    From: SW3 <s...@p...fm.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Date: Wed, 14 Jul 2021 17:17:17 +0200

    W dniu 14.07.2021 o 14:02, J.F pisze:

    > Moze i tak, ale czesciej beda u nas Europejczycy jezdzic.
    > Wiec trzeba by jakis europejski kolor.

    A jest taki europejski kolor? Jeśli jest to inny niż żółty?
    Jeśli nie, to nic nie stoi na przeszkodzie by europejski kolor był taki
    sam jak amerykański.

    > Aczkolwiek on z paru wiekszych drog zlozony, to moze byc sens.

    > jak zrobia wschodnia obwodnice Wroclawia :-)
    > Warszawa pewnie tez sie dorobi ... o czyzby Krakow juz prawie mial?

    Chyba się nie zrozumieliśmy. Berliński ring jest cały oznaczony jednym
    numerem więc byłby problem z ustaleniem czy droga nr 10 biegnie na N, E,
    S, czy W. Samo to, że jest pełny ring, to żaden problem. Np. w Krakowie
    to będą 3 drogi: A4 (W-E), S7 (S-N) i S52 (W-E).

    > a drog mamy sporo. Program nauczania geografii w szkolach zmienic?

    Nie wystarczy przed wyjazdem sprawdzić na mapie tylko te drogi, którymi
    się zamierza jechać?
    Ale ja wcale się nie upieram przy pisaniu miejscowości z końców trasy.
    Wprost przeciwnie. Gdyby wprowadzić oznaczanie kierunkami świata to
    można by zrezygnować z Lubawek i Budzisk (obie metody spełniają tę samą
    rolę - określają kierunek (dla fizyków: zwrot) drogi jednolicie na całej
    jej długości) zostawiając tylko większe miasta.

    > A... no i np chce jechac do Lubonia pod Poznaniem, wpadam z S11 na A2
    > kolo Poznania ... i na wschod czy na zachod mam jechac?

    Przed wyjazdem zastanawiasz się czy będziesz wpadał od północy czy od
    południa i sprawdzasz na mapie gdzie ten Luboń. Jeśli wpadasz od północy
    to na wschód, jeśli od południa to na zachód.
    Albo jeszcze prościej: jedziesz dalej S11 w tym kierunku, w którym
    jechałeś bo koło Lubonia S11 ma wspólny przebieg z A2.

    > A niech bedzie jakis wypadek i nawigacja sprytnie go ominie, i wjade
    > innym wjazdem ... w prawo, czy w lewo?

    Masz na myśli sytuację gdy nawigacja cię wprowadzi na A2 po drugiej
    stronie Lubonia? No to w takiej sytuacji wjazd na A2 wogóle jest
    niecelowy. Ale jak nawigacja tak prowadzi to powinna też powiedzieć czy
    w prawo czy w lewo. A drogowskazy Poznań, Łódź, Wrocław jak w takiej
    sytuacji pomogą?

    > Moze sie przydac, ale czy nie bedzie przeladowane?

    Nie przesadzajmy. W końcu to jedna litera ("east", "west" to trochę
    głupio w Polsce, po polsku byłoby z kolei słabo zrozumiałe dla
    obcokrajowców, więc zostają uniwersalne oznaczenia jednoliterowe).

    --
    SW3