  • 61. Data: 2011-06-06 09:00:58
    Temat: Re: xantia vs xsara
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Waldek Godel" datowanym 4 czerwca 2011 (23:02:21) napisano:

    > Oprócz tego - choć całkowitej pewności nie mam - nie kupisz Xantii II bez
    > hydroactive, więc rozmowa jest akademicka.

    W wersji break praktycznie nie znajdziesz z HA

    --
    Javelin
    Kraków

  • 62. Data: 2011-06-06 09:06:58
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" datowanym 5 czerwca 2011 (09:15:51) napisano:

    > 3 rodzaj prawdy?

    > Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie -
    > przed 480)

    > dla Break-a pojemność wynosi 618 l. - a po złożeniu 1690 l.

    Zgadza się. Ciężko by było gdyby samochód klasy niższej miał większy
    bagażnik. To tak jak porównywać Mondeo do Escorta albo Passata do
    Golfa

  • 63. Data: 2011-06-06 09:09:00
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Michał" datowanym 4 czerwca 2011 (22:48:42) napisano:

    > Użytkownik "McRella" <y...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przed zakupem Xantia poczytaj sobie jakieś formum Citroena a najlepiej
    > pojedź z kimś kto się na nich zna,

    Potwierdzam. Jeśli się nie zna tych samochodów, bardzo łatwo wsiąść na
    minę.

    > uważaj na samochody z hydroactiv a
    > zwłaszca wersję activa.

    W wersji Break nie występowały modele Activa

  • 64. Data: 2011-06-06 09:10:29
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Waldek Godel" datowanym 4 czerwca 2011 (23:20:22) napisano:

    > hydroactiv w wersji zastosowanej w xantii to bardzo prosty układzik - do
    > każdej osi jest dodatkowa kula (czyli trzy na oś, a nie dwie).

    Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez
    to spada legendarny komfort citroena. Nadal jest wysoki ale jednak
    niższy niż w samochodach bez HA

  • 65. Data: 2011-06-06 09:19:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 6 Jun 2011 09:10:29 +0200, Javelin napisał(a):

    > Co nie zmienia faktu, że dodatkowe kule utwardzają zawieszenie i przez
    > to spada legendarny komfort citroena. Nadal jest wysoki ale jednak
    > niższy niż w samochodach bez HA

    Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają.
    Dopiero ich brak czyli ich odcięcie elektrozaworem powoduje utwardzenie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 66. Data: 2011-06-06 09:26:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 05 Jun 2011 09:15:51 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):

    > Pojemność 512 litrów bagażnika to dane hatchback-a (wersja po lifcie -
    > przed 480)
    >
    > dla Break-a pojemność wynosi 618 l. - a po złożeniu 1690 l.

    Lift nie zmienił rozmiarów auta, więc bagażnika też nie. Berline ma 480
    litrów, Break 512

  • 67. Data: 2011-06-06 09:37:28
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (09:26:57) napisano:

    > Lift nie zmienił rozmiarów auta, więc bagażnika też nie. Berline ma 480
    > litrów, Break 512

    Oczywiście że zmienił. Wersja mkII jest dłuższa.
    http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articl
    es/article.php?id=195

  • 68. Data: 2011-06-06 09:41:41
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (09:19:57) napisano:

    > Ależ dokładnie odwrotnie, drogi Watsonie, one je zmiękczają.
    > Dopiero ich brak czyli ich odcięcie elektrozaworem powoduje utwardzenie.

    A w jakiż to sposób dodatkowy amortyzator może zmiękczyć samochód?

  • 69. Data: 2011-06-06 09:53:06
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "McRella" datowanym 4 czerwca 2011 (20:09:19) napisano:

    > Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją
    > BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

    Xantią jeżdżę od ponad roku i zrobiłem już ok 26 tyś km. O Xsarach nie
    wiem wiele więc się nie wypowiem.

