  • 1. Data: 2015-10-12 17:04:02
    Temat: zagar z dcf77
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    po wielu latach oszczędzania z tuskowej pensji w końcu uzbierałem i
    zakupiłem wymarzony zegar z dcf...

    http://allegro.pl/elta-4542n-radio-fm-am-zegar-dcf77
    -budzik-x2-i5201249290.html

    oczywiście nie działa...

    czy Ktoś moze powiedzzieć co jest grane?

    zegar po włączeniu zapala na 5 minut lampkę DCF, po czym lampka gaśnie i
    nic się nie dzieje, nic się samo nie ustawia...

    czy ten zegar jest zepsuty? kupiłem od tego gościa inny zegar, dwie
    wymiany bo okazało się, ze dostałem zepsute...

    Ktoś rozjaśni sprawę?

  • 2. Data: 2015-10-12 17:18:29
    Temat: Re: zagar z dcf77
    Od: Jan Niezbędnik <a...@g...com>

    > Ktoś rozjaśni sprawę?
    ustaw z dala od urządzeń które mogą zakłócać transmisję (telewizory,
    zasilacze, komputery) wszelkie przetwornice sieją...
    a najlepiej je wyłącz z sieci

    u mnie synchronizuje sie tylko w nocy

  • 3. Data: 2015-10-12 17:24:43
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    postawiłem na parapecie przy oknie na zachód... żadnej poprawy...

  • 4. Data: 2015-10-12 20:07:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "platformowe głupki" <N...@g...pl> wrote in message
    > postawiłem na parapecie przy oknie na zachód... żadnej poprawy...

    W zależności od rejonu Polski i lokalnej gęstości zabudowy,
    bliskości linii energetycznych, lokalnych radiostacji, zegar
    taki może się synchronizować raz na 2-3 dni lub rzadziej.
    I przeważnei tylko w nocy, bo wtedy inny zasięg dla pasma LW.

    Dodam że jak masz pecha i coś nadaje w Twojej okolicy na
    niskich setkach kHz to może się nigdy nie zsynchronizować.
    To jest transmisja obliczona na rynek niemiecki i my tylko
    ich odbieramy przypadkiem, głównie w Zachodniej Polsce.
    Ja już miałem problemy z takimi zegarami u siebie w Krakowie.

  • 5. Data: 2015-10-13 08:26:55
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-10-12 o 20:07, Pszemol pisze:

> [...]
    > ich odbieramy przypadkiem, głównie w Zachodniej Polsce.
    > Ja już miałem problemy z takimi zegarami u siebie w Krakowie.

    Tak swoją drogą, czy nikt nie stworzył takiego systemu, który pracowałby
    na jakimś wyższym paśmie, był bardziej odporny na zakłócenia i nie
    wymagał stosowania silnie kierunkowej anteny ferrytowej? Zasięg co
    prawda mniejszy, ale chyba nie byłoby problemem umieszczenie nadajników
    w jakichś instytutach badawczych w większych miastach. Tudzież nadawanie
    jakiegoś standardowego sygnału czasu razem w radiem lub telewizją.
    Przecież tutaj nawet RDS by się sprawdził w podstawowych zastosowaniach.

    Rozumiem, że mieliśmy DCF77, potem długo nic i dopiero stosunkowo
    niedawno pojawiła się możliwość pobierania czasu przez NTP?

  • 6. Data: 2015-10-13 08:31:08
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Atlantis wrote:

    > Tak swoją drogą, czy nikt nie stworzył takiego systemu, który pracowałby
    > na jakimś wyższym paśmie, był bardziej odporny na zakłócenia i nie
    > wymagał stosowania silnie kierunkowej anteny ferrytowej?

    Stworzył dokładnie taki: GPS.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2015-10-13 10:00:56
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

    (...)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Radio_clock
    https://en.wikipedia.org/wiki/WWV_%28radio_station%2
    9
    https://en.wikipedia.org/wiki/RWM

  • 8. Data: 2015-10-13 12:18:00
    Od: b...@g...com

    użytkownik Atlantis napisał:

    > Tak swoją drogą, czy nikt nie stworzył takiego systemu

    Po co? Sam widzisz że jesteś nawet w gronie elektroników
    mniejszością. Kto potrzebuje wzorca czasu, kupuje dedykowany
    system za 2-5kPLN i tyle.

    Po co niby użytkownikowi domowemu zegar +-1s czy nawet +-1minuta?

    Nie wiem o jakiej telewizji mówisz, jak włączam np. tvp
    i tvp w HD, tam jest różnica czasu 5-10 sekund.
    Jak zrealizować wzorzec, po co i dla kogo? Jaki to
    miałoby mieć sens? Na sprzedaż dla TV? Oni maja systemy
    motoroli, więc po co?

  • 9. Data: 2015-10-13 15:18:50
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.10.2015 um 08:26 schrieb Atlantis:

> [...]
    >
    > Rozumiem, że mieliśmy DCF77, potem długo nic i dopiero stosunkowo
    > niedawno pojawiła się możliwość pobierania czasu przez NTP?

    Systemy zegara na falach VLF jest stosowany od dawna, kiedy jeszcze
    satelity i odbiorniki satelitarne były marzeniami. Były tworzone na
    potrzeby lokalne i przekazują urzędowy czas w danym kraju. W Niemczech
    jest to DCF77, w Czechosłowacji była OMA50, W Anglii MCF itd itp. W
    Polsce ograniczono się do wysyłania częstotliwości wzorcowej na kanale
    PR1, i sygnału czasu o godzinie 12:00. We Francji sygnał czasu jest
    nadawany równolegle z programem radiowym na 162kHz. Na potrzeby kraju
    wielkości Francji czy Niemiec wystarczy jeden nadajnik długofalowy,
    zasięg rzędu 500km wystarcza w zupełności. Sygnały są jednocześnie
    częstotliwościami wzorcowymi danego kraju.
    Radio i TV na UKF, UHF niespecjalnie nadaje się do tego celu (za
    wyjątkiem częstotliwości wzorcowej). W dobie cyfryzacji RTV jest i tak
    już starocią.
    Dla zwykłych zjadaczy szynki wystarczy sygnał RDS, czy innego GSM.
    Synchronizacja np. badań na dystansie kilkuset km już taka prosta nie
    jest. Lepiej skorzystać z jednego źródła sygnału.

    Waldek

  • 10. Data: 2015-10-13 15:54:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Atlantis" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Rozumiem, że mieliśmy DCF77, potem długo nic i dopiero stosunkowo
    > niedawno pojawiła się możliwość pobierania czasu przez NTP?

    Zapominasz o naszym polskim Warszawa PR1 227kHz.
    Z tym że to była tylko wzorcowa częstotliwość, nie niosła
    informacji o czasie - w zegarach tego typu dla domu,
    głównie chodzi o dokładność i bezobsługowość zegara
    (nie trzeba go przestawiać dwa razy do roku przy zmianie
    czasu lub zmianie baterii).