  • 31. Data: 2015-04-03 23:28:50
    Temat: Re: [OT] wzrok mi się pogarsza...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > To co jest na padach (warstwa "cyny") to HAL..

    naprawdę ???

  • 32. Data: 2015-04-03 23:32:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 03 Apr 2015 23:28:50 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > naprawdę ???

    A nie żaden tin on pad.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2015-04-04 01:12:10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A nie żaden tin on pad.

    niewiarygodne...

  • 34. Data: 2015-04-04 07:05:49
    Temat: Re: wzrok mi się pogarsza...
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.net>

    Marek wrote:

    > podstawowych
    > kolega
    >
    > Czy ja wiem, używam tego taniego mikroskopu z allegro, tak wygląda
    > lutowanie z nim ssop28:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=iJwTap4ayLE

    Podziwiam twoją cierpliwość. Jak już mam lutować kostki SMD ręcznie, to
    wolę w taki sposób: https://youtu.be/tc0-DLjMUNo
    A co do przydatności mikroskopów USB do lutowania to zgadzam się ze
    wszystkim co napisał Waldek, ale od siebie dodał bym jeszcze "płaskość"
    obrazu. W tym przypadku użyłem mikroskopu, bo potrzebowałem filmik do
    prezentacji, ale prawie nigdy nie używam go przy lutowaniu.

    pzdr,
    j.

  • 35. Data: 2015-04-04 10:55:53
    Od: s...@g...com

    użytkownik sundayman napisał:

    > niewiarygodne...

    Tin on pad będzie jak pan sprężarkę wyłączy, ale wtedy tin będzie też
    w otworach:)
    https://www.youtube.com/watch?v=uWNddARUfH8

  • 36. Data: 2015-04-04 13:12:53
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jacek Radzikowski pisze:
    > Marek wrote:
    [..]

> [...]
    > obrazu. W tym przypadku użyłem mikroskopu, bo potrzebowałem filmik do
    > prezentacji, ale prawie nigdy nie używam go przy lutowaniu.

    Dokładnie, u Marka to raczej nieświadomość istnienia tej metody niż
    cierpliwość :)

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 37. Data: 2015-04-04 13:13:32
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sundayman pisze:

    > Nie mów tak do niego, bo nie zrozumie przecież.
    > Trzeba dziecku wytłumaczyć ; tak, na padach jest juz cyna, to są takie
    > specjalne płytki, które mają wstępnie naniesioną cynę.
    > To można zamówić w firmie robiącej płytki, trzeba poprosić o opcję
    > "TOP", znaczy Tin On Pads.

    Zapomniałeś skasować głąba za szkolenie.

  • 38. Data: 2015-04-04 15:05:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 04 Apr 2015 12:12:53 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Dokładnie, u Marka to raczej nieświadomość istnienia tej metody niż
    > cierpliwość :)

    Oj tam, oj tam, a youtube to wczoraj przecież odkryłem (przez
    przypadek). Metoda jest mi znana, ale czasami kopytko robi mostki
    przy odstępie pinów 0.5, a ta igłowa mostków nie zrobi.

    --
    Marek

  • 39. Data: 2015-04-04 17:03:30
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    > znaczy na tych padach jest już pasta? czy cyna jest na lutownicy, bo
    > nie mogę rozczaić z tego filmu?

    Bo to magia chłopie.
    Obok stoi mag i rzuca zaklęcia :)

    Pozdr.PK

  • 40. Data: 2015-04-04 18:28:51
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.net>

    Marek wrote:

    > Oj tam, oj tam, a youtube to wczoraj przecież odkryłem (przez
    > przypadek). Metoda jest mi znana, ale czasami kopytko robi mostki
    > przy odstępie pinów 0.5, a ta igłowa mostków nie zrobi.

    Że mostki się robią to normalne. Możesz je szybko zebrać przejeżdżając
    jeszcze raz grotem z cyną (dodaj topnika jeśli się za bardzo klei), albo
    plecionką.

    j.