  • Data: 2016-11-04 23:32:26
    Temat: Re: zachowanie dystansu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 4 Nov 2016 19:38:18 +0100, Ed napisał(a):

    > Sugerujesz, że nie potrafię odróżnić 5m od 18m? Jeżeli tak to mylisz się.

    Bardzo mało ludzi byłoby w stanie to zrobić, zwłaszcza w stosunku do
    samochodu za sobą.
    No ale załóżmy że potrafisz :)

    > Ja nie mam obaw co do jazdy, prowadzenia pojazdów.
    > Ja tylko boję się nie zrównoważonych współużytkowników dróg.

    Niezrównoważeni współużytkownicy dróg to może negatywna, ale nieodłączna
    część tej układanki. W Polsce pewnie nawet większa część niż dalej na
    zachód.
    I naprawdę jeżdżący na zderzaku (bez względu czy jest to 2, 5 czy 10m) nie
    są najpoważniejszym problemem który spotyka Cię na drodze.

    Co kilkunasty kierowca z którym się mijasz jedzie po alkoholu. Jeden na
    może 100-200 jedzie tak pijany, że miałby problem z chodzeniem.
    Co któryś jedzie na łysych oponach czy samochodem w stanie nienadającym się
    do jazdy, mając nieskorygowane wady wzroku czy różne inne niebezpicznie
    dysfunkcje.
    Wielu z prędkością przy której nie są w stanie opanować pojazdu jak
    cokolwiek się wydarzy.
    A każdy z nich za pieniądze może kupić odpowiednio duży samochód, którym
    może Cię zabić albo zrobić krzywdę, praktycznie bez konsekwencji dla
    siebie.

    Tak to wygląda - albo to akceptujesz i świadomie godzisz się na to ryzyko,
    albo tu nie jeździsz. Trzeciej możliwości nie ma.

    Każda droga konfrontacji nie da żadnego rezultatu, bo jednego z nich możesz
    pokonać, zabić, cokolwiek. Nijak nie zmieni to statystyki i tego że będzie
    się to działa nadal.

    > Tych, którzy
    > cudze bezpieczeństwo mają za nic i czują się jak na torze wyścigowym. Trudno
    > mi przyjąć do wiadomości, że takie obawy są przejawem jakichś moich
    > wewnętrznych problemów, niedoskonałości.

    Drogi są jakie są, współużytkownicy tych dróg też są jacy są - zmiana tych
    rzeczy jest poza Twoim wpływem.
    Szkoda Twojego czasu na zastanawianie się co z tym zrobić, bo nie możesz
    nic zrobić.

    Możesz jedynie nauczyć się tak koegzystować z całym złem tych dróg, tak
    żeby nie było to dla Ciebie przeszkodą.
    Konfrontowanie się z tym to droga do nikąd.

    Możesz zmienić Twój sposób jazdy, możesz zmienić Twój samochód, możesz
    zmienić Twoje podejście do tego.
    Wszędzie jak na złość będzie słowo "Twój".

    > nie przypominam sobie bym gdziekolwiek tak napisał
    > to Twoje zdanie

    Masz problem którego nie potrafisz rozwiązać = nie radzisz sobie.

    > zacytuj moje oceny innych to odpowiem w szczegółach

    Nie podobają Ci się kierowcy, którzy często jeżdżą za Tobą bliżej niż byś
    sobie życzył żeby jeździli.

    > czy mogę odpowiedzieć pytaniem na pytanie?
    > co według doświadczonego kierowcy jest bardziej naganne?
    > jazda +15km/h ponad ograniczenia czy jazda za kimś w odległości poniżej 5m
    > (nie mam tu na myśli chwilowego zbliżenia) ?
    > ja mam na ten temat zdanie wyrobione

    Przekraczanie prędkości jest na pewno groźniejsze.
    Skutki wypadków których przyczyną jest prędkość, są dużo groźniejsze niż
    tych spowodowanych niezachowaniem odległości.

    Fizyka i statystyka są tu nieubłagane.
    Niezachowanie odległości, ze względu na niską prędkość względną skutkuje
    stosunkowo niegroźnymi kolizjami. Jak już trafia się wypadek, to jedna
    ofiara śmiertelna zdarza się na 48 wypadków.

    W wypadkach których przyczyną jest prędkość jedna ofiara śmiertelna
    przypada na 9 wypadków, czyli są to wypadki dużo poważniejsze.

    W zeszłym roku na 1 ofiarę niezachowania odległości, przypadało 15 ofiar
    przekraczania prędkości.

    I wbrew temu co się wydaje nie są to ci szaleńcy którzy jeżdżą 100 ponad
    limit, a właśnie tacy tam co to "trochę", "rozsądnie" i "szybko ale
    bezpiecznie".

    Jazda w terenie zabudowanym 65km/h to poważne ryzyko dla pieszych którzy
    mogliby znaleźć się nagle przed Twoim samochodem.

    I dokładnie tak jak Tobie nie podoba się to, że 5m za Twoim zderzakiem
    jedzie ciężarówka mająca 30t na pace, tak samo pieszemu się nie podoba że
    jedziesz w terenie zabudowanym przekraczając o 15km/h dopuszczalną
    prędkość.

