  • 41. Data: 2019-06-10 10:32:19
    Temat: Re: z cyklu durne pomysły - podłączenie pralki do gorącej wody
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 10:09, WM pisze:

    > Lutowane, lub zgrzewane.

    > Piszą:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Termobimetal

    A. Bo ja wpisałem bimetal a nie termobimetal.

  • 42. Data: 2019-06-10 11:42:05
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-10 o 10:32, robot pisze:

    > A. Bo ja wpisałem bimetal a nie termobimetal.

    Jak nie w WIKI to w innych słownikach i encyklopediach trzeba szukać.
    https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/bimetal;3877730.ht
    ml

    "trwale ze sobą połączonych na całej powierzchni metodami zgrzewania,
    kolejnego odlewania (i obróbki plast.), galwanostegii lub innymi"

    WM

  • 43. Data: 2019-06-10 15:02:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-09, Queequeg <q...@t...no1> wrote:
> [...]
    hine-door-lock-or-interlock-works/

    >W sumie jak się tak zastanowić to nie jest to przecież jakies
    >egzotyczne
    >czy fundamentalnie niekorzystne rozwiązanie, tyle że w sumie dziwi
    >we współczesnych urządzeniach.

    Podejrzewam, ze wymuszone przepisami - raczej po to, zeby nie wsadzic
    reki do ciagle wirujacego bebna.

    A bimetal/wosk ciagle najtanszy.

    >Z drugiej strony, nie tak dawno
    >zastanawiałem się słuchając dość głośniego klikania, czy u siebie w
    >motorze (zeszłoroczny model) przerywacz kierunkowskazów wciąż nie
    >jest
    >oparty na bimetalu.

    Wcale bym sie nie zdziwil. Ciagle najtansze. I bardzo pozyteczne, ze
    glosno klika.

    Z drugiej strony - kiedys rozbieralem w swoim starym samochodzie ...
    gdzies z konca 20w.

    Dwa uklady scalone i przekaznik.
    Uklady inne ... ale zastepniki.
    O tyle fajne, ze wykrywaly prad zarowek i spalenie, a dwa ... bo byl
    hak, to jeden wykrywal czy przyczepka podlaczona :-)

    J.

  • 44. Data: 2019-06-10 15:07:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 18:12:03 UTC+9 użytkownik robot napisał:

    >W moim bloku na dole jest pralnia- głównie piorą ciuchy robocze dla
    >okolicznych fabryk. Poszedłem zapytać, choć z językiem krucho, ale na
    >migi się dogadałem żeby dali mi zajrzeć za pralki.
    >Ciepła woda oddzielnie, zimna woda oddzielnie. Pralki Samsung, ale
    >przemysłowe, duże bębny, kanciasty design, nie kupisz takiej w Media
    >Markcie.

    a ciepla woda w bloku skad - z miejskiej elektrocieplowni, czy
    lokalnego piecyka gazowego ?

    J.

  • 45. Data: 2019-06-10 15:18:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-10 o 11:42, WM pisze:

> [...]
    >
    > "trwale ze sobą połączonych na całej powierzchni metodami zgrzewania,
    > kolejnego odlewania (i obróbki plast.), galwanostegii lub innymi"

    Co Wy piszecie?
    Encyklopedię potrzeba do tak podstawowego terminu? To w podstawówce na
    fizyce już nie uczą o rozszerzalności termicznej?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 46. Data: 2019-06-10 15:20:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-10 o 15:02, J.F. pisze:
> [...]
    > O tyle fajne, ze wykrywaly prad zarowek i spalenie, a dwa ... bo byl
    > hak, to jeden wykrywal czy przyczepka podlaczona :-)

    Nawet, gdyby sterowanie kierunkowskazami było czysto elektroniczne, to
    jest wymagany pikacz. Ma być słychać. Tak jest w samochodach, nie wiem,
    jak w moto.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 47. Data: 2019-06-10 15:38:07
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 czerwca 2019 22:09:23 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > a ciepla woda w bloku skad - z miejskiej elektrocieplowni, czy
    > lokalnego piecyka gazowego ?

    Z kotła gazowego, wszystkie pralki podłączone do dużego zbiornika, fest
    zaizolowanego. Samego kotła nie widać, Koreańczycy mają takie super malutkie kotły
    schowane we wnęce w ścianie razem z licznikiem. Jak dobrze rozumiem, to te kociołki
    mają bardzo szeroki zakres modulacji i potrafią działać non stop, tyle że raz
    hajcując mocniej, raz słabiej. W Korei ceny gazu są niższe dla obiektów
    przemysłowych, a ten akurat blok jest zarejestrowany jako obiekt przemysłowy
    (officetel), więc nie opłacało się go podłączać do sieci ciepłowniczej.

  • 48. Data: 2019-06-10 15:45:27
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 15:18, Adam pisze:

> [...]
    >>

    > Co Wy piszecie?
    > Encyklopedię potrzeba do tak podstawowego terminu? To w podstawówce na fizyce już

    W podstawówce, to z chłopakami nacieraliśmy ręce kredą i klepaliśmy dziewczyny po
    dupie żeby ślad został, kujonie.

  • 49. Data: 2019-06-10 15:47:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 czerwca 2019 16:24:49 UTC+9 użytkownik robot napisał:

> [...]
    "dziura"
    > na drugie przyłącze, pewnie na gorącą. Bo być może ta sama matryca co do droższego
    modelu.

    To się najpierw projektuje na full wypas, ze wszystkimi opcjami jakie firma potrafi
    zrobić. A potem się z tego robi cały typoszereg, kombinując żeby każdy ludzik kupił
    najdroższą na jaką go stać. Ale te wszystkie "opcje" to tylko zależą od tego ile w
    danym modelu usunięto tych bajerów. A nieraz to są fizycznie te same urządzenia, tyle
    że w niższym modelu zablokowano jakieś sztuczki w softwarze.

  • 50. Data: 2019-06-10 15:53:12
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 15:07, J.F. pisze:

> [...]
    duże bębny, kanciasty design, nie kupisz takiej w Media Markcie.

    > a ciepla woda w bloku skad - z miejskiej elektrocieplowni, czy lokalnego piecyka

    Miejska elektrociepłownia. Jest cały rok mocno goraca.