    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 25 Sep 2012 12:16:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: zadanie optymalizacyjne
    From: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 września 2012 19:47:42 UTC+2 użytkownik Kacper Rzepecki napisał:
    > Popraw mnie, jeżeli się mylę ale czy nie da się przekształcić tego
    > problemu do serii problemów programowania liniowego? W każdym problemie
    > zakładasz że jedna z twoich funkcji f jest minimalna (i zabezpieczasz to
    > założenie odpowiednimi ograniczeniami) po czym dokonujesz jej
    > maksymalizacji.

    Nie jestem pewny, ale chyba sie mylisz. Czy takie zadanie miesci sie w ramach
    programowania liniowego. Jesli pozostale funkcje przerobimy na warunki, to funkcja
    celu stanie sie jakas dziwna: jej wartosc nie bedzie zalezala tylko od
    optymalizowanej funkcji, ale takze od warunkow. Jesli ktorys z warunkow spadnie
    ponizej optymalizowanej funkcji, to funkcja celu bedzie rowna temu warunkowi. Wlasnie
    ulozylem takie zadanie w calcu i uzylem slovera. Ladnie policzyl dla pierwszej
    funkcji, ale dla drugiej krzyknal ze zadanie jest nierealistyczne. Nie umial
    maksymalizowac drugiej funkcji pod warunkiem ze jest mniejsza od wszystkich
    pozostalych funkcji. Moze sie zdarzyc ze jedna z funkcji zawsze bedzie wieksza od
    ktorejs z pozostalych dla dowolnych wartosci x.