    Wiesz ile dłuższa jest droga hamowania z 65km/h niż z 50km/h?
    Wiesz jaką prędkość ma samochód hamujący z 65km/h po tylu metrach
    hamowania, że hamując z 50km/h już by się zatrzymał?

    > czy ciągnąc Twój wywód dalej mogę napisać, że skoro przekraczam prędkość o
    > 15km/h (co samo w sobie oczywiście jest wykroczeniem, chyba tak sie to
    > nazywa) to nie mogę / nie powinienem zawracać głowy innym, którzy z
    > siedzenia na zderzaku uczynili swój styl jazdy?

    Móc to możesz wszystko, ale moralne umocowanie Twoich racji doskonale
    określa wtedy powiedzenie "przyganiał kocioł garnkowi".

    > I taka jeszcze sprawa na koniec.
    >
    > Sugerujesz mi
    > - jakieś wewnętrzne problemy,

    Oczywiście i zrozumienie tego jest absolutną podstawą do jakiekolwiek
    doskonalenia siebie.

    Bo praktycznie jedną rzeczą którą możesz Ty zmieniać, jesteś Ty sam i Twoje
    postępowanie.
    Reszty świata nie zmienisz, nie nauczysz, nie przekonasz.

    > - brak umiejętności

    No to całkiem normalne u początkujących kierowców i nie ma się czego
    wstydzić.

    > - że tylko mi się to przydarza (co jest oczywistą nie prawdą)

    Nie tylko - znam kierowców którzy mają ten sam problem.

    > - kursy jazdy przy prawym poboczu (to nawet śmieszne)

    Kursy nie są śmieszne i naprawdę warto brać w nich udział.
    Zamiast wyważać otwarte drzwi i wynajdywać koło na nowo, można się nauczyć
    od innych wartościowych rzeczy.

    > - że jeżdżę "środkiem w sposób uniemożliwiający wyprzedzanie" (stwierdzenie
    > z gruntu nie prawdziwe, wyprzedzić nie można zazwyczaj dlatego że
    > nadjeżdzają pojazdy z naprzeciwka. Ruch jest dość duży.)

    3/4 kierowców tak jeździ
    Wiedza gdzie znajduje się prawa strona samochodu, to już naprawdę wyższa
    szkoła jazdy i rzadko spotykana umiejętność wśród kierowców.
    A wśród początkujących - powiedziabym że rzecz niespotykana.

    > - brak predyspozycji na tyle, że warto rozważyć rezygnację z jeżdżenia
    > (zabiłeś mnie tym)

    Zwracam uwagę tylko że albo zaakceptujesz ruch drogowy takim jakim jest,
    albo możesz sam się z niego wypisać.
    Trzeciej drogi nie ma.

    > czyli, wnosze, że wg Ciebie problemem jestem ja, najogólniej rzecz ujmująć
    > przyznam, że trudno mi się zgodzić z tym punktem widzenia
    > uważam, że nie masz racji

    Nie Ty jesteś źrółem problemu, ale tylko Ty możesz problem opanować.

    > a ton Twojej wypowiedzi utwierdza mnie w przekonaniu, że jesteś do mnie
    > uprzedzony
    > mam rację?

    Absolutnie nie.
    Gdybym był uprzedzony, to bym się w ogóle nie odezwał.

    Natomiast to co sądzę, to to, że masz całkiem typowe problemy
    początkującego kierowcy, ale też całkiem typowo reagujesz obronnie na uwagi
    dotyczące Ciebie.

    Jeśli przyszełeś na p.m.s. nie po to, żeby stać się lepszym kierowcą, który
    potrafi opanować problem którego doświadczasz, a przyszełdeś licząc na
    poklepywanie po polecach i współjęczenie, to źle trafiłeś.

    Miejsce którego szukasz to portal http://tablica-rejestracyjna.pl/ gdzie
    musisz wrzucić film jadącego Ci na zderzaku i tam będą Cię żałowali i
    bluzgali na kierowcę z tyłu :)

    > i gdybym jeżdził szybciej to byłbym cacy

    Gdybyś jeździł szybciej, prawdopodobnie byłbyś bardzo głupi.
    To że nie przyspieszasz ponad swój osąd odpowiedniej prędkości pod presją
    innego kierowcy, to akurat bardzo mądre podejście.

    > a tak na marginesie
    > W ubieglym roku bylem w Szwajcarii, w przeciągu dwu tygodni zrobiłem tam
    > około 1000km, głównie poza autostradami. Jeżdziłem tak jak w polsce. Nie
    > dość że nie zdażyło się żeby ktoś siedział na zderzaku to jeszcze w sumie
    > zostałem raptem dwa razy wyprzedzony.
    > Dla zaintreresowanych - nie wybieram się na stałe do Szwajcarii.

    No i jest to też jakieś rozwiązanie.
    Możesz też po prostu poczekać jakieś 20-30 lat w czasie których (jak
    sądzę), zdołamy dogonić kulturę drogową państw zachodniej Europy.
    Pytanie czy chce Ci się czekać tak długo.