  • 161. Data: 2014-03-28 10:59:00
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    > Uratuje.

    Zdradzisz niby w jaki magiczny sposób?

    Żaden przepis nie spowoduje że ludzie przestaną popełniać błędy.

    > Aha, to zdaje się nie bardzo jest o czym dyskutować.

    To nie dyskutuj :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 162. Data: 2014-03-28 11:00:21
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-28 10:15, AZ pisze:

    > Podkrecisz jasnosc?

    Mamy prawo oczekiwać, że inni się do przepisów stosują.
    Zupełnie nie rozumiem czemu nagle piesi mają większe obowiązki
    od kierowców.

    > Kurcze, myslalem, ze jestes rozwaznym gosciem a tutaj piszesz o tym by
    > bezstresowo i beztrosko isc przez pasy bo kierowcy sa zobowiazani do
    > ustapienia pierwszenstwa i zachowania ostroznosci?

    Niczego takiego nie napisałem - pieszy ma prawo tak samo jak inni
    spodziewać się, że inni honorują jego prawa.

    > Jak dla mnie przepisy
    > moga byc takie, ze kierowca przed pasami ma zachowywac sie jak przed
    > przejazdem kolejowym ze znakiem STOP a ja i tak bede patrzyl i uwazal
    > idac przez pasy. Czy jestem paranoikiem? :-)

    Nie pisałem by łazić z zamkniętymi oczami, ale to zupełnie co innego
    niż twierdzenie, że pieszy ma obowiązek sprawdzać co pas, czy
    przypadkiem ktoś nie zignorował innych stojących przed pasami
    samochodów. Może, to prawda, ale obowiązku nie ma i nie będzie miał.
    Podobnie jak z przejazdem na zielonym świetle przez wielopasmową drogę.

  • 163. Data: 2014-03-28 11:08:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 28 Mar 2014 10:34:57 +0100, Myjk

    > przyczułek

    <Brzdęk!> :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 164. Data: 2014-03-28 11:26:38
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-28, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    > Mamy prawo oczekiwać, że inni się do przepisów stosują.

    Oczywiscie, ze mam prawo oczekiwac ale z ostroznosci tego nie robie
    i czesto sie o tym przekonuje, ze dobrze robie :-)

    > Zupełnie nie rozumiem czemu nagle piesi mają większe obowiązki
    > od kierowców.

    A kto tak powiedzial? Obowiazki maja mniejsze niz kierowcy samochodow
    ale w konfrontacji stoja na przegranej pozycji.

    > Niczego takiego nie napisałem - pieszy ma prawo tak samo jak inni
    > spodziewać się, że inni honorują jego prawa.

    No czyli moge isc przez pasy ze sluchawkami na uszach i patrzac w niebo
    bo moge spodziewac sie, ze inni honoruja moje prawa? :-)

> [...]
    > samochodów. Może, to prawda, ale obowiązku nie ma i nie będzie miał.
    > Podobnie jak z przejazdem na zielonym świetle przez wielopasmową drogę.

    Nie ma obowiazku, ale jak zalezy mu na jego zyciu to warto by to jednak
    sprawdzal.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 165. Data: 2014-03-28 11:27:42
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-28 10:34, Myjk pisze:
    > Fri, 28 Mar 2014 10:23:54 +0100, Artur Maśląg

    > Prosiłeś żeby nie sięgać po absurdy, a sam się ich łapiesz.

    Mylisz się - skoro tak robisz to wynika z powyższego że jesteś
    też w stanie stwierdzić czy zdążysz itd. Jeżeli jednak nie, to
    najwyraźniej zakładasz że inni się do przepisów stosują i nie
    nie zauważysz w sposób dość jaskrawy je łamie, to nie ma potrzeby
    zwalniania co pas i dokładnego się przyglądania co tam się dzieje.

    > Oczywiście że wymagam, prawo wymaga.

    Nieprawda, prawo tego nie wymaga - zresztą było tutaj nawet cytowane.

    > Ja wymagam ponieważ dbam o innych
    > uczestników ruchu, ale też dbam jednocześnie o siebie -- i zupełnie nie
    > rozumiem braku poszanowania innych, nie tylko dla siebie, ale także m.in.
    > dla mnie.

    Ładne podsumowanie - wymagasz z własnego wygodnictwa, a nie z dobrze
    rozumianych zasad bezpieczeństwa.

    > Przecież taki "zamyślony", czy "nieszkolony" pieszy może mi wyjść
    > w każdej chwili pod maskę. I co mi po radarze w oczach, przewidywaniu
    > przyszłości, gdy przekreśla życie nie tylko swoje, ale także moje.

    Cieszę się, że już świadomość tego, że taki pieszy może wyjść przed
    maskę, choć to akurat rzadko się zdarza. W Polsce niestety większość
    wypadków z pieszymi to nie ich wtargnięcia, a zachowanie kierowców.

    Poniżej wyciąg ze statystyk za 2012 rok:

    Główne przyczyny wypadków drogowych spowodowanych przez kierujących
    pojazdami, w których poszkodowany został pieszy
    Przyczyna Wypadki Zabici Ranni
    Nieudzielenie pierwszeństwa
    pieszemu 2 565 146 2 770
    Nieprawidłowe przejeżdżanie
    przejść dla pieszych 1 917 104 2 101
    Niedostosowanie prędkości 552 115 761
    Nieprawidłowy manewr cofania 455 16 456
    Nieprawidłowe omijanie 332 44 334
    Nieprawidłowe wyprzedzanie 115 15 115

    Przyczyny wypadków spowodowanych przez pieszych
    Przyczyny wypadków Wypadki Zabici Ranni
    Nieostrożne wejście
    na jezdnię przed
    jadącym pojazdem 557 59 501
    zza pojazdu, przeszkody 49 4 47
    Przekraczanie jezdni
    w miejscu niedozwolonym 123 16 110
    Stanie na jezdni, leżenie 104 50 57
    Chodzenie nieprawidłową
    strona drogi 84 14 73
    Wejście na jezdnię
    przy czerwonym świetle 60 5 55
    Zatrzymanie, cofnięcie się 11 11

    Spróbuj to przeanalizować, może i Ergie się uda.

    > Ja pier*, ależ ty jesteś irytujący -- do granic możliwości.

    I bardzo dobrze, może jednak parę osób się zastanowi nad swoimi
    zachowaniami w stosunku do słabszych użytkowników dróg, że o
    znajomości prawa i jego przestrzeganiu nie wspomnę.

    > Ja uczę, znam
    > też innych rodziców którzy tak właśnie edukują. To jest dobry przyczułek by
    > taki pieszy potem nie był samolubem jak sam zasiądzie za kierownicą. By
    > szanował życie swoje, wtedy bedzie mu łatwiej szanować życie innych.

    Piękne słowa, z których tak naprawdę nie wynika nic więcej niż z tego
    co napisałem poniżej, ale ładnie wygląda :>

    > Jakby wystarczyło, to byśmy o tym teraz nie dyskutowali.

    Żadna metoda nie jest w 100% skuteczna, a edukować trzeba.
    Jednak nie należy wypaczać pewnych zasad.

    > Powiedz to temu gościowi co zginął na pasach.

    Jak już pisałem - tak się stało przez zbieg różnych okoliczności,
    a jak już chcesz tak epatować śmiercią to rób to pod adresem tych,
    którzy chętnie obciążają pieszych winą za swoje grzechy.

  • 166. Data: 2014-03-28 11:30:31
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > No, pojawiło się bredzenie o innej mentalności. Wyjaśnisz jakim cudem
    > ta mentalność zmienia się magicznie po przekroczeniu granicy?
    Zwyczajnie. Kierowcy widzą, że WSZYSCY szanują przepisy i sami się
    dostosowują.
    W Polsce posłowie i inne "elity" chleją na potęgę i siadają za kierownicę,
    przekraczają prędkość itd.
    to liczysz na to, że zwykły obywatel patrząc i czytając o tym, będzie
    przestrzegał przepisów?
    Nie tędy droga.
    Jak każdy szary obywatel zobaczy, że p"osła" nie chroni immunitet, że
    każdego można ukarać, to sam się zastanowi.
    Zmień prawo w tym kierunku, a zobaczysz jak się przesunie granica
    poszanowania dla przepisów z Odry na Bug.

    > Wielu tak ma, ale to dlatego, że czują się bezkarni.
    j.w.

    > Jak policja zacznie skutecznie karać za różne wykroczenia, nie da się
    > łatwo wykręcić od odpowiedzialności, a za brak zapłaconych mandatów
    > zacznie się zajmować mienie/zatrzymywać prawa jazdy, to się szybko
    > mniej zdyscyplinowani nauczą, że nie tędy droga. Dlatego też na
    > "zachodzie" jest porządek, a tutaj publicznie ludzie pytają (i dostają
    > odpowiedzi) jak się wykpić od odpowiedzialności.
    I tu poruszasz bardzo ciekawą sprawę. Dopóki policja będzie od karania, a
    nie służenia to będzie
    postrzegana tak, jak jest. Dlaczego po drobnym zdarzeniu, na "zachodzie"
    policjant pyta czy pomóc, a w Polsce wystawia mandat? Tak ma wyglądać pomoc
    służb?

    > Z takim podejściem to nie życzę sukcesów.
    Mam w dupie sukcesy. Ja zwyczajnie chcę normalności w tych chorym kraju.
    Tego nie da się osiągnąć zakazami i nakazami.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 167. Data: 2014-03-28 11:34:25
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-03-27 11:02, Czesław Wiśniak pisze:
    > Dobrze to bedzie jak PJ w koncu zabiora niedouczony palancie.
    Tak, tak. Zabiorą prawo jazdy, zabronią jazdy po alkoholu, ograniczą
    prędkość do 40km/h, pozwolą łazić po ulicach jak świętym krowom. Wnioski
    wyciągnij sam.

    PS: Całe szczęście, że jest nakaz jazdy na światłach, bo gdyby jechał
    bez świateł, to pieszy mógłby go nie zauważyć, a tak to chyba musiał go
    widzieć :->

    Maciek

  • 168. Data: 2014-03-28 11:39:07
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-28 10:56, Ergie pisze:

    > Tak, dokładnie tak! Zielone światło nie zwalnia od myślenia!

    Niczego takiego nie napisałem.

    > Najbardziej podstawowa zasada - zasada ograniczonego zaufania. Kto jej
    > przestrzega ten zwiększa swoje szanse na przeżycie mimo, że inni dookoła
    > niego popełniają błędy.

    Najwyraźniej nie rozumiesz jak działa zasada ograniczonego zaufania
    i próbujesz ją przedstawić jako zasadę nieograniczonego braku zaufania.

  • 169. Data: 2014-03-28 11:55:59
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-28 11:26, AZ pisze:

    > Oczywiscie, ze mam prawo oczekiwac ale z ostroznosci tego nie robie
    > i czesto sie o tym przekonuje, ze dobrze robie :-)

    Zaraz zaraz - ostrożność czy pewien pragmatyzm nie jest z tym
    w żaden sposób sprzeczny.

    > A kto tak powiedzial? Obowiazki maja mniejsze niz kierowcy samochodow
    > ale w konfrontacji stoja na przegranej pozycji.

    Artur, są na przegranej pozycji, ale tutaj przetacza się wręcz lawina
    wymagań w stosunku do pieszych i twierdzenia, że zmiana w przepisach
    niczego nie zmieni. Tymczasem w znakomitej większości sprawcami są
    kierowcy (podrzuciłem nawet statystyki) i to tutaj należy szukać
    winnych, a nie opowiadać, że jak piesi zaczną bardziej uważać to
    mniej wypadków będzie.

    > No czyli moge isc przez pasy ze sluchawkami na uszach i patrzac w niebo
    > bo moge spodziewac sie, ze inni honoruja moje prawa? :-)

    Zasadniczo tak (szczególnie jeżeli wcześniej sprawdził, że może wejść
    na pasy), choć wprost takie zachowanie może nie być zbyt mądre.

    > Nie ma obowiazku, ale jak zalezy mu na jego zyciu to warto by to jednak
    > sprawdzal.

    Nie popadajmy w paranoję - naprawdę można i należy mieć zaufanie do
    innych użytkowników. Oczywiście nie należy do tego podchodzić
    bezkrytycznie.

  • 170. Data: 2014-03-28 12:15:23
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-28, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    > Zaraz zaraz - ostrożność czy pewien pragmatyzm nie jest z tym
    > w żaden sposób sprzeczny.

    No ale nikt nie mowi, zeby piesi nie oczekiwali przestrzegania przepisow
    tylko uwazali, gdyby ten gosc z tego filmiku uwazal to by zyl.

> [...]
    > kierowcy (podrzuciłem nawet statystyki) i to tutaj należy szukać
    > winnych, a nie opowiadać, że jak piesi zaczną bardziej uważać to

    Ja tam od nich nic nie wymagam, niech ida na rzez. Sprawcami sa kierowcy
    i w wielu przypadkach to oni sa winni, ale przypuszczam, gdyby ich ofiary
    byly chociaz bardziej ostrozniejsze to nie lezaly pod ziemia/w szpitalach.
    Trudno chyba sie z tym nie zgodzic? Samochod (nawet jadacy za szybko, czy
    nie stosujacy sie do przepisow) nie pojawia sie znikad.

    Ludzie laza po ulicy totalnie nie myslac albo bedac nieswiadomym zagrozenia.
    Nie licze juz ilu bym rozjechal jadac motocyklem w korku, bo wydaje im sie
    ze skoro samochody stoja to mozna wyskoczyc zza autobusu/ciezarowki nie
    patrzac na nic. Wszyscy za kazdym razem bardzo zdziwieni, mam tylko nadzieje,
    ze kazdy po takiej akcji nastepnym razem bedzie uwazal i nie zrobi tego samego.
    Kojarze tylko jednego goscia ktory mnie przeprosil, reszta robi wielkie
    oczy i biegnie dalej.

    > Zasadniczo tak (szczególnie jeżeli wcześniej sprawdził, że może wejść
    > na pasy), choć wprost takie zachowanie może nie być zbyt mądre.

    No i moim zdaniem o to sie rozbija - by obserwowac caly czas to co dzieje sie
    na drodze.

    > Nie popadajmy w paranoję - naprawdę można i należy mieć zaufanie do
    > innych użytkowników. Oczywiście nie należy do tego podchodzić
    > bezkrytycznie.

    Pozwole sobie miec inne zdanie. Swoja droga to pomaga sporo jezdzic,
    pozniej juz wiele zachowan kierowcow da sie z bardzo duzym prawdopodobienstwem
    przewidziec i ich po prostu spodziewac :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200