-
61. Data: 2011-06-06 09:00:58
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: Javelin <s...@o...pl>
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 4 czerwca 2011 (23:02:21) napisano:
> Oprócz tego - choć całkowitej pewności nie mam - nie kupisz Xantii II bez
> hydroactive, więc rozmowa jest akademicka.
W wersji break praktycznie nie znajdziesz z HA
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
-
62. Data: 2011-06-06 09:06:58
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: Javelin <s...@o...pl>
Witam!
W liście od "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" datowanym 5 czerwca 2011 (09:15:51) napisano:
> 3 rodzaj prawdy?
> Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie -
> przed 480)
> dla Break-a pojemność wynosi 618 l. - a po złożeniu 1690 l.
Zgadza się. Ciężko by było gdyby samochód klasy niższej miał większy
bagażnik. To tak jak porównywać Mondeo do Escorta albo Passata do
Golfa
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
-
63. Data: 2011-06-06 09:09:00
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: Javelin <s...@o...pl>
Witam!
W liście od "Michał" datowanym 4 czerwca 2011 (22:48:42) napisano:
> Użytkownik "McRella" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:isdsta$23d$1@mx1.internetia.pl...
>> Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją BX
>> druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?
> Przed zakupem Xantia poczytaj sobie jakieś formum Citroena a najlepiej
> pojedź z kimś kto się na nich zna,
Potwierdzam. Jeśli się nie zna tych samochodów, bardzo łatwo wsiąść na
minę.
> uważaj na samochody z hydroactiv a
> zwłaszca wersję activa.
W wersji Break nie występowały modele Activa
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
-
64. Data: 2011-06-06 09:10:29
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: Javelin <s...@o...pl>
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 4 czerwca 2011 (23:20:22) napisano:
> Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:05:36 +0200, Michał napisał(a):
>>> czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz?
>>
>> Będę wdzięczny jak mnie oświecisz!
> hydroactiv w wersji zastosowanej w xantii to bardzo prosty układzik - do
> każdej osi jest dodatkowa kula (czyli trzy na oś, a nie dwie).
Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez
to spada legendarny komfort citroena. Nadal jest wysoki ale jednak
niższy niż w samochodach bez HA
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
-
65. Data: 2011-06-06 09:19:57
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:10:29 +0200, Javelin napisał(a):
> Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez
> to spada legendarny komfort citroena. Nadal jest wysoki ale jednak
> niższy niż w samochodach bez HA
Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają.
Dopiero ich brak czyli ich odcięcie elektrozaworem powoduje utwardzenie.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
66. Data: 2011-06-06 09:26:57
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sun, 05 Jun 2011 09:15:51 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):
> Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie -
> przed 480)
>
> dla Break-a pojemność wynosi 618 l. - a po złożeniu 1690 l.
Lift nie zmienił rozmiarów auta, więc bagażnika też nie. Berline ma 480
litrów, Break 512
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
67. Data: 2011-06-06 09:37:28
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: Javelin <s...@o...pl>
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (09:26:57) napisano:
> Dnia Sun, 05 Jun 2011 09:15:51 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):
>> Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie -
>> przed 480)
>>
>> dla Break-a pojemność wynosi 618 l. - a po złożeniu 1690 l.
> Lift nie zmienił rozmiarów auta, więc bagażnika też nie. Berline ma 480
> litrów, Break 512
Oczywiście że zmienił. Wersja mkII jest dłuższa.
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articl
es/article.php?id=195
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
-
68. Data: 2011-06-06 09:41:41
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: Javelin <s...@o...pl>
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (09:19:57) napisano:
> Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:10:29 +0200, Javelin napisał(a):
>> Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez
>> to spada legendarny komfort citroena. Nadal jest wysoki ale jednak
>> niższy niż w samochodach bez HA
> Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają.
> Dopiero ich brak czyli ich odcięcie elektrozaworem powoduje utwardzenie.
A w jakiż to sposób dodatkowy amortyzator może zmiękczyć samochód?
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
-
69. Data: 2011-06-06 09:53:06
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: Javelin <s...@o...pl>
Witam!
W liście od "McRella" datowanym 4 czerwca 2011 (20:09:19) napisano:
> Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją
> BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?
Xantią jeżdżę od ponad roku i zrobiłem już ok 26 tyś km. O Xsarach nie
wiem wiele więc się nie wypowiem.