    Szczegóły wydatków na mój samochód możesz poznać tutaj:
    http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20621 żadna tajemnica

    Xantia to model wyższy Xsara niższy. Jak Passat i Golf czy Mondeo i
    Escort. Xantie w dobrym stanie można kupić naprawdę w niskich cenach w
    porównaniu do innych producentów z tego okresu. Zwłaszcza jeżeli
    weźmie się pod uwagę wyposażenie. Bardzo łatwo trafić na roczniki np
    98 z czujnikiem deszczu, pełną elektryką i klimatyzacją
    półautomatyczną w cenie poniżej 8 tyś. Niestety trzeba uważać przy
    zakupie ponieważ sprzedający czasami sam nie wiedzą co mają i jak to
    powinno działać. Warto zapytać w klubie cytrynki czy ktoś pomoże przy
    oględzinach, na bank ktoś bedzie miał czas.

    Z plusów Xantii:
    + mega komfortowe zawieszenie
    + duża przestrzeń
    + w wersji break po złożeniu tylnej kanapy płaska podłoga
    + samopoziomujące się zawieszenie (po załadowaniu bagażnika po dach
    samochód nie będzie szurał podłogą o asfalt)
    + pozycja teren w zawieszeniu pozwalająca z niewielką prędkością
    pokonać przeszkody terenowe
    + bogate wyposażenie
    + niska cena
    + wysokie miejsca w rankingach bezawaryjności
    + pełen ocynk

    Z minusów
    - padające łączniki stabilizatora
    - koszmar elektryka
    - spadający łącznik korektora tylnego
    - miękkie zawieszenie może powodować mdłości u osób wrażliwych na
    bujanie
    - trzeba poświęcić więcej uwagi
    - wysokie koszty napraw w przypadku zapuszczenia samochodu
    - duży promień zawracania (ok 14 m)

    Większość negatywnych oppinii o tych samochodach bierze się z braku
    znajomości, zasłyszanych historii, zapuszczenia samochodu lub napraw u
    kowali. Jeżdżę tym od roku i miałem aż trzy sprawy związane z
    zawieszeniem. 1x dobicie azotem sfer (180 pln), 2x spadł łacznik
    korektora (2x 5 pln za wjazd na podnośnik). Oprócz tego wychodzą
    awarie jak w każdym innym samochodzie, nic więcej, nic mniej. Nic co
    uniemożliwiłoby dalszą jazdę i nic zupełnie nieoczekiwanego. Warto
    pamiętać przy zakupie że samochód ma ocynkowaną blachę, więc
    jakiekolwiek ogniska rdzy oznaczają jakąś przygodę. Wyjątkiem są tutaj
    narożniki tylnych nadkoli w okolicach drzwi, jakiś błąd konstrukcyjny
    związany z odpływem wody może powodować występowanie rudej w tym
    miejscu. Niestety bardzo łatwo przy zakupie natknąć się na modele
    bardzo zapuszczone.

    Samochód wymaga odrobinę większej uwagi od właściciela, ale
    wczesne reagowanie na niepokojące sygnały (xantia daje znać naprawdę
    dużo wczesniej), regularne i na czas wymienianie oraz uzupełnanie
    płynów odwdzięczy się bezproblemową jazdą

    W razie pytań zapraszam do klubu
    http://www.klub.citroen.triger.com.pl

    lub na priv

    Nie wiem skąd jesteś ale jeśli z okolic małopolski to zapraszam na
    jazdy.

  • 70. Data: 2011-06-06 10:00:39
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-06-06 09:41, Javelin pisze:
    > Witam!
    >
    > W liście od "Waldek Godel" datowanym 6 czerwca 2011 (09:19:57) napisano:

    > A w jakiż to sposób dodatkowy amortyzator może zmiękczyć samochód?

    wiesz jak zbudowana jest kula (to stwierdzenie).

    masz wiec w tej dodatkowej kuli dodatkowa przestrzen (azotu) gdzie plyn
    moze sie podziac, przez co - obrazowo mowiac - zwieksza sie ugiecie
    zawieszenia pod dzialaniem tej samej sily (wieksze ugiecie = wiekszy
    komfort).

    --
    pozdr
    Adam (AL)