  • Data: 2016-04-30 22:33:27
    Temat: Re: zaawansowane kompakty... dla podroznika
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-04-30 21:42, Crazy Bejbi wrote:

    > No dobra, rozważałem jeszcze Olympusa OM-D 10 ze szkłem:
    > Olympus M.ZUIKO DIGITAL 14-150 mm f/4.0-5.6 II
    >
    > ale przy takiej jasności i zoomie jednak zastanawiam się, czy niewiele
    > mniejsza matryca równoważy światło 2.8 i lufę do 600mm od hybrydy sony.
    > Bo cena wyjdzie podobna.

    W zasadzie równoważy, bo powierzchnia matrycy 1" jest dwukrotnie
    mniejsza od MFT, dlatego napisałem "alternatywa", a nie "miażdży" )))
    Podstawowe pytanie, według mnie, czy chcemy kiedykolwiek wykraczać poza
    funkcjonalność, którą daje nam hybryda. Sam do końca nie wiem. Kiedyś
    targałem ciężką torbę z lustrzanką i obiektywami (najpierw analog, potem
    DSLR), potem znudziło mi się to i przestawiłem się na zaawansowane
    kompakty. A ostatnio udało mi się zdobyć po wyjątkowo okazyjnej cenie
    korpus mft z kitem i wspomniany obiektyw Panasonika, teraz wsłuchuję się
    w siebie, czy lepsze jest to, czy calowa hybryda (moim faworytem z
    pewnych względów jest Panasonic FZ1000).

    Przy okazji, ten obiektyw 14-140 Panasonika zdaje się jest lepszy
    optycznie, niż 14-150 Olympusa. I mniejszy.