  • Data: 2023-08-26 16:35:20
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26/08/2023 16:08, Shrek wrote:
    > Przecież pisałeś że złe to tylko u żuli za bałut:P

    Zgoda. U mnie na osiedlu jest 13 domów i 12 instalacji fotowoltaicznych
    o mocy ~7kWp średnio każda, wpiętych wten sam kabel lecący do rozdzielni
    jakieś 200m dalej (w środku trafo). Napięcie, przy maksymalnej
    produkcji, zmienia się co najwyżej o 7V względem napięcia w momencie
    pojawienia się chmury (produkcja spada do 10%). Wiem, bo monitoruje je
    co kilka sekund i widzę, na przykład dzisiaj, jakie delta U pojawia się
    na sumarycznej zmianie prawie 100kW->10kW w ciągu sekund. Od kilku lat,
    od czasu instalcji PV, ani razu falownik nie wyłaczył się z powodu
    przekroczenia napiecia lub za niskiego napięcia w sieci, również
    detekcja wyspowości działa bez problemów (a na gównianych instalacjach
    potrafi wykryć wyspę). I ja nie mam przestawionego falownika na
    parametry w Zimbabwe, jest ustawiony jak trzeba.

    To kwestia kabla, bliskości trafo, współczesnych instalacji zrobionych
    na sensownych kablach.

    Tak, że tak. Jesli masz gównoinstalację podpiętą pod wiejski trafo, z
    poupalanymi stykami, ochronnym przykręconym do kaloryfera i neutralnym
    będącym średnią 3f, to faktycznie, Twoja instalacja wiele nie różni się
    od tej u żuli na Bałutach i porządny samochód może prostestować, wpięty
    w takie AC.

    Ale wiesz, szansa na ładowanie samochodu z tej instalacji znacząco
    maleje razem z maleniem jej jakości. Z przyczyn ekonomicznych.

    Tak więc to nie jest problem, podnoszony w wątku, bo tego typu
    instalacje są wyjątkiem.

    Ja bym nawet powiedział, że to dobrze. Może ktoś zrobi porządek z
    instalacjami pamiętającymi czasy elektryfikacji wsi Taplary.