  • Data: 2013-03-28 23:55:08
    Temat: Re: zadanie z netu
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-28 21:50, Michoo pisze:

    > W znanych mi implementacjach tak - jest automat zjadający wejście i
    > wypluwający wyjście (pobierając/zapisując kolejne rekordy ze stosu)
    > (hmmm, ciekawe, czy printf jest turing complete ;) ).

    To nie linuksowy edytor tekstu;-)

    > Na potyczkach używałem kiedyś atoi - jest dostatecznie szybkie. fgets ma
    > jedną dodatkową wartwę po drodze do read.

    O jakim dokładnie read mówisz? w stdio nic takiego nie widzę.

    > Dla takich problemów dobra funkcja mieszająca to taka, która działa
    > możliwie liniowo. Zrobiłbym wektor wskaźników na funkcję do wykrywania
    > końca linii i lookup do robienia to_lower - w takiej konfiguracji
    > czytanie bajt-po-bajcie kontra czytanie blokami da duuużą różnicę.

    "wektor wskaźników do wykrywania końca linii"?

    > O ile wejście jest 8-bit/znak - wtedy użyłbym w sumie jumptable.

    Nie wyjdzie z grubsza na to samo? A 256 bajtów pewnie ładnie
    się blisko procesora zmieści.

    > 256*4/8bajty na wskaźnik całkiem nieźle rezyduje w cache. O ile tylko
    > jumptable nie zepsuje za bardzo pipeline to powinna wymiatać.

    Nadal nie widzę przewagi. Może nie wiem, co dokładnie masz na myśli.

    > Tak w ogóle teraz mnie deadline ścigają ale za jakieś 2 tygodnie to może
    > skrobnę programik - będzie można zrobić konkurs ;)

    Można zrobić. Teraz święta, a 2 tygodnie to i pewnie firowy
    konkurs minie. Tylko skoro potępiłeś maszynkę, trzeba będzie
    jakoś to sprawiedliwie mierzyć;)

    Jakiś zestaw ebooków się znajdzie;)

    pzdr
    bartekltg