trafo, tam jest co
    > najmniej kilkadziesiąt domów (sądząc po zakresie awarii obserwowanej w
    > nocy). Nie wiem ile na nim wisi domów dokładnie, nie mam wglądu w
    > dokumentację. Chodzi o jego bliskość głównie.

    To zobacz jaką długosc kabli ma najdalszy dom.

    >> Tylko na tych 13 domów, z przyłaczami po ~22kW kazde?
    >
    > Przyłacza są niższe parametrami, np ja mam 13kW, sąsid ma 11kW, ktoś tam

    Jakies dziwne moce, te 13kW to nie z typoszeregu :-)

    > jeszcze jakieś naście. PV ma go nie przekroczyć i tyle.

    No widzisz - i tu wskakują wspólczynniki jednoczesnosci.
    Shrek moze poda norme, ale jak masz 50 domów po 17kW (25A),
    to transformator i linie nie na 862kW/kVA, tylko raczej na 90.
    Bo wszyscy na raz nie pobierają pełnej mocy.

    Wyjątkiem bedzie PV z pelnym słoncu, i np ładowanie samochod,
    jak sobie wszyscy ustawicie timery na 22:00.
    Was 12 z 7kW PV kazdy, moze dociązyc to trafo.
    Na szczescie sąsiedzi moga klimatyzatory włączać :-)



    > Mają duży zapas mocy, moje pytanie o możliwość zwiększenia (miałem głupi
    > pomysł kupienia większej spawarki), dowiedziałem się że od ręki na ile chcę.

    Byc moze przewidują rozbudowe osiedla i zrobili z zapasem.


    >>> To kwestia kabla, bliskości trafo, współczesnych instalacji zrobionych
    >>> na sensownych kablach.
    >> Owszem, ale nadwymiar kosztuje, a kable SN tez mają swoją rolę.
    >> I kluczowa moze byc kwestia automatycznej regulacji napiecia ..
    >
    > To trafo pamięta Gierka. Mało prawdopodobne, aby automatyka zdążyła w
    > kilka sekund się połapać albo wręcz regulować nadążnie. I wątpię, aby
    > istniała.

    > Rzecz nie w problemie "lini przesyłowych", tylko rzecz w tym, że
    > "kiespskie AC" to problem nie samochodu, tylko ... kiepskiego AC. Może
    > właśnie to będzie impuls do jakiejś zmiany, jak kilka tysięcy ludzi w PL
    > zacznie marudzić dystrybucji, że ich samochody odmawiaja ładowania z
    > powodu gównanej jakości kabli, trafo, lini. Bez kopa w dupę energetyka
    > nic nie poprawi.

    Owszem, ale to kosztuje.
    Np 10mln BEV (wersja przyszłosciowa) po 22kW, to 220GW.
    A w kraju mamy teraz elektrowni na jakies 35GW.
    I takiez moce przesyłowe.

    No nie, przegapiłem OZE, to byly konwencjonalne elektrownie.
    Juz mamy PV o mocy zainstalowanej 14GW, i prawie 9GW wiatrakow.
    Tylko ze produkuja one ... w złym czasie zero.

    I teraz ciekawostka - zakladajac powiedzmy 10kkm rocznie na pojazd,
    to nam wychodzi 28km/dziennie. Jakies 6kWh dziennie.
    250W srednio

    Tylko trzeba cos zrobic, zeby wszyscy sie nie ladowali jednoczenie
    duża moca. Bo np podłaczyli do gniazdek i ustawili timer na 22:00,
    bo drugiej taryfie taniej.

    Nawiasem mowiąc - w miare rozwoju PV, to się taryfy przestawią :-)

    J.





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: