eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingzaawansowane aiRe: zaawansowane ai
  • Data: 2012-04-17 14:55:39
    Temat: Re: zaawansowane ai
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > > <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > >
    > > > > > >
    > > > > > > Boty tu, boty tam? ;)
    > > > > > >
    > > > > >
    > > > > > bot botem pogania,
    > > > > >
    > > > > > próbuję zrobić podstawowe 'scenariusze' typu 'coward',
    > > >
    > > > na przykład taki przykład/problem - maly konkurs:
    > > >
    > > > chce oprogramowac walasajaca sie swobodnie pozatym ze tchorzliwa
    > > > postac, (w moim wydaniu jest to krowa)
    > > >
    > > > postac normalnie poruszalaby sie np randem
    > > >
    > > > {
    > > > skierujPostac( kto, (rand()%3) -1, (rand()%3) -1);
    > > >
    > > > ( kto to id postaci, a dwa kolejne pola to dx dy - poprawki
    > > > do pozycji na mapie)
    > > > ]
    > >
    > >
    > > Za bardzo drga, za malo się porusza. Prosto chyba sie nie da.
    > > To poniżej ma taką wadę że nagle zmienia kierunek i się odbija
    > > od krawędzi zamiast płynnie hamować, albo zmieniać tor na
    > > równoległy do krawędzi.
    > >
    > > if( rand() % 16 == 0 ) {
    > > if( rand() % 2 ) kto.dx = rand()%3-1;
    > > if( rand() % 2 ) kto.dy = rand()%3-1;
    > > }
    > > if( kto.y + kto.dy > max_y || kto.y + kto.dy < min_y )
    > > kto.dx = -kto.dx;
    > > if( kto.x + kto.dx > max_x || kto.x + kto.dx < min_x )
    > > kto.dy = -kto.dy;
    > > kto.x += kto.dx;
    > > kto.y += kto.dy;
    > >
    >
    > spox, tyle ze nie o procedure na ruch mi chodzi, ruch moze byc
    > przypadkowy to zalezy od konwencji - niektore turowki rpg albo
    > strategie zachaczaja o planszowki - tam ruch pionka rypu rand()%3-1
    > nie razi
    >
    > chodzi mi o oprogramowanie ruchu 'pionka' (np krowy na pastwisku)
    > tak by walesala sie ale nie zblizala za nadto do np walesajacych sie
    > tam przeciwnikow ktore moglyby ja kopnac - robie to na swoj sposob ale
    > jestem ciekaw innych podejsc - przy tym zalezy mi na prostocie kodu
    > bo sam pomysl mozna podac jednym zdaniem ale tu chodzi o prostote
    > kodu

    Nie wiem... zasymulować to może magnesami i tarciem? Wrogowie to
    magnesy odpychające, zielone pastwiska to magnesy przyciągające. Do
    tego uwzględnić tarcie (wystarczy statyczne) aby krowa nie rozpędzała
    się do prędkości ponaddźwiękowych. No i chaos, od czasu do czasu jakiś
    rand do dx i dy. Albo zamiast rand dać dwa magnesy przyciągające krowę
    które poruszają się całkowicie przypadkowo. Wtedy będzie wyglądało tak,
    jakby krowa miała jakiś wyimaginowany cel i zanim magnes zmieni położenie
    to będzie się gramoliła w miarę w jednym kierunku.
    Pozdrawiam



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: