  • 21. Data: 2011-05-10 09:06:54
    Temat: Re: zaawansowany kompakt zamiast DSLR
    Od: razor <r...@g...com>

    dzięki za info, faktycznie w DSLR więcej zależy od szkła (testują tam
    chyba wtedy z 50mm/1.4), a tu mamy niewymienne obiektywy.
    teraz pochodzę po sklepach i na żywo ich popróbuję.

  • 22. Data: 2011-05-10 09:33:12
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 9 Maj, 11:26, razor <r...@g...com> wrote:
    > właśnie porównuje testowe zdjęcia
    nahttp://www.dpreview.com/reviews/OlympusXZ1/page10.
    asp
    > iso 400, olympus xz1, panasonic lx5, lx3, canon g12.
    >
    > z olka zdjęcie wygląda najlepiej (najostrzej, na krawędziach
    > najbardziej to widać), co ciekawe fotka z lx3 wygląda lepiej niż z
    > lx5.

    To jest wykładnia tego rodzaju testów. Obiektywy w LX5 i LX3 w
    zakresie 24-60mm są identyczne.

    LX na 24mm @f=2.0 jakością ostrości na całym kadrze zabija wszystkie
    lustrzankowe kity i większość szerokich szkieł dla lustrzanek.

    > (samsung ex1 odpadł od razu, znacznie gorsza jakość zdjęcia)
    > Czy te zdjęcia na dpreview.com to dobry sposób na porównanie
    > aparatów ?

    Zacytowałeś test z jpega. Kupując coś a'la XZ-1, LX, EX-1 musisz się
    nastawić na pracę z RAW - zdecydowanie lepsza jakość niż w przypadku
    jpega prosto z puszki.

    > a tu za to podane, że ZX1 ma najgorsze parametry
    matrycyhttp://www.dxomark.com/index.php/Camera-Senso
    r/Compare/Compare-sensor...0/%28appareil2%29/683|0/%
    28appareil3%29/651|0/%28onglet%29/0/%28brand%29/Olym
    pus/%28brand2%29/Panasonic/%28brand3%29/Sony

    Takie test trzeba umiejętnie czytać i interpretować.

    Tu np. wg powyższego testu matryca APS-C jest lepsza od 50megowej
    ścianki MF ....
    http://tinyurl.com/62vufmg
    i niewiele gorsza od 65megowej ... i po co kilkadziesiąt razy
    przepłacać ;-)

  • 23. Data: 2011-05-10 09:39:31
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 10 Maj, 11:33, Anonymouse <j...@g...pl> wrote:

    matrycyhttp://www.dxomark.com/index.php/Camera-Senso
    r/Compare/Compare-sensor...0/%28appareil3%29/651|0/%
> [...]
    > ścianki MF ....http://tinyurl.com/62vufmg
    > i niewiele gorsza od 65megowej ... i po co kilkadziesiąt razy

    Może ktoś powiedzieć, że jakaś firma jest preferowana ...
    Ale tu APS-C i MF od tej samej firmy mają takie same notowania ...

    http://tinyurl.com/5ud6qaw

    Porównaj sobie teraz np. na imaging resurce co "wypluwają" obie
    matryce .... i jak ma się to do testu DxO.

  • 24. Data: 2011-05-12 14:09:29
    Od: razor <r...@g...com>

    no i sam nie wiem co wybrać :)
    przez chwilę byłem już zdecydowany na Canona G12 (ze względu na fajny
    retro wygląd i masę guziczków, pokręteł i spory zoom).
    z obrazów testowych wynika że szumy ma mniej więcej o jedną
    przedziałkę mniejsze niż XZ-1 (G12 iso800 wygląda jak XZ-1 iso400)
    więc mniej więcej znosi się zaleta jaśniejszego o 4/3 przedziałki
    obiektywu Olka. chociaż oczywiście do iso400 widać lepsze rysowanie
    obiektywu olka.

