  • 151. Data: 2014-03-28 09:53:30
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-28, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    > Jasne, postawmy prawo i zasady na głowie. Dokładnie na tej
    > zasadzie na zielonym świetle co pas będziesz sprawdzał czy
    > ktoś nie próbuje przejechać na czerwonym.

    Artur, ja Cie prosze... Skad nagle wzielo sie tu zielone swiatlo?
    Czy przechodzac przez >2 pasmowa jezdnie patrzysz do momentu az
    zatrzyma sie samochod na jednym z pasow i idziesz juz nie patrzac
    co sie dzieje na jezdni?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 152. Data: 2014-03-28 09:53:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 28 Mar 2014 09:53:22 +0100, Artur Maśląg

    A Ty już prosiłeś? :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 153. Data: 2014-03-28 10:06:03
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-28 09:53, AZ pisze:

    > Artur, ja Cie prosze... Skad nagle wzielo sie tu zielone swiatlo?

    Z zasady działania przepisów.

    > Czy przechodzac przez >2 pasmowa jezdnie patrzysz do momentu az
    > zatrzyma sie samochod na jednym z pasow i idziesz juz nie patrzac
    > co sie dzieje na jezdni?

    Tu nie chodzi o to co ja robię, a o zasady poruszania się, opisane
    miedzy innymi w PoRD. Oczywiście, zawsze można twierdzić, że
    należy patrzeć co pas, sprawdzać poprzeczna na zielonym
    (jak to Myjk określił *ZAWSZE*), ale to kłóci się z ogólnym
    sensem stanowienia zasad, czy nawet ograniczonego zaufania.
    Zupełnie nie rozumiem tej dziwnej wojny, że pieszy *musi*
    dokładnie sprawdzać czy inni nie łamią przepisów, choć jasno
    są opisane zasady, w szczególności o obowiązkach kierowców
    w okolicach pasów itd.

  • 154. Data: 2014-03-28 10:15:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-28, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    > Z zasady działania przepisów.

    Podkrecisz jasnosc?

> [...]
    > dokładnie sprawdzać czy inni nie łamią przepisów, choć jasno
    > są opisane zasady, w szczególności o obowiązkach kierowców

    Kurcze, myslalem, ze jestes rozwaznym gosciem a tutaj piszesz o tym by
    bezstresowo i beztrosko isc przez pasy bo kierowcy sa zobowiazani do
    ustapienia pierwszenstwa i zachowania ostroznosci? Jak dla mnie przepisy
    moga byc takie, ze kierowca przed pasami ma zachowywac sie jak przed
    przejazdem kolejowym ze znakiem STOP a ja i tak bede patrzyl i uwazal
    idac przez pasy. Czy jestem paranoikiem? :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 155. Data: 2014-03-28 10:19:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 28 Mar 2014 10:06:03 +0100 osobnik zwany Artur Maśląg
    napisał:

> [...]
    > że pieszy *musi* dokładnie sprawdzać czy inni nie łamią przepisów, choć
    > jasno są opisane zasady, w szczególności o obowiązkach kierowców w

    oczywiście możesz założyć, że wszyscy przestrzegają przepisów. Powiedz
    kiedy wysłać wieniec na Twój pogrzeb

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 156. Data: 2014-03-28 10:23:54
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-28 09:52, Myjk pisze:
    > Fri, 28 Mar 2014 09:51:06 +0100, Artur Maśląg

    > Ja tak robię, i nie widzę w tym nic dziwnego.
    > Praktycznie nic to nie kosztuje.

    Masz zapewne też radar w oczach, przewidujesz przyszłość itd.
    Nic mi do tego tak długo, jak nie zaczynasz takich zachowań
    wymagać od innych.

    > Uczą. Jeśli nie w przedszkolach, to robią to rodzice.

    Nie, nie uczą. Uczą za to pewnych ogólnych zasad zachowania się
    i to powinno w zupełności wystarczyć.

    > Bo prawo nie chroni przed utratą zdrowia czy życia.

    Paranoja też nie, szczególnie sztuczna.

  • 157. Data: 2014-03-28 10:34:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 28 Mar 2014 10:23:54 +0100, Artur Maśląg

    > Masz zapewne też radar w oczach, przewidujesz przyszłość itd.

    Prosiłeś żeby nie sięgać po absurdy, a sam się ich łapiesz.

    > Nic mi do tego tak długo, jak nie zaczynasz takich zachowań
    > wymagać od innych.

