  • 1. Data: 2015-10-12 14:20:56
    Temat: Polecany inwerter, przetwornica sinus 12V 230V do zasilania, podtrzymania centralnego ogrzewania
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    Centralne ma 3 pompki każda po 50W ~230V.
    Wiadomo, że nie chodzą one ciągle tylko załączane jakiś czas jak trzeba
    zamieszać wodą. Więc średni pobór zapewne nie przekracza 70W.
    Co jest obecnie godne polecenia jako układ podtrzymania tego układu
    grzewczego z kominkiem gdy braknie na wsi zasilania 230V?
    Fildetronik polecił mi to:
    http://fideltronikinigo.pl/sklep/pl/ic/21-ic1200.htm
    jako urządzenie, które będzie współpracować z silnikami. Gdzie zwykły
    komputerowy ups prawdopodobnie by się wysypał (stwierdzili, że w ogóle się
    nie nada), bo wynika, że większość z nich ma na wyjściu coś ala trapezowy
    przebieg, a rozważane sprzęta generują ponoć piękny sinus.

    Potem znalazłem:
    http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/19625-jaki-ups
    -do-de-dietrich-mcr-24-mi/
    gdzie podano:
    http://allegro.pl/przetwornica-napiecia-ups-500w-sin
    us-pro-12v-230v-i5078852398.html
    twierdząc, że wskazany fildeltronik to przesadnie duże urządzenie do celów
    napędzenia pompek od centralnego ogrzewaniu.
    Ktoś miał z tym do czynienia? Chodzi o trwałość i jakość wykonania.
    Na zdjęciu wygląda to przyjaźnie, nie wiem jak w praktyce.
    Fildetronik podaje sprawność swojej przetwornicy 90% więc konkretny sprzęt.
    Nie wiem jak ten allegrowy co do sprawności.

    Te 300W mocy ciągłem jakie potrafi oddać to allegrowe urzędzenie wydaje się
    być wystarczające do napędzenia tego układu. Cena też zjadliwa :)
    Zakładam, że na biegu jałowym, gdy na wyjściu brak obciążenia to allegrowa
    przetwornica 300W mniej żre prądu z akumulatora niż ten fideltronik 840W
    (zakładając, że ta allegrowa też ma niezłą sprawność koło 90%...)
    Planuję napędzić to z akumulatora samochodowego 120Ah.
    Jakieś sugestie? Inne pomysły? Inne, lepsze, trwalsze urządzenia?
    Urządzenia, które przy braku zasilania zapewnią awaryjne zasilanie dla
    systemu domowego ogrzewania zasilanego z 230V.

  • 2. Data: 2015-10-12 14:48:09
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "jedrek" <jedrek@jedrek> napisał w wiadomości
    b.com...
> [...]
    > Urządzenia, które przy braku zasilania zapewnią awaryjne zasilanie dla
    > systemu domowego ogrzewania zasilanego z 230V.

    Zwróć uwagę, czy ta przetwornica ma następujące właściwości (na stronie
    allegro nie napisali o tym):
    - Czy ma zabezpieczenie akumulatora przed nadmiernym rozładowaniem?
    - Czy ma ograniczenie prądu ładowania akumulatora?
    - Czy uruchomi się sama po rozładowaniu akumulatora i powrocie zasilania?
    - Czy da się ją uruchomić tylko z akumulatora (Cold start)?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2015-10-12 15:51:52
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "yabba"
    > Czy da się ją uruchomić tylko z akumulatora (Cold start)?

    Dzwoniłem do Volt Polska
    http://www.voltpolska.pl/produkty/przetwornice-dcac-
    sinuspro/sinuspro-500e-12v-230v-300500w.html
    to ta sama sztuka co na allegro.
    I twierdzą, że wymaga startu z sieci 230V i że nie wystartuje z samego
    akumulatora.
    Więc odpada.

    W międzyczasie trafiłem na stronę:
    http://techtron.pl/i14,jaki-zasilacz-awaryjny.html
    i skłaniam się ku modelowi:
    http://techtron.pl/p2218,przetwornica-napiecia-12v-2
    4v-230v-800w-1000w-ips-1000-s-sinus-volt-polska.html
    szkoda, że to chińszczyzna, ta "Polska" w nazwie mylące.
    ten też ciekawie wygląda:
    http://techtron.pl/p2557,zasilacz-awaryjny-do-pomp-c
    o-oraz-kolektorow-slonecznych-sinus-tech-300-s-techt
    ron.html
    Podoba mi się bardzo mały pobór z akumulatora bez obciążenia wyjścia
    przetwornicy.
    Zauważyłem, że te pobory w stanie jałowym nie idą w parze z mocą
    przetwornicy.
    I na stronie widać przetwornice 800W, które na biegu jałowym potrafią brać
    80% tego co pobiera przetwornica 400W, dziwne. Zapewne prostota konstrukcji
    przetwornic mniejszej mocy pociąga za sobą słabe zarządzanie energią na
    biegu jałowym (?).

    No chyba, że jednak skłaniać się ku fideltronikowi wspomianemu na początku
    http://fideltronikinigo.pl/sklep/pl/ic/21-ic1200.htm
    Ten startuje z samego akumulatora samodzielnie.

    Generalnie nie chodzi o żadną automatykę.
    Braknie prądu, wyciąga się z szafy przetwornicę, przepina się ręcznie. Wróci
    zasilanie, odpina się przetwornicę i wraca ręcznie na zasilanie z sieci
    publicznej 230V.

  • 4. Data: 2015-10-12 16:13:22
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "jedrek" <jedrek@jedrek> napisał w wiadomości
    b.com...
> [...]
    > to ta sama sztuka co na allegro.
    > I twierdzą, że wymaga startu z sieci 230V i że nie wystartuje z samego

    Masz już jedną przyczynę niskiej ceny.

> [...]
    > 80% tego co pobiera przetwornica 400W, dziwne. Zapewne prostota
    > konstrukcji przetwornic mniejszej mocy pociąga za sobą słabe zarządzanie

    Ten wygląda w miarę dobrze. Przejrzyj tego animowanego gifa klatka po
    klatce, to sam złożysz takie urządzenie. :))

> [...]
    > Braknie prądu, wyciąga się z szafy przetwornicę, przepina się ręcznie.
    > Wróci zasilanie, odpina się przetwornicę i wraca ręcznie na zasilanie z

    Bez sensu. Po to wydajesz pieniądze, żeby było wygodniej. Czy jak w domu
    będzie tylko żona/siostra/babcia/dziecko to też będą potrafili przełączyć
    kable i wytargać ciężkie klamoty z szafy? Czy będą marznąć czekając aż
    wrócisz do domu?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2015-10-12 21:08:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    sinuspro/sinuspro-500e-12v-230v-300500w.html

    >Masz już jedną przyczynę niskiej ceny.

    Na taki tani to on znow nie wyglada.
    I sinus, i wyswietlacze i szeroki zakres napiec.

    Jesli nie startuje na akumulatorze, to jest to raczej decyzja
    projektowa, niekoniecznie uzasadniona redukcja kosztow.

    J.