  • 51. Data: 2011-06-05 21:15:16
    Temat: Re: xantia vs xsara
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 5 Jun 2011 21:10:29 +0200, A.K. napisał(a):

    > Domyślam się że nie jechałeś nigdy Activą. :)

    Może słyszał legendy (tym razem nie urban) o zachowaniu Activy po próbie
    naprawy/regulacji u kowala od panzerwagenów..
    Trzeba przyznać, że dziesięcioletnia (i więcej) Activa to nie jest auto dla
    przeciętnej osoby.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 52. Data: 2011-06-05 21:47:58
    Od: "A.K." <a...@n...secretkey.eu>

    Dnia Sun, 5 Jun 2011 20:15:16 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Może słyszał legendy (tym razem nie urban) o zachowaniu Activy po próbie
    > naprawy/regulacji u kowala od panzerwagenów..

    Co zrobić. Obaj znamy przypadki wyjazdów w celach serwisowych przez pół
    kraju by zrobić coś porządnie i mieć spokój na długo. Chyba że ktoś używa
    samochodu aż ten padnie - wtedy "przyroda", trzeba zdać się na łaskę
    kowala.

    > Trzeba przyznać, że dziesięcioletnia (i więcej) Activa to nie jest auto dla
    > przeciętnej osoby.

    Sprawna - nie popsuta przez troglodytów - potrafi dostarczyć niezłych
    wrażeń, sprawia wrażenie samochodu który zaprzecza prawom fizyki.
    Nawet nowa - kiedy była produkowana - nie była dla przeciętnych, tym
    bardziej V6.

    A.K. - Ruda Śląska
    Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96

  • 53. Data: 2011-06-05 21:49:01
    Od: " BrunoJ" <b...@N...gazeta.pl>

    AL <a...@s...tam> napisał(a):

    > mialem Xsare Break, teraz Xsare Picasso
    > Do Xsary Break wiecej wchodzilo - do linii okien
    > Napisalem - bez podawania wartosci liczbowych - swoje odczucia
    > subiektywne (pakowanie do wyjazdy wakacyjnego).
    >
    > Xsara Picasso jest za to mistrzem w aranzacji miejsca dzieki wyciaganym
    > tylnym fotelom + ew. ich skladaniu oraz wolnej przestrzeni pomiedzy
    > przednimi fotelami.
    >
    > To, ze producent czasami podaje wieksza wartosc nie oznacza od razu, ze
    > ta przestrzen do zagospodarowania sensownego.

    W pelni potwierdzam, mam obecnie ZXa kombi (czyli poprzednik Xsary) oraz Xsare
    Picasso. Od strony praktyczniej do ZXa mozna zapakowac sie znacznie wygodniej.
    Subiektywnie stwierdzam tez ze bagaznik w Xantii kombi jest wiekszy niz w
    Xsarze kombi.

    chcialem podniesc jeszcze jeden temat - gdzies wczesniej bylo powiedziane ze
    Xantia to starsza konstrukcja, a Xsara nowsze. Tylko ze jak sie wejdzie pod
    auto , czy zajrzy do komory silnika to Xsara przedstawia sie jak ZX, tyle ze
    ma okraglejsze lampy i wiecej elektroniki. Oczywiscie nowoczesniejsze silniki
    (to akurat wazne). Takie zupelnie nowe auto to bylo dopiero C4. tak wiec Xsara
    bedzie mloda rocznikiem i niekoniecznie technologicznie. Zreszta podobnie jak
    wspomniana Xsara Picasso, ktora mozna bylo rok temu kupic nowa, a przeciez
    technologicznie auto stanowczo wczorajsze...

  • 54. Data: 2011-06-05 22:02:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 5 Jun 2011 19:49:01 +0000 (UTC), BrunoJ napisał(a):

> [...]
    > wspomniana Xsara Picasso, ktora mozna bylo rok temu kupic nowa, a przeciez
    > technologicznie auto stanowczo wczorajsze...

    Bo Xsara to jest ZX po liftingu, w sumie całkiem sensownym, choć akurat
    wygląd auta się opatrzył bardziej niż wygląd ZX, na dzień dzisiejszy
    wolałbym ładną wersję ZX Break, żeby tylko dostał HDi i ładniejszą deskę w
    środku. Zwłaszcza, że ZX był bardzo szerokim autem, co skutkowało mnóstwem
    miejsca w środku.
    Pikuś to inna historia, mieli zakończyć jego produkcję z wejściem C4
    Picasso w 2007, tyle, że auto było (i jest) tak dobre i tanie, że wciąż byl
    na nie olbrzymi popyt przez jeszcze 3 lata, więc wciąz produkowali, choć
    gama była masakrycznie obcięta - znikły wersje Exclusive, zniknęli HDi 110
    KM, zniknęli wszystkie silniki benzynowe oprócz 1.6 OIDP, zniknęli
    większość wyposażenia - jak dobrze pamiętam, to w wersjach po 2007 można
    było wybrać wyłącznie korbkotronik w tylnych drzwiach, zniknął szklany dach
    i wiele innych dodatków. Zasada "Chcesz cokolwiek więcej - zapraszamy do
    zakupu C4 Picasso" była aż nadto widoczna.