    Oczywiście że wymagam, prawo wymaga. Ja wymagam ponieważ dbam o innych
    uczestników ruchu, ale też dbam jednocześnie o siebie -- i zupełnie nie
    rozumiem braku poszanowania innych, nie tylko dla siebie, ale także m.in.
    dla mnie. Przecież taki "zamyślony", czy "nieszkolony" pieszy może mi wyjść
    w każdej chwili pod maskę. I co mi po radarze w oczach, przewidywaniu
    przyszłości, gdy przekreśla życie nie tylko swoje, ale także moje.

    > Nie, nie uczą.

    Ja pier*, ależ ty jesteś irytujący -- do granic możliwości. Ja uczę, znam
    też innych rodziców którzy tak właśnie edukują. To jest dobry przyczułek by
    taki pieszy potem nie był samolubem jak sam zasiądzie za kierownicą. By
    szanował życie swoje, wtedy bedzie mu łatwiej szanować życie innych.

    > Uczą za to pewnych ogólnych zasad zachowania się
    > i to powinno w zupełności wystarczyć.

    Jakby wystarczyło, to byśmy o tym teraz nie dyskutowali.

    > Paranoja też nie, szczególnie sztuczna.

    Powiedz to temu gościowi co zginął na pasach.

    --
    Pozdor Myjk

  • 158. Data: 2014-03-28 10:38:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 28 Mar 2014 09:26:13 +0100, Artur Maśląg

    > Wymagasz od pieszego dokładnej znajomości PoRD,

    Dokładnej, ale jakże istotnej i jakże malutkiej części PoRD.
    Akurat tej, która może zaważyć o jego zdrowiu lub życiu.

    > a kierowcy pozwalasz na zapominanie przynajmniej jego połowy?

    Wcale nie pozwalam. Skupiam się tylko na tym co najważniejsze, czyli
    zdrowiu i życiu, oraz jak je chronić.

    > Z przykrością pozostaje stwierdzić, że to jednak kierowca zignorował
    > chyba wszystkie zasady bezpieczeństwa (i przepisy), a pieszemu można
    > przypisać najwyżej brak sprawdzenia lewej strony po raz drugi.

    Zignorował tych zasad tyle samo co pieszy.

    > Owszem, można pisać, że przeszkoda, że nie widział itd.

    Nawet trzeba pisać, bo wtedy wychodzi, że nie spojrzał drugi raz, ale nie
    spojrzał w ogóle.

    --
    Pozdor Myjk

  • 159. Data: 2014-03-28 10:46:11
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-28, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    > Wymagasz od pieszego dokładnej znajomości PoRD, a kierowcy pozwalasz
    > na zapominanie przynajmniej jego połowy?

    Jakiej dokladnej znajomosci PoRD? Czy przechodzac obok walacej sie kamienicy
    zdajesz sobie sprawe, ze moze na glowe spasc Ci cegla? Tak samo przechodzac
    przez jezdnie trzeba miec swiadomosc, ze moze w Ciebie przywalic
    nieuwazny/pijany/nacpany/nierozargniety.

    > Nie krzycz, ponieważ to niczego nie wnosi. Żeby mieć podejrzenie że
    > samochód się nie zatrzyma, to zasadniczo musi się go widzieć. Jeżeli
    > nie widzi to może zakładać że może spokojnie przejść. Zawsze też
    > istnieje szansa, że źle oceni to czego nie widzi.

    Jezeli sie go nie widzi PATRZAC. To ze czegos nie widzimy zamykajac oczy
    to nie znaczy, ze tego nie ma.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 160. Data: 2014-03-28 10:56:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    > Jasne, postawmy prawo i zasady na głowie. Dokładnie na tej
    > zasadzie na zielonym świetle co pas będziesz sprawdzał czy
    > ktoś nie próbuje przejechać na czerwonym.

    Tak, dokładnie tak! Zielone światło nie zwalnia od myślenia!

    To nie kwestia stawiania prawa na głowie tylko dbania o własne życie - bo
    ktoś może popełnić błąd. Tak samo jak elektryk zanim dotknie kabla sprawdza
    czy jest pod napięciem mimo, że ktoś inny go zapewnia że wyłączył.

    Najbardziej podstawowa zasada - zasada ograniczonego zaufania. Kto jej
    przestrzega ten zwiększa swoje szanse na przeżycie mimo, że inni dookoła
    niego popełniają błędy.

    Pozdrawiam
    Ergie