  • 1. Data: 2011-04-28 15:42:25
    Temat: zaawansowany kompakt zamiast DSLR
    Od: razor <r...@g...com>

    Hej!
    ostatnio zacząłem jeździć więcej po górach na rowerze no i niestety
    jakoś canon 40d nie pasuje mi do plecaka :)
    z tego względu zacząłem się rozglądać za 'zaawansowanym kompaktem' -
    coś co się przysłowiowo zmieści do kieszeni
    Canona chyba ma coś takiego - Powershot G12, a nikona odpowiednik to
    chyba Coolpix p7000 ?
    czytam różne recenzje i wychodzi że różnice są małe.
    nikon
    +możliwość zmiany AF i zooma podczas kręcenia filmu
    +921k pikseli na 3'' ekranie
    +większe tele

    canon
    +2.8'' ekran odchylany

    reszta parametrów chyba podobna, jakość obrazu, zapis RAWów, serie
    ~1fps, bracketing
    czy coś przegapiłem? czy może jakiś inny model wziąć pod uwagę ?

    olympusy, sony z wymiennymi obiektywami itp odpadają - znów tego za
    dużo.
    canon SX30 też za duży.

  • 2. Data: 2011-04-28 16:05:48
    Temat: Re: zaawansowany kompakt zamiast DSLR
    Od: "Roman" <t...@p...fm>

    Użytkownik "razor" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    Olympus XZ1 na dzień dzisiejszy nie ma konkurencji
    Pooglądaj sobie slajdy
    http://www.flickr.com/groups/xz1/pool/show/

    Pozdrawiam i życzę przyjemnego oglądania

  • 3. Data: 2011-04-28 16:22:59
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    razor napisał:

    > olympusy, sony z wymiennymi obiektywami itp odpadają - znów tego za
    > dużo.

    Nie zapominaj o Olympusie XZ-1. Wg testów bardzo fajny kawałek sprzętu.

    m.

  • 4. Data: 2011-04-28 17:47:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-04-28 18:22, Mikolaj Machowski pisze:

    > Nie zapominaj o Olympusie XZ-1. Wg testów bardzo fajny kawałek sprzętu.

    Chyba jedyny, który może udawać go lustrzanki. Minus - max. eq.112mm
    tele (jak trzeba), dziwne ograniczenia menu.

    --
    pozdrawia Adam
    /zrobiłem tak dobre zdjęcie, że nikomu nie pokażę, bo jeszcze kto

  • 5. Data: 2011-04-29 07:45:12
    Od: "artek" <b...@k...chip.pl>

    razor wrote:
    > ostatnio zacząłem jeździć więcej po górach na rowerze no i niestety
    > jakoś canon 40d nie pasuje mi do plecaka :)

    dlatego ja używam duzo mniejsze body 500D. z sigmą 17-70, wycieczkowymi
    duperelami i jedzeniem, mieści się w 14-litrowym plecaku. a jak za dużo nie
    zapakuję, to i tele 70-300 w sztywnym futerale wejdzie.

    > z tego względu zacząłem się rozglądać za 'zaawansowanym kompaktem' -
    > coś co się przysłowiowo zmieści do kieszeni
    > Canona chyba ma coś takiego - Powershot G12, a nikona odpowiednik to
    > chyba Coolpix p7000 ?

    mam PS-G11, całkiem niezła maszynka, ale nawet na moje mało wprawne oko,
    róznica w jakości zdjęć w porównaniu do 500D jest powalająco widoczna.
    zwłaszcza odwzorowanie szczegółów i poziom szumów matrycy - nawet wywoływane
    z raw'ów przez DxO. niemniej jednak, jeśli z rażącą utrata jakości jesteś w
    stanie się pogodzić, to jest to trafny wybór. jedna rzecz - wybrałem canona
    a nie nikona, głównie ze względu na kompatybilność akcesoriów (lampa) i
    software (DPP).

    --
    artek

  • 6. Data: 2011-04-29 08:22:37
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 28 Kwi, 17:42, razor <r...@g...com> wrote:
> [...]
    > czy coś przegapiłem? czy może jakiś inny model wziąć pod uwagę ?
    >
    > olympusy, sony z wymiennymi obiektywami itp odpadają - znów tego za

    Masz jeszcze:
    - wspominany Olympus XZ-1
    - Panasonic LX5 (lub tańszy LX3)
    - Samsung EX-1 (najtańszy ze stawki)

    Co do bezlustrowców to:
    - Panasonic GF1 z 14mm i 20mm
    - jeszcze mniejszy GF2 z powyższymi szkłami
    - nieco większy E-PL1 czy E-PL2 z powyższymi szkłami
    - Samsung NX100 z 20mm, 30mm i nową 16mm (ponownie najtańszy w
    ofercie)
    - a nawet SONY NEX z 16mm

    nie są dużo większe od LX5, XZ-1 - i na pewną nie są większe od P7000
    czy G11/12, a masz lustrzankową jakość zdjęć.

  • 7. Data: 2011-04-29 08:22:55
    Od: "Lubik" <w...@g...pl>

    tylko Panasonic LX-3 !!!!
    super jasny obiektyw, bateria starcza na 1000 zdjęć,
    szeroki kąt - ale to naprawdę szeroki w plenerze to
    jest super, intuicyjny, zdjęcia jak marzenie,
    filmy HD

  • 8. Data: 2011-04-29 09:14:29
    Od: razor <r...@g...com>

    czy do któregoś z nich można zastosować filtry ?

    widziałem że do LX3 są tuleje na filtry, do LX5 zapewne też są? (ew.
    pasują te same?)
    czy do Samsunga EX-1 lub Olympusa ZX11 też są?

    pozdr
    razor

  • 9. Data: 2011-04-29 09:18:12
    Od: razor <r...@g...com>

    Do panasonica znalazłem DMW-LA6 (do LX5)

  • 10. Data: 2011-04-29 11:55:55
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 29.04.2011 artek <b...@k...chip.pl> napisał/a:

    > dlatego ja używam duzo mniejsze body 500D. z sigmą 17-70, wycieczkowymi
    > duperelami i jedzeniem, mieści się w 14-litrowym plecaku. a jak za dużo nie
    > zapakuję, to i tele 70-300 w sztywnym futerale wejdzie.

    Popieram, jak masz 40d to trzycyfrówka + małe szkło i daje radę lepiej niż
    kompakty. A i drugie body bezcenne czasami. Ja mam stare 350d z 35mm robi
    w terenie i waży mniej niż niejedna hybryda, a światło 2.0 niezastąpione,
    a zoom ~= krop ;)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".