-
Data: 2023-08-26 18:40:30
Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sat, 26 Aug 2023 17:55:01 +0200, heby wrote:
> On 26/08/2023 17:36, J.F wrote:
>> A odczytasz jakiej mocy trafo?
>
> To nic nie da, nie jesteśmy jedynymi wpiętymi w ten trafo, tam jest co
> najmniej kilkadziesiąt domów (sądząc po zakresie awarii obserwowanej w
> nocy). Nie wiem ile na nim wisi domów dokładnie, nie mam wglądu w
> dokumentację. Chodzi o jego bliskość głównie.
To zobacz jaką długosc kabli ma najdalszy dom.
>> Tylko na tych 13 domów, z przyłaczami po ~22kW kazde?
>
> Przyłacza są niższe parametrami, np ja mam 13kW, sąsid ma 11kW, ktoś tam
Jakies dziwne moce, te 13kW to nie z typoszeregu :-)
> jeszcze jakieś naście. PV ma go nie przekroczyć i tyle.
No widzisz - i tu wskakują wspólczynniki jednoczesnosci.
Shrek moze poda norme, ale jak masz 50 domów po 17kW (25A),
to transformator i linie nie na 862kW/kVA, tylko raczej na 90.
Bo wszyscy na raz nie pobierają pełnej mocy.
Wyjątkiem bedzie PV z pelnym słoncu, i np ładowanie samochod,
jak sobie wszyscy ustawicie timery na 22:00.
Was 12 z 7kW PV kazdy, moze dociązyc to trafo.
Na szczescie sąsiedzi moga klimatyzatory włączać :-)
> Mają duży zapas mocy, moje pytanie o możliwość zwiększenia (miałem głupi
> pomysł kupienia większej spawarki), dowiedziałem się że od ręki na ile chcę.
Byc moze przewidują rozbudowe osiedla i zrobili z zapasem.
>>> To kwestia kabla, bliskości trafo, współczesnych instalacji zrobionych
>>> na sensownych kablach.
>> Owszem, ale nadwymiar kosztuje, a kable SN tez mają swoją rolę.
>> I kluczowa moze byc kwestia automatycznej regulacji napiecia ..
>
> To trafo pamięta Gierka. Mało prawdopodobne, aby automatyka zdążyła w
> kilka sekund się połapać albo wręcz regulować nadążnie. I wątpię, aby
> istniała.
> Rzecz nie w problemie "lini przesyłowych", tylko rzecz w tym, że
> "kiespskie AC" to problem nie samochodu, tylko ... kiepskiego AC. Może
> właśnie to będzie impuls do jakiejś zmiany, jak kilka tysięcy ludzi w PL
> zacznie marudzić dystrybucji, że ich samochody odmawiaja ładowania z
> powodu gównanej jakości kabli, trafo, lini. Bez kopa w dupę energetyka
> nic nie poprawi.
Owszem, ale to kosztuje.
Np 10mln BEV (wersja przyszłosciowa) po 22kW, to 220GW.
A w kraju mamy teraz elektrowni na jakies 35GW.
I takiez moce przesyłowe.
No nie, przegapiłem OZE, to byly konwencjonalne elektrownie.
Juz mamy PV o mocy zainstalowanej 14GW, i prawie 9GW wiatrakow.
Tylko ze produkuja one ... w złym czasie zero.
I teraz ciekawostka - zakladajac powiedzmy 10kkm rocznie na pojazd,
to nam wychodzi 28km/dziennie. Jakies 6kWh dziennie.
250W srednio
Tylko trzeba cos zrobic, zeby wszyscy sie nie ladowali jednoczenie
duża moca. Bo np podłaczyli do gniazdek i ustawili timer na 22:00,
bo drugiej taryfie taniej.
Nawiasem mowiąc - w miare rozwoju PV, to się taryfy przestawią :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.08.23 18:58 heby
- 26.08.23 19:09 J.F
- 26.08.23 19:23 heby
- 26.08.23 19:31 J.F
- 26.08.23 20:00 heby
- 26.08.23 20:49 J.F
- 26.08.23 21:24 heby
- 26.08.23 23:34 J.F
- 27.08.23 00:22 heby
- 27.08.23 06:47 Cavallino
- 27.08.23 06:49 Cavallino
- 27.08.23 06:58 Cavallino
- 27.08.23 07:07 Cavallino
- 27.08.23 07:09 Cavallino
- 27.08.23 07:13 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=