  • 51. Data: 2019-06-10 15:54:24
    Temat: Re: z cyklu durne pomysły - podłączenie pralki do gorącej wody
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 15:53, robot pisze:
> [...]
    oglegroups.com...

    fabryk. Poszedłem zapytać, choć z językiem krucho, ale na migi się dogadałem żeby
    dali mi zajrzeć za pralki.
    duże bębny, kanciasty design, nie kupisz takiej w Media Markcie.

    > Miejska elektrociepłownia. Jest cały rok mocno goraca.

    Kurna pomyłka. Myślałem, że to pytanie było do mnie.

  • 52. Data: 2019-06-10 15:55:07
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 15:47, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    Markcie.

    > To się najpierw projektuje na full wypas, ze wszystkimi opcjami jakie firma potrafi
    zrobić. A potem się z tego robi cały typoszereg, kombinując żeby każdy ludzik kupił
    najdroższą na jaką go stać. Ale te wszystkie "opcje" to tylko zależą od tego ile w
    danym modelu usunięto tych bajerów. A nieraz to są fizycznie te same urządzenia, tyle
    że w niższym modelu zablokowano jakieś sztuczki w softwarze.

    Tak podejrzewałem.

  • 53. Data: 2019-06-10 16:12:02
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 czerwca 2019 22:53:12 UTC+9 użytkownik robot napisał:

> [...]
    duże bębny, kanciasty design, nie kupisz takiej w Media Markcie.

    > Miejska elektrociepłownia. Jest cały rok mocno goraca.

    Bardzo słusznie. Im więcej zrzucisz ciepła tym większą sprawność będzie miała
    turbina.

  • 54. Data: 2019-06-10 18:01:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    >Bardzo słusznie. Im więcej zrzucisz ciepła tym większą sprawność
    >będzie miała turbina.

    Akurat odwrotnie - im mniej zrzucasz ciepla, tym wiecej w turbinie
    zamienia sie na prace.

    Gdzies tam pisza dobitnie - temperatura w sieci latem jest nizsza, bo
    wtedy sprawnosc jest lepsza.
    Zimą rosnie - bo klientowi na cieple zalezy.

    Tzn w Polsce tak, w innych klimatach moze inaczej.

    J.

  • 55. Data: 2019-06-10 18:06:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 10 czerwca 2019 22:09:23 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Z kotła gazowego, wszystkie pralki podłączone do dużego zbiornika,
    >fest zaizolowanego.
    >Samego kotła nie widać, Koreańczycy mają takie super malutkie kotły
    >schowane we wnęce w ścianie razem z licznikiem.
    >Jak dobrze rozumiem, to te kociołki mają bardzo szeroki zakres
    >modulacji i potrafią działać non stop, tyle że raz hajcując mocniej,
    >raz słabiej.
    >W Korei ceny gazu są niższe dla obiektów przemysłowych, a ten akurat
    >blok jest zarejestrowany jako obiekt przemysłowy (officetel),
    >więc nie opłacało się go podłączać do sieci ciepłowniczej.

    No wlasnie pamietam co pisales o tych piecykach.
    Niby nadal prad drozszy od gazu ... ale w Japonii tak jakby popularne
    bylo CHP - stawiaja sobie male elektrocieplownie w budynku ?

    Skutek podatkow, czy przeciazenia sieci energetycznej ?
    Czy po prostu braku podatkow, i zostaja same koszta surowcow i
    maszynerii ?

    J.

  • 56. Data: 2019-06-10 18:09:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-10 o 11:42, WM pisze:
> [...]
    ml

    >Co Wy piszecie?
    >Encyklopedię potrzeba do tak podstawowego terminu? To w podstawówce
    >na fizyce już nie uczą o rozszerzalności termicznej?

    Ale bez szczegołow jak sie to produkuje.

    Nawiasem mowiac - sa tez znane silowniki na Nitinolu ... ale czy w
    pralkach ?
    Za drogie .. w porownaniu do bimetalu ?

    J.

  • 57. Data: 2019-06-10 18:58:17
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-10 o 18:09, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Nawiasem mowiac - sa tez znane silowniki na Nitinolu ... ale czy w
    > pralkach ?
    > Za drogie .. w porownaniu do bimetalu  ?

    Specjalnie pojechałem na Śląsk, gdzie jest firma oferująca te siłowniki.
    Niestety nie sprzedają tego bez usługi, firmowanej przez tamtejszą uczelnię.
    Przynajmniej zobaczyłem różne ciekawe zastosowania tego stopu i dostałem
    darmową próbkę.
    Co ciekawe, oni regulują składem stopu temperaturę zadziałania.

    Dowiedziałem się, że nitinol jest stosowany przez lekarzy dentystów i
    ortodontów.
    Niektóre spiralki do rozszerzania naczyń krwionośnych działają na tej
    zasadzie.
    Wprowadza się ją zimną i złożoną, a ona po ogrzaniu ciałem, rozkłada się
    jak parasolka.

    WM

  • 58. Data: 2019-06-11 00:39:35
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 czerwca 2019 01:08:45 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Skutek podatkow, czy przeciazenia sieci energetycznej ?
    > Czy po prostu braku podatkow, i zostaja same koszta surowcow i

    Ja nie badam tego rynku, nie znam statystyk, ale co tu dużo gadać: jest siódma rano,
    właśnie wstałem, a od wczorajszego wieczora moja drukarka 3D nawet nie doszła do
    połowy nowej wersji turbiny, którą chcę przetestować. Dzieje się.

  • 59. Data: 2019-06-11 00:42:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 czerwca 2019 01:03:32 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > wtedy sprawnosc jest lepsza.
    > Zimą rosnie - bo klientowi na cieple zalezy.
    >
    > Tzn w Polsce tak, w innych klimatach moze inaczej.

    W sensie że jak skraplacz nie da rady skroplić całej pary, to różnica ciśnień na
    turbinie maleje.

  • 60. Data: 2019-06-11 03:03:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-10, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > tych bajerów. A nieraz to są fizycznie te same urządzenia, tyle że w
    > niższym modelu zablokowano jakieś sztuczki w softwarze.

    Albo też zupełnie równowazne półkowo modele z innymi opcjami. Mam sobie
    lodówkę LG z maszynką do lodu i wewnętrznym zasobnikiem na wodę. Jest to
    dość upierdliwe bo trzeba dość często dolewac. Wczesniej miałem też LG
    zasilaną wodą z sieci. Ta nowa ma nawet złączki na zewnątrz, ale lokalny
    serwis twierdzi, że podłączyć sie nie da. No i czzekam cierpliwie aż
    skończy się gwarancja.

    --
    Marcin