  • Data: 2013-03-29 13:07:19
    Temat: Re: zadanie z netu
    Od: firr kenobi <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > jaki jest 'zamortyzowany' ;) koszt odczytania
    > jednego bajta/kilobajta/megabajta z dysku ?
    > dla megabajta (powiedzmy ze ksiazka wejsciowa)
    > to byloby pewnie rzedu (uwaga grube oszacowanie
    >
    > bo nie bardzo wiem;) z 1/50 sekundy (= 20 ms)
    > pewnie w praktyce - ten rozruch glowicy itp
    > to powodowaloby ze jest to wiecej 50-100, 200 ms?
    >

    > jesli 200 ms to same obliczenia mz powinny trwac mniej niz tyle (bo ja bym ozacowal
    ze te obliczenia
    > powinny sie chyba wyrobic pod 50 ms - ale tez zgrubne oszacowanie )

    Dokonałem pewnych prostych testów i wyniki mnie zszokowały :U (mam w domu naprawde
    starego kompa i stary dysk tak ze to sa dane dla mojego sprzetu, mam nadzieje ze nic
    z testem nie zbabrałem ale chyba nie)

    wczytanie pilku 1MB przec fgetc - mw 11 milisekund (powtarzane kilka razy, wiec z
    cache)

    pierwszy szok bo mz jest to nieslychanie szybko, wydawalo mi sie ze to powinno byc z
    10 razy wolniej

    wczytanie pilku 300 bajtow przec fgetc - mw 0.2 milisekundy

    wczytanie pilku 10MB przec fgetc - mw 120 milisekundy (kolene uruchomienia) -
    pierwsze uruchomienie 1.2 sekundy

    szybko, widac ze z cache działa 10x szybciej niz
    bez

    wczytanie pilku 1MB przec fread - mw 3 ms (kolene uruchomienia)

    kojejny szok, wczytywanie przez fread jest 3-4 razy szybsze niz przez fgetc - w zyciu
    bym sie nie spodziewal bo przeciez wydaje sie ze fgetc mozna zrobic jako b lekki
    wrapper na fread i powinno byc to samo a tu tymczasem jednak nie :/

    wczytanie pilku 10MB przec fread - mw 31 ms (kolene uruchomienia)

    [okazalo sie ze przeszacowałem (tj przynajmniej
    dla wynikow lecacych z cache jest cholernie
    szybko, dla pierwszego wczytania juz jest realistycznie eolniej) akurat przegapilem
    wersje dal 1MB bez cache ale pewnie gdzies tak okolo 100 ms czyli mw zgodnie z
    oszacowaniem ]