Szczegóły wydatków na mój samochód możesz poznać tutaj:
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20621 żadna tajemnica
Xantia to model wyższy Xsara niższy. Jak Passat i Golf czy Mondeo i
Escort. Xantie w dobrym stanie można kupić naprawdę w niskich cenach w
porównaniu do innych producentów z tego okresu. Zwłaszcza jeżeli
weźmie się pod uwagę wyposażenie. Bardzo łatwo trafić na roczniki np
98 z czujnikiem deszczu, pełną elektryką i klimatyzacją
półautomatyczną w cenie poniżej 8 tyś. Niestety trzeba uważać przy
zakupie ponieważ sprzedający czasami sam nie wiedzą co mają i jak to
powinno działać. Warto zapytać w klubie cytrynki czy ktoś pomoże przy
oględzinach, na bank ktoś bedzie miał czas.
Z plusów Xantii:
+ mega komfortowe zawieszenie
+ duża przestrzeń
+ w wersji break po złożeniu tylnej kanapy płaska podłoga
+ samopoziomujące się zawieszenie (po załadowaniu bagażnika po dach
samochód nie będzie szurał podłogą o asfalt)
+ pozycja teren w zawieszeniu pozwalająca z niewielką prędkością
pokonać przeszkody terenowe
+ bogate wyposażenie
+ niska cena
+ wysokie miejsca w rankingach bezawaryjności
+ pełen ocynk
Z minusów
- padające łączniki stabilizatora
- koszmar elektryka
- spadający łącznik korektora tylnego
- miękkie zawieszenie może powodować mdłości u osób wrażliwych na
bujanie
- trzeba poświęcić więcej uwagi
- wysokie koszty napraw w przypadku zapuszczenia samochodu
- duży promień zawracania (ok 14 m)
Większość negatywnych oppinii o tych samochodach bierze się z braku
znajomości, zasłyszanych historii, zapuszczenia samochodu lub napraw u
kowali. Jeżdżę tym od roku i miałem aż trzy sprawy związane z
zawieszeniem. 1x dobicie azotem sfer (180 pln), 2x spadł łacznik
korektora (2x 5 pln za wjazd na podnośnik). Oprócz tego wychodzą
awarie jak w każdym innym samochodzie, nic więcej, nic mniej. Nic co
uniemożliwiłoby dalszą jazdę i nic zupełnie nieoczekiwanego. Warto
pamiętać przy zakupie że samochód ma ocynkowaną blachę, więc
jakiekolwiek ogniska rdzy oznaczają jakąś przygodę. Wyjątkiem są tutaj
narożniki tylnych nadkoli w okolicach drzwi, jakiś błąd konstrukcyjny
związany z odpływem wody może powodować występowanie rudej w tym
miejscu. Niestety bardzo łatwo przy zakupie natknąć się na modele
bardzo zapuszczone.
Samochód wymaga odrobinę większej uwagi od właściciela, ale
wczesne reagowanie na niepokojące sygnały (xantia daje znać naprawdę
dużo wczesniej), regularne i na czas wymienianie oraz uzupełnanie
płynów odwdzięczy się bezproblemową jazdą
W razie pytań zapraszam do klubu
http://www.klub.citroen.triger.com.pl
lub na priv
Nie wiem skąd jesteś ale jeśli z okolic małopolski to zapraszam na
jazdy.
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
-
70. Data: 2011-06-06 10:00:39
Temat: Re: xantia vs xsara
Od: AL <a...@s...tam>
W dniu 2011-06-06 09:41, Javelin pisze:
> Witam!
>
> W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (09:19:57) napisano:
>
>> Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:10:29 +0200, Javelin napisał(a):
>
>>> Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez
>>> to spada legendarny komfort citroena. Nadal jest wysoki ale jednak
>>> niższy niż w samochodach bez HA
>
>> Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają.
>> Dopiero ich brak czyli ich odcięcie elektrozaworem powoduje utwardzenie.
>
> A w jakiż to sposób dodatkowy amortyzator może zmiękczyć samochód?
>
>
wiesz jak zbudowana jest kula (to stwierdzenie).
masz wiec w tej dodatkowej kuli dodatkowa przestrzen (azotu) gdzie plyn
moze sie podziac, przez co - obrazowo mowiac - zwieksza sie ugiecie
zawieszenia pod dzialaniem tej samej sily (wieksze ugiecie = wiekszy
komfort).
--
pozdr
Adam (AL)
TG