  • Data: 2023-08-26 17:55:01
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26/08/2023 17:36, J.F wrote:
    > A odczytasz jakiej mocy trafo?

    To nic nie da, nie jesteśmy jedynymi wpiętymi w ten trafo, tam jest co
    najmniej kilkadziesiąt domów (sądząc po zakresie awarii obserwowanej w
    nocy). Nie wiem ile na nim wisi domów dokładnie, nie mam wglądu w
    dokumentację. Chodzi o jego bliskość głównie.

    > Tylko na tych 13 domów, z przyłaczami po ~22kW kazde?

    Przyłacza są niższe parametrami, np ja mam 13kW, sąsid ma 11kW, ktoś tam
    jeszcze jakieś naście. PV ma go nie przekroczyć i tyle.

    Mają duży zapas mocy, moje pytanie o możliwość zwiększenia (miałem głupi
    pomysł kupienia większej spawarki), dowiedziałem się że od ręki na ile chcę.

    > Owszem, ale nadwymiar kosztuje, a kable SN tez mają swoją rolę.
    > I kluczowa moze byc kwestia automatycznej regulacji napiecia ..

    To trafo pamięta Gierka. Mało prawdopodobne, aby automatyka zdążyła w
    kilka sekund się połapać albo wręcz regulować nadążnie. I wątpię, aby
    istniała.

    Rzecz nie w problemie "lini przesyłowych", tylko rzecz w tym, że
    "kiespskie AC" to problem nie samochodu, tylko ... kiepskiego AC. Może
    właśnie to będzie impuls do jakiejś zmiany, jak kilka tysięcy ludzi w PL
    zacznie marudzić dystrybucji, że ich samochody odmawiaja ładowania z
    powodu gównanej jakości kabli, trafo, lini. Bez kopa w dupę energetyka
    nic nie poprawi.