    LX5 natomiast wygląda prawie identycznie do G12 jeśli chodzi o szumy i
    ostrość/jakość testowego zdjęcia (na dpreview),jedyną jego tu wadą to
    krótkie serie zdjęć (nastawiam się na sport), przewaga to o jedną
    działkę jaśniejszy obiektyw i szerszy kąt, ale wadą mniejszy zoom,
    mniej pokrętełek, brak wychylanego ekranu.

  • 25. Data: 2011-05-12 15:19:33
    Od: razor <r...@g...com>

    czy parametry ekspozycji można bezpośrednio porównać takiego kompakta
    do DSLR ? (czy jakiś parametr przeoczyłem? np. wielkość matrycy)
    czyli. np. w pokoju kadruję białą ścianę, iso200, przysłona 5.6, czas
    1/5s
    czy taki G12 czy LX5 będzie miał takie same parametry ekspozycji?
    np. iso200, przysłona 2.8 (2 przedziałki szerzej), czas 1/20s (dwie
    krócej) ?

  • 26. Data: 2011-05-12 17:13:21
    Od: "PB" <p...@f...pl>

> [...]
    > czy taki G12 czy LX5 będzie miał takie same parametry ekspozycji?
    > np. iso200, przysłona 2.8 (2 przedziałki szerzej), czas 1/20s (dwie

    Jeśli producent nie oszukuje na podawanych wartościach ISO czy
    jasności obiektywu to tak, uwzględniając tylko wartość ekspozycji
    powyższe przykłady naświetlą klatkę tak samo niezależnie od aparatu.

    Pozdrowienia
    P.B.

  • 27. Data: 2011-05-12 18:09:44
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Hej!
    > ostatnio zacząłem jeździć więcej po górach na rowerze no i niestety
    > jakoś canon 40d nie pasuje mi do plecaka :)
    > z tego względu zacząłem się rozglądać za 'zaawansowanym kompaktem' -

    Juz dawno sie przekonałem, że tzw. zaawansowany kompakt jest zupełnie bez sensu.
    Wszystkie podobnie szumią i maja te same wady.
    Trzeba brać ten, co ma najszerszy kąt i największą matrycę.

  • 28. Data: 2011-05-12 18:20:35
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]

    > czas 1/5s
    > czy taki G12 czy LX5 będzie miał takie same parametry ekspozycji?

    Teoretycznie nie ma innej możliwości, bo wszystkie parametry są
    wystandaryzowane. W praktyce najbardziej "gumowa" jest czułość, np.
    wg DxO niektóre lustrzanki Canona mają zawyżone ISO o 100% (1 EV) w
    stosunku do reszty. A to już dziwnie ładnie pasuje do spostrzeżenia:

> [...]
    > fajny retro wygląd i masę guziczków, pokręteł i spory zoom).
    > z obrazów testowych wynika że szumy ma mniej więcej o jedną

    Ale jak jest w tym wypadku - nie wiem. Trzeba się wgryzać w sample
    na wysokich czułościach, bo jakości obrazu "forsowane" ISO nie oszuka.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 29. Data: 2011-05-12 20:58:44
    Od: razor <r...@g...com>

    jeszcze trochę poczytałem, m.in
    http://kimletkeman.blogspot.com/2011/02/olympus-xz-1
    -versus-canon-s95-canon-g12.html
    tu gość doszedł do podobnych wniosków co ja.

    i już mam w ręku G12 :) w łykend więcej zdjęć i testów.

  • 30. Data: 2011-05-13 05:55:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-12 20:09, Gil pisze:
    > Juz dawno sie przekonałem, że tzw. zaawansowany kompakt jest zupełnie bez sensu.

    Przede wszystkim nie ma lansu (podobno) takiego jak lustro z wieeeelkim
    tele :)

    > Wszystkie podobnie szumią i maja te same wady.

    Generalizowanie oznacza, że niespecjalnie zgłębiłeś temat.

    --
    pozdrawia Adam
    /kobiet się nie rozumie, kobiety się odgaduje/