  • Data: 2021-07-13 15:44:00
    Temat: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 11 Jul 2021 12:06:43 +0200, SW3 wrote:
    > Na początek co ja bym zaimportował:
    > - (z USA) Żółta linia rozdzielająca przeciwne kierunki. Dzięki niej w
    > każdej chwili można się zorientować w sytuacji. Nie ma problemu, że jak
    > się przegapi (albo zapomni) znak na początku to nie wiadomo czy się jest
    > na jezdni jedno- https://goo.gl/maps/37jjVRzpfiYSByLJ6 czy
    > dwukierunkowej https://goo.gl/maps/bfaq43iaHz1sdZju5 .

    Ale ta podwojna zolta nie zakazuje wyprzedzania?

    No coz, moze to i dobre, ale biorac pod uwage jak czesto sie u nas
    zdarza jazda pod prad ... czy to konieczne?

    > Wiadomo że się
    > jedzie pod prąd nawet jeśli się przegapi zakaz wjazdu. Ale też trudniej
    > wjechać pod prąd, np. skręcając w pierwszą w lewo na skrzyżowaniu dróg
    > dwujezdniowych https://goo.gl/maps/HyAbu7Svok94eFDu7 . Prosta zasada do
    > zapamiętania: być zawsze na prawo od żółtego.

    A to by sie czasem przydalo.
    Tylko u nas zolty zarezerwowany do innych celow, a i snieg czasem
    spada ..

    Tylko tak sobie patrze szerzej ... czy ta zolta linia to nie jest u
    nich "nieprzekraczalna" ? bo tu pieknie otacza te wyspy i nikt tam nie
    parkuje.
    Wiec jak to z ta podwojna zóltą?

    > - (z USA) Oznakowanie poziome przed przejazdami kolejowymi
    > https://goo.gl/maps/VztfUKZyPZnuen3a7 Niektórzy (zwłaszcza początkujący)
    > kierowcy mocno się skupiają na jezdni i znaki pionowe mogą przegapić. W
    > takiej sytuacji znak namalowany na asfalcie jest ratunkiem.

    Hm, farba sie zedrze, deszcz zaleje, snieg zasloni ..

    > - (z USA) Oznaczanie kierunku drogi przy jej numerze kierunkami świata
    > https://goo.gl/maps/M2t5SSM9YRm5rxLi7
    > https://goo.gl/maps/iMWU7baQYaTEeZdr9 Wystarczy zapamiętać, że się
    > jedzie drogą nr X na zachód a potem Y na północ,

    Czasem przydatne ... ale co z drogami, ktore prowadza np w kierunku
    NW?

    > zamiast uczyć się nazw
    > miejscowości którymi jest oznaczany kierunek drogi.

    Taa, szczegolnie u nas gdzie jakies wynalazki na drogowskazach panuja.
    Kto wie, gdzie jest Lubawka czy Budzisko.

    Ale mozna zrobic poprawnie jak w Niemczech? Mozna.
    Powoli robia i u nas.

    > - (z Czech) Migające białe światło na sygnalizacji przejazdowej
    > oznaczające, że sygnalizacja jest sprawna i nie powinien jechać żaden
    > pociąg. Czyli żeby odróżnić sygnał "sygnalizacja sprawna, nie powinno
    > być pociągu" od "sygnalizacja nie działa".
    > https://www.youtube.com/watch?v=4SzceS_iEC8

    No, to powinno byc obowiazkowe. Ale u nas jest jakas wiara w
    niezawodnosc automatyki i systemow.

    Z drugiej strony - pojazd szynowy ma pierwszenstwo, wiec trzeba sie
    zatrzymac, rozejrzec, a nie nie wierzyc w system :-)

    J.