  • 55. Data: 2011-06-05 22:08:28
    Od: "A.K." <a...@n...secretkey.eu>

> [...]

    > ma okraglejsze lampy i wiecej elektroniki. Oczywiscie nowoczesniejsze silniki

    To chyba jedynie 1.4 HDI, 2.0 HDI już mniej. W benzynowych silnikach
    zmienił się w zasadzie sposób zasilania (wtrysk wielopunktowy zamiast
    jednopunktowego czy gaźnika) ale to nadal te same sprawdzone silniki (TU i
    XU). Fakt w Xsarze w porównaniu z ZX-em było więcej jednostek 16v ale i tak
    dół silnika był taki sam.

  • 56. Data: 2011-06-05 22:15:36
    Od: " BrunoJ" <b...@N...gazeta.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

> [...]
    > środku. Zwłaszcza, że ZX był bardzo szerokim autem, co skutkowało mnóstwem
    Moge tylko potwierdzic. sam chetnie kupilbym dzis nowego ZXa kombi, chocby i
    1.4 (w takiej wersji jak mam , czyli klima elektryka i takie tam)

> [...]
    > i wiele innych dodatków. Zasada "Chcesz cokolwiek więcej - zapraszamy do
    > zakupu C4 Picasso" była aż nadto widoczna.
    No prawie, bo szyby z tylu elektryczne akurat, i skladane lusterka i czujniki
    cofania. Do exclusive sporo detali brakuje, ale jest wiekszosc tego co trzeba.
    Jedyne co razi to plastikowosc i taniosc (nawet w porownaniu do ZXa). Z
    drugiej strony nowe auto z taka iloscia miejsca w srodku i funkcjonalnoscia,
    za takie pieniadze, to chyba nikt inny nie dawal.

    --
    pozdr
    Bruno, Bydg

  • 57. Data: 2011-06-05 22:40:06
    Od: " BrunoJ" <b...@N...gazeta.pl>

    A.K. <a...@n...secretkey.eu> napisał(a):

> [...]
    > XU). Fakt w Xsarze w porównaniu z ZX-em było więcej jednostek 16v ale i tak

    Ja mam ZXa z konca produkcji i silnik juz na multiwtrysku taki jak szedl do
    Xsary 1 potem. Przy otwartej masce Xsary 1 i mojego ZXa z tym samym silnikiem
    mozna bylo sie pomylic. To po prostu to samo auto, tylko odpicowane.

    --
    pozdr
    Bruno, bydg

  • 58. Data: 2011-06-05 22:43:58
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-05 16:41, J.F. pisze:

    > A potem sie brudzi jak swinia - bo to ani umiejetnosci, ani fartucha
    > :-P

    Umiejetnosci trzeba nabywac "na sucho" zeby w razie takich akcji szlo
    szybko i sprawnie, gorzej z fartuchem :P

    --
    venioo
    GG:198909

  • 59. Data: 2011-06-05 23:03:03
    Od: "A.K." <a...@n...secretkey.eu>

    Dnia Sat, 4 Jun 2011 22:43:22 +0200, Michał napisał(a):

    > Zauważ, że najnowsza Xantia będzie miła 10 lat.

    Jeśli dasz rade zarejestrować to nie widzę problemu kupić rocznik 2011.
    http://tinyurl.com/3n8o54b

    :)))

  • 60. Data: 2011-06-06 00:16:07
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-06-05 22:43, venioo pisze:

    > Umiejetnosci trzeba nabywac "na sucho" zeby w razie takich akcji szlo
    > szybko i sprawnie, gorzej z fartuchem :P

    na sucho w garazu to trzeba raz na rok oposcic kosz, zajrzec do kola i
    przesmarowac srube kosza - bo potem mozna sie zdziwic, ze nie da sie go
    sposcic, bo sruba zardzewiala (zwlaszcza, jesli przez pare lat tam nie
    zagladales - to jest duze prawdopodobienstwo takiej sytuacji).
    Raz to przezylem i od tego momentu przy wiosennych porzadkach w aucie
    robie tez przeglad zapasu i przesmarowanie sruby kosza (profilaktycznie).

    --
    pozdr
    Adam (AL)